אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
מיני קופר S קבריו – נהיגה ראשונה
ראשי » מבחני דרכים » מיני קופר S קבריו – נהיגה ראשונה

מיני קופר S קבריו – נהיגה ראשונה

על שלושה דברים עומדת המיני הזו והיא תתאים למי שצריך את שלושתם

אריאל אלסיבוני 05/10/2016

mini-cooper-s-cabrioבעד: ייחוד, ניהוג, ביצועים
נגד: מחיר (מיני קופר S קבריו)
סיכום: אין גג – יש מנוע
נתונים: 1,998 סמ”ק, 192 כ”ס החל ב-4,700 סל”ד, 28.5 קג”מ ב-1,250 סל”ד, 1,306 ק”ג, 260,000 שקלים

עיצוב טוב הוא אלמותי והמיני היא אחת הדוגמאות המוטוריות שממחישות את זה. למרות שלא נותר כבר דבר מהמידות הזערוריות של המיני המקורית של איסיגוניס, מול אחת כזו חדשה, הסימנים עוד שם, והמוח מגיב אליהם בחיוב. הפנסים העגולים מלפנים, הגריל, המרכב הקצר והדחוס שנגדע באבחה אחת מאחור. גם הפנסים האחוריים. כולם עושים מספיק בשביל להזכיר את האייקון מחד ולשדר מראה עדכני ופרימיומי מאידך. ובעיקר – זה גורם לך לחייך. אי אפשר לכעוס מול מיני, עם גג פתוח או בלי.

מיני קופר S קבריו
היוניון ג’ק יכול להופיע סוף סוף גם על גג בד…

 

מה זה?


זה בדיוק מה שאתה חושב שזה. מכונית מיני פרימיום עם גג פתוח, היחידה בעולם בסגמנט הזה לדעתי. הסיבה למסיבה היא כמובן היכולת של הגג להעלם ויש כמה דברים שצריך להגיד על זה. הפעולה חשמלית לגמרי, אורכת 18 שניות וניתן לפתוח או לסגור את הגג עד למהירות 30 קמ”ש. אפשר גם לפתוח רק את חלקו העליון ולקבל מעיין גג שמש גדול מעל הראש, אבל למה לעשות חצי עבודה – אפשר לפתוח את הגג לגמרי וזה הדבר הנכון לעשות כאן.

מיני קופר S קבריו
תפעול חשמלי מהיר עד למהירות 30 קמ”ש

 

לגרסה הזו, מיני קופר S קבריו, יש עוד דובדבן מעבר לעיצוב האייקוני (שהוא נחלתה של כל מיני) ולגג הנפתח (שיש בכל מיני קבריו) – יש כאן גם מנוע, שני ליטרים מוגדש עם 192 כ”ס. חבר את זה לאחת משלדות ההנעה הקדמיות הטובות ביותר שיש בביזנס היום ותקבל תמהיל משולש – שאני לא מצליח לחשוב על עוד מכונית שיודעת לענות עליו. גם אביזר אופנה, גם גג פתוח, גם מכונית מאוד מהנה לנהיגה ספורטיבית.

איך זה מרגיש?

כמו מבחוץ גם מבפנים זה מרגיש כמו מוצר פרימיום אופנתי ומוקפד שקורץ קריצות גדולות ומשמעותיות לדורות הקודמים של המיני. גם כאן אתה מוצא את עצמך מעריך את סידור ועיצוב הכפתורים המקורי, את מסך המידע הגדול והעגול במרכז התא ואת האווירה הכללית. הכיסאות מצוינים, נוחים, תומכים עם בסיס מתכוונן לאורך. החומרים משובחים ברובם אך יש פינות שהפלסטיק הרגיש קצת זול במפתיע. גם לאיש גדול מידות יש המון מקום מבפנים (כן כן, גם עם גג סגור ולא, לא במושבים האחוריים) ומבט אל הגג הנפתח מראה גימור נאה שלא תמיד אפשר למצוא במכוניות עם גגות כאלו.

מיני קופר S קבריו
אייקון עיצובי – אייקון תרבותי?

 

המיני קבריו מקבלת כיול משלה נוכח המשקל הכבד יותר לעומת אחיותיה הסגורות ובכביש המשובש היא קצת קופצנית ולא מצליחה לייצר רייד חלק לגמרי. הגרסה הזו, ה-S, מכויילת קשיח יותר מהדגם עם המנוע הצנוע יותר ומצוידת בגלגלים רחבים יותר בעלי חתך נמוך יותר – לא בדיוק מתכון שמשפר את הנוחות.  על הכביש המהיר המצב משתפר – הנסיעה נעימה יותר. ישנם כמובן רעשי רוח (מהגג) וכביש (מהצמיגים) ורק המנוע נותר חרישי על 2,000 סל”ד.

בשביל לחוות את המיני הזו במלואה אתה צריך שלושה דברים – כביש מפותל עם נוף משובח, להוריד את הגג ולהעביר את מצב הנסיעה לספורטיבי ביותר. טוב תעשה אם גם תעביר את התיבה למצב ידני (ורק אם תאלחש או תנתק את בקרת היציבות תקבל שליטה מלאה ואמיתית בתיבה הזו). עכשיו תן גז. המיני מושכת בהחלטיות, מייצרת המון אחיזה בין שני הגלגלים הקדמיים שלה, נכנסת לפניות בצורה נחושה ומציגה תגובות שלדה טובות.

מיני קופר S קבריו
מבפנים כמו מבחוץ – רמיזות ברורות לדגמים משנים עברו

 

בעומס גבוה יש תחושת ציפה קלה מהחלק האחורי, והחוויה כולה קצת יותר אלסטית מהאחות סגורת הגג, אבל עדיין, כיף כל כך לאלץ אותה בכביש צפוף מפותל ודורשני. אם הכביש משובש, הקצב יוגבל כי אותם מתלים שהיו קשיחים מדי במהירויות נמוכות הופכים נימוחים בעומס גבוה, משפיעים על ההיגוי ומטלטלים את המרכב ויגרמו לך בסופו של דבר להוריד את הקצב. הבלמים הם בדיוק מה שאתה מצפה מהקונצרן הזה – חזקים, לינארים ויעילים. בסוף מבחן הבזק הזה, הראתה המיני צריכת דלק של 9 ק”מ/ל’ על מחשב ניהול המנוע. סביר בהתחשב בעומס.

מיני קופר S קבריו
יכולת אמיתית בכביש המפותל

 

כמה זה עולה?

מיני קופר S קבריו דורשת תשלום עבור היכולות שלה. המנוע הזה, על ההספק המכובד שלו, הצליל הגרוני וקולות הפיצפוץ מהמפלט דורש 260,000 שקלים. הוא מנוע טוב, שמחובר לתיבת הילוכים בעלת שש מהירות שמתפקדת מהר, חלק ויעיל. אם אתה לא צריך להעפיל מעבר ל-200 בקלות, אתה יכול להסתפק בגרסת ה-1.5 ליטר ולחסוך יותר מ-50 אלף שקלים (וגם לקבל נוחות נסיעה טובה יותר).

מיני קופר S קבריו
קצת כנות – חייבים 192 כ”ס? כי אם לא אפשר להסתפק ב-1.5 ליטר הזולה יותר

 

שורה תחתונה
מיני קופר S קבריו מציעה תמהיל מיוחד שיתאים לאנשים מיוחדים. כמו שכתבתי בהתחלה, היא מציעה שילוב שלא קיים בשום מקום אחר בין מכונית מיני שהיא אייקון עיצובי, גג נפתח ויכולת לא מבוטלת להנות בכביש המפותל. יש מעט מאוד אנשים שצריכים את כל שלושת היכולות השונות האלו ביחד. אם חייבים מהירות וכוח בקונברטיבל המסוגננת – זה יתאים לך בול. אם לא, אז אפשר לגמרי להסתפק בגרסת ה-1.5 ליטרים, הזולה והנוחה יותר – ועדיין להנות מהעיצוב האלמותי ומרווח הראש הבלתי מוגבל שרק גג פתוח יכול להציע.

מיני קופר S קבריו

מיני מיני קבריו קופר קופר S
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

השארת תגובה

ביטול

חייבים להתחבר כדי להגיב.

חדשות מקומיות
מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
עם סיוע היברידי: אופל מוקה המחודשת בישראל

עם סיוע היברידי: אופל מוקה המחודשת בישראל

בעקבות הטנרה: ווג DS800 ראלי בישראל

בעקבות הטנרה: ווג DS800 ראלי בישראל

אאודי Q5 החדשה גם בפלאג-אין

אאודי Q5 החדשה גם בפלאג-אין

1000 כ”ס של דריפטים על פס הייצור של ב.מ.וו

1000 כ”ס של דריפטים על פס הייצור של ב.מ.וו

בחזרה לחיים: אלפא רומיאו תמשיך לייצר את הג’וליה עד 2027

בחזרה לחיים: אלפא רומיאו תמשיך לייצר את הג’וליה עד 2027

נוסטלגיה חשמלית: רנו 5 E-Tech הושקה בישראל

נוסטלגיה חשמלית: רנו 5 E-Tech הושקה בישראל

לקראת 2026: קאוואסאקי KLE500 חוזר

לקראת 2026: קאוואסאקי KLE500 חוזר

פחות נפח, פחות משקל: דוקאטי חושפת את מונסטר חדש ל-2026

פחות נפח, פחות משקל: דוקאטי חושפת את מונסטר חדש ל-2026

שלישיית הבוקסרים החדשה של ב.מ.וו נחתה בישראל

שלישיית הבוקסרים החדשה של ב.מ.וו נחתה בישראל

שכפול גנטי: טויוטה חושפת רשמי את הבייבי לנד קרוזר

שכפול גנטי: טויוטה חושפת רשמי את הבייבי לנד קרוזר

סטארק מציגה את הסופרמוטו החזק ביותר

סטארק מציגה את הסופרמוטו החזק ביותר

פרארי SC40: מציגה מחווה חד-פעמית והיברידית ל-F40

פרארי SC40: מציגה מחווה חד-פעמית והיברידית ל-F40

החשמל יורד לעם? דיפאל S05 הושק בישראל

החשמל יורד לעם? דיפאל S05 הושק בישראל

טויוטה פרואייס מקס (מבחן דרכים): סידור עבודה

טויוטה פרואייס מקס (מבחן דרכים): סידור עבודה

אדוונצ’ר קרבי בקטנה: ק.ט.מ 390 אדוונצ’ר R בישראל

אדוונצ’ר קרבי בקטנה: ק.ט.מ 390 אדוונצ’ר R בישראל

עוד יותר רטרו: רויאל אנפילד 350 קלאסיק Goan בישראל

עוד יותר רטרו: רויאל אנפילד 350 קלאסיק Goan בישראל

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד