אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
מיני קופר S קבריו – נהיגה ראשונה
ראשי » מבחני דרכים » מיני קופר S קבריו – נהיגה ראשונה

מיני קופר S קבריו – נהיגה ראשונה

על שלושה דברים עומדת המיני הזו והיא תתאים למי שצריך את שלושתם

אריאל אלסיבוני 05/10/2016

mini-cooper-s-cabrioבעד: ייחוד, ניהוג, ביצועים
נגד: מחיר (מיני קופר S קבריו)
סיכום: אין גג – יש מנוע
נתונים: 1,998 סמ”ק, 192 כ”ס החל ב-4,700 סל”ד, 28.5 קג”מ ב-1,250 סל”ד, 1,306 ק”ג, 260,000 שקלים

עיצוב טוב הוא אלמותי והמיני היא אחת הדוגמאות המוטוריות שממחישות את זה. למרות שלא נותר כבר דבר מהמידות הזערוריות של המיני המקורית של איסיגוניס, מול אחת כזו חדשה, הסימנים עוד שם, והמוח מגיב אליהם בחיוב. הפנסים העגולים מלפנים, הגריל, המרכב הקצר והדחוס שנגדע באבחה אחת מאחור. גם הפנסים האחוריים. כולם עושים מספיק בשביל להזכיר את האייקון מחד ולשדר מראה עדכני ופרימיומי מאידך. ובעיקר – זה גורם לך לחייך. אי אפשר לכעוס מול מיני, עם גג פתוח או בלי.

מיני קופר S קבריו
היוניון ג’ק יכול להופיע סוף סוף גם על גג בד…

 

מה זה?


זה בדיוק מה שאתה חושב שזה. מכונית מיני פרימיום עם גג פתוח, היחידה בעולם בסגמנט הזה לדעתי. הסיבה למסיבה היא כמובן היכולת של הגג להעלם ויש כמה דברים שצריך להגיד על זה. הפעולה חשמלית לגמרי, אורכת 18 שניות וניתן לפתוח או לסגור את הגג עד למהירות 30 קמ”ש. אפשר גם לפתוח רק את חלקו העליון ולקבל מעיין גג שמש גדול מעל הראש, אבל למה לעשות חצי עבודה – אפשר לפתוח את הגג לגמרי וזה הדבר הנכון לעשות כאן.

מיני קופר S קבריו
תפעול חשמלי מהיר עד למהירות 30 קמ”ש

 

לגרסה הזו, מיני קופר S קבריו, יש עוד דובדבן מעבר לעיצוב האייקוני (שהוא נחלתה של כל מיני) ולגג הנפתח (שיש בכל מיני קבריו) – יש כאן גם מנוע, שני ליטרים מוגדש עם 192 כ”ס. חבר את זה לאחת משלדות ההנעה הקדמיות הטובות ביותר שיש בביזנס היום ותקבל תמהיל משולש – שאני לא מצליח לחשוב על עוד מכונית שיודעת לענות עליו. גם אביזר אופנה, גם גג פתוח, גם מכונית מאוד מהנה לנהיגה ספורטיבית.

איך זה מרגיש?

כמו מבחוץ גם מבפנים זה מרגיש כמו מוצר פרימיום אופנתי ומוקפד שקורץ קריצות גדולות ומשמעותיות לדורות הקודמים של המיני. גם כאן אתה מוצא את עצמך מעריך את סידור ועיצוב הכפתורים המקורי, את מסך המידע הגדול והעגול במרכז התא ואת האווירה הכללית. הכיסאות מצוינים, נוחים, תומכים עם בסיס מתכוונן לאורך. החומרים משובחים ברובם אך יש פינות שהפלסטיק הרגיש קצת זול במפתיע. גם לאיש גדול מידות יש המון מקום מבפנים (כן כן, גם עם גג סגור ולא, לא במושבים האחוריים) ומבט אל הגג הנפתח מראה גימור נאה שלא תמיד אפשר למצוא במכוניות עם גגות כאלו.

מיני קופר S קבריו
אייקון עיצובי – אייקון תרבותי?

 

המיני קבריו מקבלת כיול משלה נוכח המשקל הכבד יותר לעומת אחיותיה הסגורות ובכביש המשובש היא קצת קופצנית ולא מצליחה לייצר רייד חלק לגמרי. הגרסה הזו, ה-S, מכויילת קשיח יותר מהדגם עם המנוע הצנוע יותר ומצוידת בגלגלים רחבים יותר בעלי חתך נמוך יותר – לא בדיוק מתכון שמשפר את הנוחות.  על הכביש המהיר המצב משתפר – הנסיעה נעימה יותר. ישנם כמובן רעשי רוח (מהגג) וכביש (מהצמיגים) ורק המנוע נותר חרישי על 2,000 סל”ד.

בשביל לחוות את המיני הזו במלואה אתה צריך שלושה דברים – כביש מפותל עם נוף משובח, להוריד את הגג ולהעביר את מצב הנסיעה לספורטיבי ביותר. טוב תעשה אם גם תעביר את התיבה למצב ידני (ורק אם תאלחש או תנתק את בקרת היציבות תקבל שליטה מלאה ואמיתית בתיבה הזו). עכשיו תן גז. המיני מושכת בהחלטיות, מייצרת המון אחיזה בין שני הגלגלים הקדמיים שלה, נכנסת לפניות בצורה נחושה ומציגה תגובות שלדה טובות.

מיני קופר S קבריו
מבפנים כמו מבחוץ – רמיזות ברורות לדגמים משנים עברו

 

בעומס גבוה יש תחושת ציפה קלה מהחלק האחורי, והחוויה כולה קצת יותר אלסטית מהאחות סגורת הגג, אבל עדיין, כיף כל כך לאלץ אותה בכביש צפוף מפותל ודורשני. אם הכביש משובש, הקצב יוגבל כי אותם מתלים שהיו קשיחים מדי במהירויות נמוכות הופכים נימוחים בעומס גבוה, משפיעים על ההיגוי ומטלטלים את המרכב ויגרמו לך בסופו של דבר להוריד את הקצב. הבלמים הם בדיוק מה שאתה מצפה מהקונצרן הזה – חזקים, לינארים ויעילים. בסוף מבחן הבזק הזה, הראתה המיני צריכת דלק של 9 ק”מ/ל’ על מחשב ניהול המנוע. סביר בהתחשב בעומס.

מיני קופר S קבריו
יכולת אמיתית בכביש המפותל

 

כמה זה עולה?

מיני קופר S קבריו דורשת תשלום עבור היכולות שלה. המנוע הזה, על ההספק המכובד שלו, הצליל הגרוני וקולות הפיצפוץ מהמפלט דורש 260,000 שקלים. הוא מנוע טוב, שמחובר לתיבת הילוכים בעלת שש מהירות שמתפקדת מהר, חלק ויעיל. אם אתה לא צריך להעפיל מעבר ל-200 בקלות, אתה יכול להסתפק בגרסת ה-1.5 ליטר ולחסוך יותר מ-50 אלף שקלים (וגם לקבל נוחות נסיעה טובה יותר).

מיני קופר S קבריו
קצת כנות – חייבים 192 כ”ס? כי אם לא אפשר להסתפק ב-1.5 ליטר הזולה יותר

 

שורה תחתונה
מיני קופר S קבריו מציעה תמהיל מיוחד שיתאים לאנשים מיוחדים. כמו שכתבתי בהתחלה, היא מציעה שילוב שלא קיים בשום מקום אחר בין מכונית מיני שהיא אייקון עיצובי, גג נפתח ויכולת לא מבוטלת להנות בכביש המפותל. יש מעט מאוד אנשים שצריכים את כל שלושת היכולות השונות האלו ביחד. אם חייבים מהירות וכוח בקונברטיבל המסוגננת – זה יתאים לך בול. אם לא, אז אפשר לגמרי להסתפק בגרסת ה-1.5 ליטרים, הזולה והנוחה יותר – ועדיין להנות מהעיצוב האלמותי ומרווח הראש הבלתי מוגבל שרק גג פתוח יכול להציע.

מיני קופר S קבריו

מיני מיני קבריו קופר קופר S
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

השארת תגובה

ביטול

חייבים להתחבר כדי להגיב.

חדשות מקומיות
מבצע סוף שנה משולש בעופר אבניר

מבצע סוף שנה משולש בעופר אבניר

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
אופל פרונטרה (מבחן דרכים): על שימושיות ואופנתיות

אופל פרונטרה (מבחן דרכים): על שימושיות ואופנתיות

מכונית הספורט עם V8 מתה? לא אם זה תלוי בטויוטה

מכונית הספורט עם V8 מתה? לא אם זה תלוי בטויוטה

רנו 5 E-Tech (מבחן דרכים): מכונת זמן צהובה

רנו 5 E-Tech (מבחן דרכים): מכונת זמן צהובה

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

צ’רי טיגו 9 (מבחן דרכים):  הכל בגדול

צ’רי טיגו 9 (מבחן דרכים): הכל בגדול

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד