אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
מיני לא מוותרת על הבנזין ומציגה קופר S חדשה
ראשי » חדשות » מיני לא מוותרת על הבנזין ומציגה קופר S חדשה
מיני קופר S

מיני לא מוותרת על הבנזין ומציגה קופר S חדשה

אחרי שהציגה דור חדש של מיני חשמלית, מציגה מיני גם דור חדש של דגמי הקופר עם מנועי בנזין שימשיכו להניע את הקטנה המדליקה עד סוף העשור

אופיר דואק 08/02/2024 צלם: יצרן

לפני מספר חודשים חשפה מיני קופר E, דור חדש לחלוטין של המיני החשמלית שזכתה לביקורת מצד חובבי המותג האנגלופילים, שכן לא רק שהיא פותח בשיתוף גריט וול הסינית ,אלא גם תיוצר בסין. דור חדש למיני החשמלית היה מתבקש לאור המגמה בתעשייה והעובדה שכבר כיום 40% מהמכירות של מיני האצ’בק הן מהגרסה החשמלית, אלא שבמותג הרטרו לא מתכוונים למרבה השמחה לנטוש את מנועי הבנזין, לפחות לא בשנים הקרובות.

המשמעות היא שלצד מיני קופר E ומיני קופר SE החשמליות שייוצרו סין, חושפת מיני דור חדש לקופר “הקלאסית” בעלת מנועי בנזין. ההגדרה דור חדש היא קצת לא מדויקת, שכן כדי לחסוך בעלויות מדובר למעשה במתיחת פנים מאסיבית למיני 3 דלתות המוכרת שמיוצרת כבר עשור וכבר עברה במהלך השנים שתי מתיחות פנים. כלומר, מדובר במכונית שונה בבסיסה מהמיני החשמלית החדשה שמתבססת על פלטפורמה חשמלית ייעודית.

אלא שכאמור, מתיחת פנים הנוכחית היא משמעותית ומקיפה בהרבה. העיצוב החיצוני מבוסס על זה של הדור היוצר, אך נעשו שינויים קלים ביחידות התאורה, בשבכה החצי אטומה ובכונסי האוויר שבפגוש. שינוי משמעותי יותר נעשה בחלקה האחורי של המיני שמיישר קו עם הדגמים החשמליים, מה שבא לידי ביטוי העיצוב חדש לדלת תא המטען וחידות תאורה חדשות וקטנות יותר ששומרות על הגרפיקה ייחודית של חצי מדגל היוניון ג’ק בכל צד.  המידות החיצוניות נותרו כמעט זהות. בסיס הגלגלים נותר על 249.5 ס”מ אך לאורך הכולל נוספו 5 ס”מ והוא עומד על 387 ס”מ שהם כבר לא ממש מיני. לרוחב ולגובה (175 ס”מ ו-143 ס”מ) נוספו 2 ס”מ.


שינוי משמעותי יותר נעשה בתא הנוסעים, כאשר למעשה הקוקפיט כולו זהה לזה של המיני החשמלית. זה אומר שאין לוח מחוונים מאחורי ההגה וכל תצוגת המידע, כמו גם תפעול המערכות השוות ומערך המולטימדיה מתרכז במסך העגול הענק שבמרכז הדשבורד. פאנל הפיקוד המרכזי כולל את מצג ההנעה, בורר ההילוכים ובורר מצבי הנהיגה. מיני קופר בנזין תוצע בשלוש ורסיות גימור פנימי ועיצוב חיצוני: קלאסיק הבסיסית, ספורט בעלת שבכה מושחרת וגימורים ספורטיביים בתא הנוסעים ואקסקלוסיב היוקרתית עם ריפודי משולבי עור ורמת אבזור גבוהה במיוחד. גם היצע מערכות הבטיחות האקטיסיות שודרג ומיישר קו עם האחות החשמלית.

הבשורה החשובה היא כאמור מתחת למכסה המנוע. הקופר בנזין תוצע בשתי גרסאות עם מנוע ארבע צילינדרים מוגדש. קופר C עם 156 כ”ס ו-23.5 קג”מ וקופר S עם 204 כ”ס ו-30.6 קג”מ– בשני המקרים מדובר בשדרוג משמעותי לעומת דגמי קופר וקופר S היוצאים שהיו בעלי 136 ו-178 כ”ס בהתאמה. הבשורה הפחות טובה לחובבי הנהיגה, הדגמים החדשים יגיעו רק עם תיבת הילוכים כפולת מצמדים בעלת שבעה יחסי העברה, בכיול רגיל או ספורטיבי. תיבת הילוכים ידנית לא תוצע גם לא כאופציה. נתוני הביצועים השתפרו כאשר קופר C מאיצה ל-100 קמ”ש ב-7.7 שניות , ואילו קופר S עושה זאת ב-6.6 שניות.

מיבואנית מיני לישראל נמסר כי דגמי הבנזין החדשים של מיני ינחתו בארץ במהלך המחצית השניה של 2024.

 

Mini Cooper S 2024 16Mini Cooper S 2024 16Preview
Mini Cooper S 2024 13Mini Cooper S 2024 13Preview
Mini Cooper S 2024 14Mini Cooper S 2024 14Preview
Mini Cooper S 2024 15Mini Cooper S 2024 15Preview
Mini Cooper S 2024 09Mini Cooper S 2024 09Preview
Mini Cooper S 2024 10Mini Cooper S 2024 10Preview
Mini Cooper S 2024 12Mini Cooper S 2024 12Preview
Mini Cooper S 2024 11Mini Cooper S 2024 11Preview
Mini Cooper S 2024 07Mini Cooper S 2024 07Preview
Mini Cooper S 2024 04Mini Cooper S 2024 04Preview
Mini Cooper S 2024 05Mini Cooper S 2024 05Preview
Mini Cooper S 2024 06Mini Cooper S 2024 06Preview
Mini Cooper S 2024 02Mini Cooper S 2024 02Preview
Mini Cooper S 2024 08Mini Cooper S 2024 08Preview
Mini Cooper S 2024 03Mini Cooper S 2024 03Preview
Mini Cooper S 2024 01Mini Cooper S 2024 01Preview

מיני מיני קופר מיני קופר C מיני קופר S
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מבצע סוף שנה משולש בעופר אבניר

מבצע סוף שנה משולש בעופר אבניר

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
אופל פרונטרה (מבחן דרכים): על שימושיות ואופנתיות

אופל פרונטרה (מבחן דרכים): על שימושיות ואופנתיות

מכונית הספורט עם V8 מתה? לא אם זה תלוי בטויוטה

מכונית הספורט עם V8 מתה? לא אם זה תלוי בטויוטה

רנו 5 E-Tech (מבחן דרכים): מכונת זמן צהובה

רנו 5 E-Tech (מבחן דרכים): מכונת זמן צהובה

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

צ’רי טיגו 9 (מבחן דרכים):  הכל בגדול

צ’רי טיגו 9 (מבחן דרכים): הכל בגדול

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד