בעד: ייחוד, ניהוג, ביצועים
נגד: מחיר (מיני קופר S קבריו)
סיכום: אין גג – יש מנוע
נתונים: 1,998 סמ”ק, 192 כ”ס החל ב-4,700 סל”ד, 28.5 קג”מ ב-1,250 סל”ד, 1,306 ק”ג, 260,000 שקלים
עיצוב טוב הוא אלמותי והמיני היא אחת הדוגמאות המוטוריות שממחישות את זה. למרות שלא נותר כבר דבר מהמידות הזערוריות של המיני המקורית של איסיגוניס, מול אחת כזו חדשה, הסימנים עוד שם, והמוח מגיב אליהם בחיוב. הפנסים העגולים מלפנים, הגריל, המרכב הקצר והדחוס שנגדע באבחה אחת מאחור. גם הפנסים האחוריים. כולם עושים מספיק בשביל להזכיר את האייקון מחד ולשדר מראה עדכני ופרימיומי מאידך. ובעיקר – זה גורם לך לחייך. אי אפשר לכעוס מול מיני, עם גג פתוח או בלי.
מה זה?
זה בדיוק מה שאתה חושב שזה. מכונית מיני פרימיום עם גג פתוח, היחידה בעולם בסגמנט הזה לדעתי. הסיבה למסיבה היא כמובן היכולת של הגג להעלם ויש כמה דברים שצריך להגיד על זה. הפעולה חשמלית לגמרי, אורכת 18 שניות וניתן לפתוח או לסגור את הגג עד למהירות 30 קמ”ש. אפשר גם לפתוח רק את חלקו העליון ולקבל מעיין גג שמש גדול מעל הראש, אבל למה לעשות חצי עבודה – אפשר לפתוח את הגג לגמרי וזה הדבר הנכון לעשות כאן.
לגרסה הזו, מיני קופר S קבריו, יש עוד דובדבן מעבר לעיצוב האייקוני (שהוא נחלתה של כל מיני) ולגג הנפתח (שיש בכל מיני קבריו) – יש כאן גם מנוע, שני ליטרים מוגדש עם 192 כ”ס. חבר את זה לאחת משלדות ההנעה הקדמיות הטובות ביותר שיש בביזנס היום ותקבל תמהיל משולש – שאני לא מצליח לחשוב על עוד מכונית שיודעת לענות עליו. גם אביזר אופנה, גם גג פתוח, גם מכונית מאוד מהנה לנהיגה ספורטיבית.
איך זה מרגיש?
כמו מבחוץ גם מבפנים זה מרגיש כמו מוצר פרימיום אופנתי ומוקפד שקורץ קריצות גדולות ומשמעותיות לדורות הקודמים של המיני. גם כאן אתה מוצא את עצמך מעריך את סידור ועיצוב הכפתורים המקורי, את מסך המידע הגדול והעגול במרכז התא ואת האווירה הכללית. הכיסאות מצוינים, נוחים, תומכים עם בסיס מתכוונן לאורך. החומרים משובחים ברובם אך יש פינות שהפלסטיק הרגיש קצת זול במפתיע. גם לאיש גדול מידות יש המון מקום מבפנים (כן כן, גם עם גג סגור ולא, לא במושבים האחוריים) ומבט אל הגג הנפתח מראה גימור נאה שלא תמיד אפשר למצוא במכוניות עם גגות כאלו.
המיני קבריו מקבלת כיול משלה נוכח המשקל הכבד יותר לעומת אחיותיה הסגורות ובכביש המשובש היא קצת קופצנית ולא מצליחה לייצר רייד חלק לגמרי. הגרסה הזו, ה-S, מכויילת קשיח יותר מהדגם עם המנוע הצנוע יותר ומצוידת בגלגלים רחבים יותר בעלי חתך נמוך יותר – לא בדיוק מתכון שמשפר את הנוחות. על הכביש המהיר המצב משתפר – הנסיעה נעימה יותר. ישנם כמובן רעשי רוח (מהגג) וכביש (מהצמיגים) ורק המנוע נותר חרישי על 2,000 סל”ד.
בשביל לחוות את המיני הזו במלואה אתה צריך שלושה דברים – כביש מפותל עם נוף משובח, להוריד את הגג ולהעביר את מצב הנסיעה לספורטיבי ביותר. טוב תעשה אם גם תעביר את התיבה למצב ידני (ורק אם תאלחש או תנתק את בקרת היציבות תקבל שליטה מלאה ואמיתית בתיבה הזו). עכשיו תן גז. המיני מושכת בהחלטיות, מייצרת המון אחיזה בין שני הגלגלים הקדמיים שלה, נכנסת לפניות בצורה נחושה ומציגה תגובות שלדה טובות.
בעומס גבוה יש תחושת ציפה קלה מהחלק האחורי, והחוויה כולה קצת יותר אלסטית מהאחות סגורת הגג, אבל עדיין, כיף כל כך לאלץ אותה בכביש צפוף מפותל ודורשני. אם הכביש משובש, הקצב יוגבל כי אותם מתלים שהיו קשיחים מדי במהירויות נמוכות הופכים נימוחים בעומס גבוה, משפיעים על ההיגוי ומטלטלים את המרכב ויגרמו לך בסופו של דבר להוריד את הקצב. הבלמים הם בדיוק מה שאתה מצפה מהקונצרן הזה – חזקים, לינארים ויעילים. בסוף מבחן הבזק הזה, הראתה המיני צריכת דלק של 9 ק”מ/ל’ על מחשב ניהול המנוע. סביר בהתחשב בעומס.
כמה זה עולה?
מיני קופר S קבריו דורשת תשלום עבור היכולות שלה. המנוע הזה, על ההספק המכובד שלו, הצליל הגרוני וקולות הפיצפוץ מהמפלט דורש 260,000 שקלים. הוא מנוע טוב, שמחובר לתיבת הילוכים בעלת שש מהירות שמתפקדת מהר, חלק ויעיל. אם אתה לא צריך להעפיל מעבר ל-200 בקלות, אתה יכול להסתפק בגרסת ה-1.5 ליטר ולחסוך יותר מ-50 אלף שקלים (וגם לקבל נוחות נסיעה טובה יותר).
שורה תחתונה
מיני קופר S קבריו מציעה תמהיל מיוחד שיתאים לאנשים מיוחדים. כמו שכתבתי בהתחלה, היא מציעה שילוב שלא קיים בשום מקום אחר בין מכונית מיני שהיא אייקון עיצובי, גג נפתח ויכולת לא מבוטלת להנות בכביש המפותל. יש מעט מאוד אנשים שצריכים את כל שלושת היכולות השונות האלו ביחד. אם חייבים מהירות וכוח בקונברטיבל המסוגננת – זה יתאים לך בול. אם לא, אז אפשר לגמרי להסתפק בגרסת ה-1.5 ליטרים, הזולה והנוחה יותר – ועדיין להנות מהעיצוב האלמותי ומרווח הראש הבלתי מוגבל שרק גג פתוח יכול להציע.