אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
מיני היברידי: טויוטה איגו X מתעדכן
ראשי » חדשות » מיני היברידי: טויוטה איגו X מתעדכן
טויוטה אייגו X

מיני היברידי: טויוטה איגו X מתעדכן

טויוטה לא מוותרת על קטגוריית המיני ומציגה אייגו X מעודכן לראשונה עם יחידת הנעה היברידית שתורמת לשיפור ניכר בביצועים, כשיש גם גרסת GR ספורט ייעודית

אופיר דואק 04/06/2025 צלם: יצרן

תקנות זיהום האוויר המחמירות באירופה מחסלות אט אט, ולמרבה האירוניה, דווקא את קטגוריית מכוניות המיני שידועות כמכוניות חסכוניות. יצרניות רבותש נכחו בסגמנט במשך שנים ארוכות נעלמו ממנו עקב חוסר רווחיות ודווקא אחת הבודדות שנותרו בו היא טויוטה עם האיגו X שהוצגה לפני כ-3 שנים ופותח באופן עצמאי, לאחר שהדורות הקודמים של האייגו חלקו בסיס משותף עם דגמים מקבילים של פיג’ו וסיטרואן (שויתרו על נוכחותן בקטגוריה).

עד כה הצליחה טויוטה איגו להסתפק במנוע 1.0 ליטר אטמוספרי ותיק ומוכח, כשבטויוטה הצהירו שאין לה צורך בהנעה היברידית כדי לעמוד בתקני זיהום האוויר באירופה. אלא שההחמרה בתקני הפליטות השנה, המאלצת את היצרניות להפחית ב-15% את פליטת ה-CO2, אילצה את טויוטה לחשב מסלול מחדש.

בסוף השבוע חשפה החברה את מתיחת הפנים של אייגו X כשהבשורה העיקרית שלה, מעבר לחזית בעיצוב חדש המתחבר לקו העדכני של דגמי החברה, היא מעבר ליחידת הנעה היברידית מלאה (ולא Mild Hybrid המקובלת אצל היצרניות האירופאיות) לראשונה בסגמנט המיני. שדרוג שלטענת טויוטה הופך אותה למכונית המיני החסכונית והנקייה ביותר המוצעת כיום שהיא אינה חשמלית באופן מלא.


יחידת ההנעה ההיברידית אותה קיבלה טויוטה אייגו X הגיעה מאחותה הגדולה היאריס. מדובר במנוע תלת צילינדרי בנפח 1.5 עם הספק משולב של 116 כ”ס, כשהמנוע החשמלי תורם בשיאו 44 כ”ס, זאת בשילוב תיבת הילוכים אוטומטית רציפה כמקובל בדגמים ההיברידיים של טויוטה. תוספת הכוח הביאה לשיפור משמעותי בביצועים לעומת טויוטה אייגו X עם המנוע האטמוספרי היוצא, מה שמוביל לשיפור של כ-5 שניות בזינוק ל-100 קמ”ש שעומד בדגם ההיברידי על פחות מ-10 שניות – כשצריכת הדלק נמוכה אף יותר.

התקנת יחידת ההנעה ההיברידית אילצה את טויוטה לבצע מספק שינויים מבניים במכונית, ובראשם הארכת החרטום ב-7.6 ס”מ כדי לפנות מקום להתקנת המנוע הגדול יותר, המערכת ההיברידית ושני תאי הסוללה. באופן מעניין, בטויוטה ניצלו את ההזדמנות והשיפור הדרמטי בביצועים כדי להציג את אייגו X גם בגרסת GR ספורט. גרסה זו מקבלת כמה שינויים קוסמטיים חיצוניים וספורטיביים לצד מכסה מנוע צבוע בשחור. בטויוטה לא הסתפקו בכך והעניקו לגרסת ה-GR גם כיול בולמים שונה שונה, קפיצים קשיחים יותר וכיול חדש וחד יותר למערכת ההיגוי.

הנעלם הגדול הוא מחיר המכונית, שכן מערכת ההנעה ההיברידית יקרה יותר משמעותית, ובלאו הכי סובלת הקטגוריה, בעיקר בישראל, ממחירים שעולים ומתקרבים למחירי מכוניות הסופרמיני. מיבואנית טויוטה לישראל נמסר כי אייגו X ההיברידי צפוי להגיע ארצה בתחילת שנת 2026, אך כרגע לא ידוע אם יש בכוונתה להביא גם את גרסת ה-GR ספורט.

איגו X הייבריד אייגו X טויוטה טויוטה אייגו X טויוטה אייגו X היבריד מיני קרוסאובר מכונית מיני
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

אאודי TT קופצת לעתיד

אאודי TT קופצת לעתיד

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בעיית משקל

בעיית משקל

הסיפור של זונטס

הסיפור של זונטס

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד