אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
מקסוס מיפה 7 (מבחן דרכים): פתרון משפחתי
ראשי » מבחני דרכים » מקסוס מיפה 7 (מבחן דרכים): פתרון משפחתי
מקסוס מיפה 7

מקסוס מיפה 7 (מבחן דרכים): פתרון משפחתי

אחרי שרכבי הקרוסאובר הכחידו גם את המיניוואנים, מגיעה מקסוס ומנסה לעשות קאמבק לתצורה היעילה להובלת נוסעים בשילוב הנעה חשמלית. האם השילוב הזה עובד?

אופיר דואק 22/01/2025 צלם: אופיר דואק

קצת קשה היה לשים לב, אבל מקסוס הוא אחד המותגים הראשונים בגל הסיני ששוטף את שוק הרכב הישראלי. מדובר במותג המסחריות ורכבי הובלת הנוסעים של SAIC שנבנה על מה שנשאר מ-LDV, יצרנית רכב מסחרי בריטית שנרכש במכירת החיסול שהעניקה לסינים גם את MG. לא רק תולדות המותג מפותלות אלא גם ההיסטוריה המקומית הקצרה שלו בישראל.

מקסוס שווקה כאן מסחריות, מיניואנים ואפילו קרוסאובר משפחתי, באופן בלעדי על ידי קבוצת צ’יינה מוטורס. אלא שכעת, באופן יוצא דופן לשוק הישראלי זיכיון היבוא של מקסוס מוחזק גם על ידי קבוצת UMI וגם על ידי קבוצת “אוטו חן” יבואנית אייויז לשעבר. למעשה נוצר מצב שרק הסינים יכולים לגרום לו שבו מותג אחד משווק בארץ על ידי שלושה יבואנים שונים. מי רצה תחרות ולא קיבל?

אבל נצטרך להניח את זה בצד למדור הכלכלי. הסיבה שבגינה מקסוס הגיעה לידנו היא תחילת השיווק של שני דגמי מיניוואן חשמליים חדשים. שני הדגמים הם חלק ממשפחה של מיניואנים ורכבי נוסעים עם הנעה היברידית-נטענת או חשמלית מלאה הנקראת Mifa. מיפה 7 שלפניכם ומיפה 9 הם המיניוואנים הבכירים בסדרה ושניהם נחתו בישראל לראשונה על ידי .UMI במערך הדגמים של מקסוס הם תופסים את מקומם של המיניואנים מדור הקודם שכונו E יוניק והתבססו על פלטפורמה מוסבת לחשמל.


קטגוריית המיניואנים בישראל היא דלילה למדי, פועל יוצא מכך שגם בעולם המיניואנים שהיו הלהיט של שנות ה-90′ די נעלמו מהשוק במקביל לפריחת אופנת הקרוסאוברים שהשתלטה על תעשיית הרכב. מישהו החליט שעם כל הכבוד ליעילות בתצורת המיניוואן, אם כבר אתם צריכים רכב עם שורת מושבים שלישית להסעת נוסעים אתם תיראו הרבה יותר טוב אם תעשו זאת בקרוסאובר מגודל. אולי גם תצליחו לשכנע את הסביבה ואת עצמכם שעדין יש לכם חיי פנאי מפותחים עם ארבעה ילדים.

קרוסאוברים ישנם בשפע, וזרם הקרוסאוברים החשמליים ארצה לא פוסק. אך עם זאת, אם אתם מעוניינים ברכב להובלת 7 נוסעים כולל נהג שיהיה גם חשמלי רשימת האפשריות שלכם מהצד השפוי של 300 אלף השקלים היא כמעט אפסית. וזו בדיוק הנישה שבה רוצה להתמקם מקסוס עם משפחת המיפה.

מיפה 7 הוא האח הקטן במשפחה (אם כי ישנם בחו”ל דגמי מיפה קטנים ממנו), אבל קטן זה מונח יחסי כמו שמיניואן הוא לא מיני. עם אורך של 490 ס”מ ובסיס גלגלים נדיב של קצת פחות מ-3 מטרים מדובר ברכב גדול, אבל פחות גדול ממה שיוצרים קווי העיצוב הרבועים, החרטום המובלט וחישוקי ה-18 אינץ’ שנראים מעט צנועים במבט מהצד. החרטום הגדול הוא אילוץ שכופה הצורך במנוע בנזין עבור הגרסה ההיברידית, אבל יחידות תאורה מודרניות ושבכה אטומה הופכות אותו לנעים יחסית לעין. מעבר לכך לא תמצאו במיפה איזו בשורה עיצובית.

זה לא כל כך נורא כי מה שחשוב במיניואן הוא תא הנוסעים, ושם יש מקום בשפע, שסידור של שני מושבי קפטן במרכז הנעים על מסילה ומושב אחורי בגודל מלא מאפשרים גם לחמישה מבוגרים לזכות למרחב רגלים ראוי. חלונות הצד הגדולים והגג הפנואמי מוסיפים לתחושה האוורירית בתא הנוסעים של מקסוס מיפה 7, כשהשילוב של ריפודים דמויי עור בצבע בהיר תורמים לתחושה יוקרתית, אבל פחות מומלצים עבור מי שמתכוון להסיע ילדים קטנים. המחיר שצריך לשלם תמורת חלל הנוסעים המוצלח הזה הוא בדמות תא מטען בנפח של 280 ליטרים בלבד שמגביל את יכולת הובלת המטען במידה והרכב בתפוסה מלאה. צריכים מקום לנוסעים וגם למטען? תצטרכו לעלות כיתה למיפה 9.

כשעוברים למושב הנהג מגלים תנוחת נהיגה גבוהה ושלטת יחסית, שלא רחוקה ממה שתמצאו בקרוסאובר ממוצע. במקסוס בחרו בסידור של שני מסכי 12.3 אינץ’ רוחביים הצמודים זה לזה, כאשר כמקובל רוב תפעול המערכות מתבצע על גבי המסך המרכזי. סידור התפרטים פחות מסורבל מהמקובל ברוב הסיניות והמסך הרחב מאפשר תצוגה של כמה מאפיינים שונים במסך הבית, אבל הגעה לאלו בצד ימין תדרוש מהנהג למתוח יד ואף כיפוף לא נוח. בין המושבים ישנה קונסולה מרכזית גבוה בה משולבים משטחי הטעינה לטלפון ולחצני מגע לפונקציות חיוניות כמו מסך הבית, מפשיר האדים ופתיחת הדלתות. גם תפעול המגבים ופתחי המיזוג מתבצע באופן ידני. איכות החומרים טובה ברובה, אבל לא כל הפינות במשטחי הפלסטיק הגדולים מהודקים כראוי, בעיקר באזור שליד ברכי הנהג.

מקסוס מיפה 7 מונע על ידי מנוע חשמלי קדמי המספק 245 כ”ס. זה לא נשמע הרבה עבור רכב השוקל כ-2.2 טון אבל בפועל חוץ מאשר במצב Eco המנומנם, הביצועים מספקים בהחלט בזכות תגובה ראשונית טובה וזמינות הכוח. המיפה מאיץ לא רע יחסית לגודלו, בהסתייגות מכך שביציאה החלטית מהמקום או על כביש רטוב הוא מתקשה לעיתים להוריד את הכוח לקרקע, מה שמאלץ את בקרת המשיכה להתערב.

בגרסתו הסטנדרטית למיפה סוללה של 77 קוט”ש האמורה לספק טווח נסיעה של 410 ק”מ. אלינו הוא הגיע בגרסתו היקרה יותר שכוללת תוספת אבזור (חימום ואוורור למושבים הקדמיים, דלת תא מטען חשמלית, דלת הזזה שמאלית חשמלית) אבל חשוב מכך, סוללה בקיבולת של 90 קוט”ש האמורה לספק על הנייר טווח נסיעה של 480 ק”מ. למרות בלימה רגנטיבית מורגשת, צריכת האנרגיה במהלך המבחן עמד על כ-23 קילואוט ל-100 ק”מ שמתורגמים לטווח של כ-390 ק”מ. נמוך משמעותית מהמוצהר אבל יספיק לרוב המשימות שאינן טיול משפחתי מלאה לקצה הארץ ובחזרה.

הבחירה בכיול רך של המתלים מובנת בהתחשב בייעודו של מקסוס מיפה 7 כמוביל נוסעים. זה עוזר לו לסנן היטב שיבושים במהירויות נמוכות, אבל מהר מאד מתגלה חוסר ריסון של המתלים עם יותר מידי תנודות על ציר האורך במעבר על פני מהמורות גדולת או בכביש גלי. שילוב של הגה מנותק להפליא, רכינת גוף בפניות ותת היגוי שמגיע מוקדם יחסית יבהירו מהר למי שפספס שמדובר כאן במוביל נוסעים שמיועד לשימוש נינוח ורגוע, שם הוא מצטיין יותר.

בסופו של דבר, מיניואנים לא קונים כי רוצים אלא כי צריך. עבור מי שצריך מוביל נוסעים מרווח לשבעה נוסעים כולל נהג, ולא מחפש את הנראות האופנתית של רכבי הקרוסאובר, מתגלה מקסוס מיפה 7 כרכב יעיל להפליא. הוא משלב תא נוסעים מרווח, נאה ומאובזר היטב. הוא הוא נוח ונעים בתנאי שימוש מתונים ומספק ביצועים טובים, כשרק טווח הנסיעה מאכזב במעט.

כיוון שאין לו מתחרים חשמליים ישירים בטווח המחיר שלו, הוא מתמקם מול קרוסאוברים בעלי 7 מקומות בעלי מנועי בנזין הנמכרים במחיר דומה ומתעלה עליהם מבחינת השימושיות. זה אמור להספיק למי שהבחירה שלו מבוססת רק על שיקולים פרקטים ולא מעבר לזה.

מקסוס מיפה 7 Pemium – תעודת זהות
מנוע: חשמלי קדמי, הספק: 245 כ”ס, מומנט: 35.7 קג”מ, תמסורת: ישירה, הנעה קדמית, בסיס גלגלים: 296.5 ס”מ, משקל: 2,239 ק”ג, מ-0 ל-100 קמ”ש: 8.7 שניות, צריכת אנרגיה ממוצעת (יצרן): 19.9 קוט”ש ל-100 ק”מ, מחיר: 250 אלף שקלים*

MAXUS MIFA 7 08MAXUS MIFA 7 08Preview
MAXUS MIFA 7 17MAXUS MIFA 7 17Preview
MAXUS MIFA 7 19MAXUS MIFA 7 19Preview
MAXUS MIFA 7 18MAXUS MIFA 7 18Preview
MAXUS MIFA 7 16MAXUS MIFA 7 16Preview
MAXUS MIFA 7 01MAXUS MIFA 7 01Preview
MAXUS MIFA 7 02MAXUS MIFA 7 02Preview
MAXUS MIFA 7 20MAXUS MIFA 7 20Preview
MAXUS MIFA 7 21MAXUS MIFA 7 21Preview
MAXUS MIFA 7 22MAXUS MIFA 7 22Preview
MAXUS MIFA 7 15MAXUS MIFA 7 15Preview
MAXUS MIFA 7 11MAXUS MIFA 7 11Preview
MAXUS MIFA 7 03MAXUS MIFA 7 03Preview
MAXUS MIFA 7 04MAXUS MIFA 7 04Preview
MAXUS MIFA 7 12MAXUS MIFA 7 12Preview
MAXUS MIFA 7 05MAXUS MIFA 7 05Preview
MAXUS MIFA 7 06MAXUS MIFA 7 06Preview
MAXUS MIFA 7 07MAXUS MIFA 7 07Preview
מקסוס מיפה 7מקסוס מיפה 7Preview
MAXUS MIFA 7 10MAXUS MIFA 7 10Preview
MAXUS MIFA 7 13MAXUS MIFA 7 13Preview
MAXUS MIFA 7 14MAXUS MIFA 7 14Preview

mifa Mifa 7 מיניוואן מיניוואן 7 מקומות מיניוואן חשמלי מיפה 7 מקסוס מקסוס מיפה 7
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

אאודי TT קופצת לעתיד

אאודי TT קופצת לעתיד

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בעיית משקל

בעיית משקל

הסיפור של זונטס

הסיפור של זונטס

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד