אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
מכונית הספורט של דנזה רוצה להתחרות בפורשה 911
ראשי » חדשות » מכונית הספורט של דנזה רוצה להתחרות בפורשה 911
דנזה Z

מכונית הספורט של דנזה רוצה להתחרות בפורשה 911

מותג היוקרה של BYD מסמן מטרה אירופאית נוספת, עם מכונית ספורט-קופה חשמלית בתצורת 2+2 שמתיימרת לאתגר את פורשה 911, לא פחות

אופיר דואק 23/04/2025 צלם: דין אפפל, יצרן

תערוכת שנחאי עמוסת החידושים כוללת כרגיל לא רק דגמים עבור השוק המקומי, אלא גם כמה תצוגות תכלית והצהרות שאפתניות לגבי השוק האירופאי. אחת ההצהרות המעניינות, שלא לומר היומרניות, מגיעה מכיוון דנזה. מותג היוקרה של קבוצת BYD (הממוקם מתחת ליאנגוואנג הבכירה והמוחצנת) שהחל בשבועות האחרונים לפעול רשמית באירופה.

דנזה הציגה באירופה את Z9 GT, מכונית ספורט-סאלון חשמלית בתצורת שוטינג ברייק ייחודית שהיא מעין מתחרה עתירת טכנולוגיה הממוצבת מול פורשה פאנמרה ופורשה טייקן – לא פחות. כעת ממשיכה דנזה למקד את הכוונות ביצרנית המהוללת משוטוטגארט עם לא פחות ממכונית ספורט-קופה חדשה אותה היא חושפת בשנחאי כשהמטרה היא לא פחות מאשר ה-911.

המכונית נקראת פשוט דנזה Z והיא מתאפיינת בעיצוב אופייני למכוניות ספורט קופה בתצורת 2+2 כששני המושבים מאחור אמורים להיות סמליים בלבד. לדנזה Z צללית נמוכה, חרטום מחודד לפנים, בתי גלגלים תפוחים ומודגשים המשתלבים בקווי הגוף המפוסלים. כמובן שאי אפשר בלי שלל עזרים אווירודינמיים מסביב, כולל כנף אחורית עצומה שאחרית לספק את ההגזמה הסינית האופיינית (כשגם עיצוב החישוקים נראה קצת גנרי).

 


כדרכם של הסינים, בפרט בדגם המוגדר כרגע כאב-טיפוס, אין פרטים טכניים מלאים אבל יש התהדרות בטכנולוגיות חדשות ומתקדמות. אחת מהן היא טכנולוגיית היגוי על-חוט שאמורה להיות מותקנת במכונית, מה שמאשר שימוש בהגה שהוא מעין Yoke ללא חלק תחתון. שימוש זה אמור להתאפשר הודות ליכולת של מערכת ההיגוי לבצע לשנות את יחס ההעברה של מערכת ההיגוי ואת זווית ההפניה של הגלגלים בהתאם למהירות ולזווית ההפניה של ההגה, תוך הסתמכות על אלגוריתמים של בינה מלאכותית (כי אי אפשר בלי AI בימנו).

בנוסף המכונית תהיה מצוידת במערכת מתלים Disus-M, גרסה מתקדמת יותר של מתלי ה- Disus-Z המותקנים בדגמי היוקרה של יאנגוואנג. מדובר במערכת מתלים אדפטיבית עם מנגנון איזון רציף ואוטומטי של המרכב בתאם למצב הכביש. לטענת דנזה מהירות התגובה של המתלים לשינויים בכביש היא של 10 אלפיות השניה. ומה לגבי הביצועים? הסינים לא מפרטים פרטים לגבי מערכת ההנעה למעט העובדה שהיא צפויה לעשות שימוש במנועים חשמליים מהדור החדש אותם פיתחה BYD המסוגלים להגיע למהירות של יותר מ-30 אלף סל”ד.

בהסתמך על כך שדנזה Z9 GT מציעה בגרסתה הבכירה שלושה מנועים חשמליים בהספק משולב של 965 כ”ס, סביר להניח שדנזה Z לא תוכל להסתפק בפחות מכך, בטח כאשר על הכוונת של הסינים נמצאת לא אחרת מאשר ה-911 שמולה חייבת ה-Z להציג ביצועים ברמה דומה לכל הפחות לדגמי הטורבו הבכירים. כרגע לא ידוע מתי תגיע דנזה Z לייצור, אבל בהתחשב בקצב הפיתוח המואץ של BYD לא נתפלא אם זה יקרה עוד השנה.

BYD דנזה דנזה Z פורשה 911 תערוכת שנחאי
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

אאודי TT קופצת לעתיד

אאודי TT קופצת לעתיד

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בעיית משקל

בעיית משקל

הסיפור של זונטס

הסיפור של זונטס

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד