אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
מכונית הספורט עם V8 מתה? לא אם זה תלוי בטויוטה
ראשי » גריד » מכונית הספורט עם V8 מתה? לא אם זה תלוי בטויוטה
GR GT

מכונית הספורט עם V8 מתה? לא אם זה תלוי בטויוטה

חטיבת הביצועים של טויוטה חושפת אבטיפוס למכונית ספורט עם מנוע V8 כפול מגדשים ורכיבים אקזוטים, עם מטרה גם לכבוש את המסלול בקטגוריית ה-GT3

אופיר דואק 07/12/2025 צלם: יצרן

בשנים האחרונות אנחנו מוציאם את עצמנו מקוננים לעיתים קרובות על עוד מכוניות ספורטיביות שיצורן מופסק, לרוב ללא מחליפה בעתיד הנראה לעין. פועל יוצא של שינוי בדרישות הקהל, דרישות רגולטוריות מחמירות בנוגע לזיהום האוויר ויצרניות שמעדיפות לקצץ בעלויות הפיתוח והיצור על חשבון מכוניות לחובבי הגה אנינים ומתמעטים.

דווקא לאור המציאות העגומה, טויוטה הולכת נגד הזרים ובשים האחרונות דווקא מטפחת את חטיבת הביצועים שלה GR, משקיעה בספורט מוטורי ואף מתחייבת (ועומדת בכך) להמשיך לייצר מכוניות ספורטיביות ואף להרחיב את ההיצע ולהחיות דגמי עבר. בזמן שה-GR86 המחודשת נמצאת בדר, דור הבא של הסופרה נמצא תחת פיתוח וישנה כוונה גם להחזיק לחיים את הסליקה וה-MR2 חושפת טויוטה בימים אלו אבטיפוס למכונית ספורט דו-מושבית חדשה תחת חטיבת GR.

קוראים לה GR GT והיא צפויה להגיע ליצור בשנת 2027. בלי אולי, ובלי “נשקול זאת לחיוב”. לא משנה אם זה יהיה תחת סמל טויוטה או כדגם ראשון בלעדי של חטיבת GR, יש כאן חתיכת אמירה בעידן הנוכחי. בפרט שלצד אבהטיפוס המרמז על הדגם הסדרתי מציגה טויוטה גם גרסת GT3 למסלול שאמורה לתת תשובה לפורשה, מרצדס, פרארי ואסטון מרטין בסדרות מרוצים שונות בקטגוריה הייעודית. זוהי מכונית ספורט בתצורה קלאסית של מנוע קדמי מרכזי והנעה אחורית, כשעבור GR מדובר גם בצהרת יכולות הנדסיות, ואכן עבור ה-GT אכן גויסה את מיטב הטכנולוגיה שבנמצא.


העיצוב אולי לא חושני ומעודן כמו האיטלקיות והגרמניות, אבל אי אפשר להתעלם מאגרסיביות והנוכחות של המכונית, תוך שהיא משלבת על גבי צללית נמוכה קלאסית עם חרטום ארוך וזנב קצר שלל אלמנטים חיוניים, כונסי אוויר, ספויילרים ומסיטי רוח לטובת יעילות אווירודינמית, קירור יעיל וכוח הצמדה מוגבר. מדובר במכונית גדולה יחסית, עם אורך של 482 ס”מ, רוחב של 2 מטרים ובסיס גלגלים של 272.5 ס”מ. תא הנוסעים גם הוא פונקציונלי בעיצובו, עם מנהרת הינע גבוהה המפרידה בין הנהג לנוסע, מסך מרכזי בלתי נמנע, אך עם שליטה באמצעות חוגות ומתגים על ההגה ובקונסולה המרכזית על כל הפונקציות החשובות לנהג, בפרט אלו השולטות על מצבי הנהיגה וכיול המתלים.

אבל מה שמעניין כאמור הוא הטכנולוגיה שמאחורי. הבשורה הכי חשובה מגיעה מבחינת המנוע. עבור GR GT פותח מנוע V8 חדש בנפח 4.0 ליטר המצויד בשני מגדשי טורבו, וכיוון שעדין טויוטה צריכה לעמוד בתקנות הזיהום, וגם כיוון שהיא נושאת דגל של טכנולוגיה היברידית, ישנו גם מנוע חשמלי. אלא שהמנוע החשמלי לא צמוד למנוע הבנזין, הוא צמוד לתיבת תיבת ההילוכים שהיא אוטומטית בעלת שמונה יחסי העברה ומותקנת על גבי הסרן האחורי לצד מכלול של דיפרנציאל מוגבל החלקה, מה שעוזר גם ליצר חלוקת משקל של 55:45 בין הסרנים. הכוח מועבר מהמנוע דרך גל הינע מסיבי פחמן אל תיבת ההילוכים מאחור, כאשר המנוע החשמלי מצטרף לסייע כדי לצמצם את “נפילת” הכוח בהחלטת ההילוכים ואת השהיית הטורבו. בטויוטה לא נוקבים בנתוני תפוקה רשמיים כרגע, אך מצהירים על הספק של למעלה מ-650 כ”ס ומומנט של קרוב ל-90 קג”מ.

מכלולי ההנעה יושבים בתוך שלדת מונוקוק מאלומיניום, בפעם הראשונה בטויוטה (בלקסוס LFA הייתה שלדה מסיבי פחמן ואלומיניום), יחד עם מתלי עצמות עצה כפולות מלפנים ומאחור. כדי לשמור על שמקל נמוך יחסית, לוחות המרכב של GR GT עשויים סיבי פחמן מחוזקים בפלסטיק, מה שאמור לעזור להשיג משקל יעד של פחות מ-1,750 ק”ג. מערכת הבלימה תכלול דיסקים קרמיים עצומי קוטר שישכנו מאחורי חישוקי 20 אינץ’ קלים במיוחד עם צמיגי 265/35 מלפנים ו-325/30 מאחור. הן GR GT ובן גרסת ה-GT3 נמצאות כעת בשלבי פיתוח מתקדמים, וכאמור יערכו בכורה רשמית בשנת 2027, בתקווה שזה מה שיראה ליצרניות אחרות שעדין ניתן ליצר מכוניות ספורט ללא תלות חשמלית מלאה גם בעידן הנוכחי.

Toyota GR GT 08Toyota GR GT 08Preview
Toyota GR GT 05Toyota GR GT 05Preview
Toyota GR GT 10Toyota GR GT 10Preview
Toyota GR GT 13Toyota GR GT 13Preview
Toyota GR GT 20Toyota GR GT 20Preview
Toyota GR GT 04Toyota GR GT 04Preview
Toyota GR GT 02Toyota GR GT 02Preview
Toyota GR GT 03Toyota GR GT 03Preview
Toyota GR GT 06Toyota GR GT 06Preview
Toyota GR GT 09Toyota GR GT 09Preview
Toyota GR GT 11Toyota GR GT 11Preview
Toyota GR GT 12Toyota GR GT 12Preview
Toyota GR GT 01Toyota GR GT 01Preview
Toyota GR GT 07Toyota GR GT 07Preview
Toyota GR GT 18Toyota GR GT 18Preview
Toyota GR GT 19Toyota GR GT 19Preview
Toyota GR GT 17Toyota GR GT 17Preview
Toyota GR GT 16Toyota GR GT 16Preview
Toyota GR GT 15Toyota GR GT 15Preview
GR GTGR GTPreview

GR GT GR GT3 טויוטה טויוטה GR טויוטה GR GT מכונית ספורט
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

מבצעי ימי השופינג מגיעים ל-Xi Mobility

מבצעי ימי השופינג מגיעים ל-Xi Mobility

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

צ’רי טיגו 9 (מבחן דרכים):  הכל בגדול

צ’רי טיגו 9 (מבחן דרכים): הכל בגדול

אחרי לה-מאן, ג’נסיס רוצה גם מכונית על

אחרי לה-מאן, ג’נסיס רוצה גם מכונית על

אדוונצ’ר ודיוק: דגמי ה-790 החדשים של ק.ט.מ בישראל

אדוונצ’ר ודיוק: דגמי ה-790 החדשים של ק.ט.מ בישראל

BYD אטו 2 פלאג-אין (השקה עולמית): הפלאג-אין יורד אל העם

BYD אטו 2 פלאג-אין (השקה עולמית): הפלאג-אין יורד אל העם

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד