אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
מיני היברידי: טויוטה איגו X מתעדכן
ראשי » חדשות » מיני היברידי: טויוטה איגו X מתעדכן
טויוטה אייגו X

מיני היברידי: טויוטה איגו X מתעדכן

טויוטה לא מוותרת על קטגוריית המיני ומציגה אייגו X מעודכן לראשונה עם יחידת הנעה היברידית שתורמת לשיפור ניכר בביצועים, כשיש גם גרסת GR ספורט ייעודית

אופיר דואק 04/06/2025 צלם: יצרן

תקנות זיהום האוויר המחמירות באירופה מחסלות אט אט, ולמרבה האירוניה, דווקא את קטגוריית מכוניות המיני שידועות כמכוניות חסכוניות. יצרניות רבותש נכחו בסגמנט במשך שנים ארוכות נעלמו ממנו עקב חוסר רווחיות ודווקא אחת הבודדות שנותרו בו היא טויוטה עם האיגו X שהוצגה לפני כ-3 שנים ופותח באופן עצמאי, לאחר שהדורות הקודמים של האייגו חלקו בסיס משותף עם דגמים מקבילים של פיג’ו וסיטרואן (שויתרו על נוכחותן בקטגוריה).

עד כה הצליחה טויוטה איגו להסתפק במנוע 1.0 ליטר אטמוספרי ותיק ומוכח, כשבטויוטה הצהירו שאין לה צורך בהנעה היברידית כדי לעמוד בתקני זיהום האוויר באירופה. אלא שההחמרה בתקני הפליטות השנה, המאלצת את היצרניות להפחית ב-15% את פליטת ה-CO2, אילצה את טויוטה לחשב מסלול מחדש.

בסוף השבוע חשפה החברה את מתיחת הפנים של אייגו X כשהבשורה העיקרית שלה, מעבר לחזית בעיצוב חדש המתחבר לקו העדכני של דגמי החברה, היא מעבר ליחידת הנעה היברידית מלאה (ולא Mild Hybrid המקובלת אצל היצרניות האירופאיות) לראשונה בסגמנט המיני. שדרוג שלטענת טויוטה הופך אותה למכונית המיני החסכונית והנקייה ביותר המוצעת כיום שהיא אינה חשמלית באופן מלא.


יחידת ההנעה ההיברידית אותה קיבלה טויוטה אייגו X הגיעה מאחותה הגדולה היאריס. מדובר במנוע תלת צילינדרי בנפח 1.5 עם הספק משולב של 116 כ”ס, כשהמנוע החשמלי תורם בשיאו 44 כ”ס, זאת בשילוב תיבת הילוכים אוטומטית רציפה כמקובל בדגמים ההיברידיים של טויוטה. תוספת הכוח הביאה לשיפור משמעותי בביצועים לעומת טויוטה אייגו X עם המנוע האטמוספרי היוצא, מה שמוביל לשיפור של כ-5 שניות בזינוק ל-100 קמ”ש שעומד בדגם ההיברידי על פחות מ-10 שניות – כשצריכת הדלק נמוכה אף יותר.

התקנת יחידת ההנעה ההיברידית אילצה את טויוטה לבצע מספק שינויים מבניים במכונית, ובראשם הארכת החרטום ב-7.6 ס”מ כדי לפנות מקום להתקנת המנוע הגדול יותר, המערכת ההיברידית ושני תאי הסוללה. באופן מעניין, בטויוטה ניצלו את ההזדמנות והשיפור הדרמטי בביצועים כדי להציג את אייגו X גם בגרסת GR ספורט. גרסה זו מקבלת כמה שינויים קוסמטיים חיצוניים וספורטיביים לצד מכסה מנוע צבוע בשחור. בטויוטה לא הסתפקו בכך והעניקו לגרסת ה-GR גם כיול בולמים שונה שונה, קפיצים קשיחים יותר וכיול חדש וחד יותר למערכת ההיגוי.

הנעלם הגדול הוא מחיר המכונית, שכן מערכת ההנעה ההיברידית יקרה יותר משמעותית, ובלאו הכי סובלת הקטגוריה, בעיקר בישראל, ממחירים שעולים ומתקרבים למחירי מכוניות הסופרמיני. מיבואנית טויוטה לישראל נמסר כי אייגו X ההיברידי צפוי להגיע ארצה בתחילת שנת 2026, אך כרגע לא ידוע אם יש בכוונתה להביא גם את גרסת ה-GR ספורט.

איגו X הייבריד אייגו X טויוטה טויוטה אייגו X טויוטה אייגו X היבריד מיני קרוסאובר מכונית מיני
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מבצע סוף שנה משולש בעופר אבניר

מבצע סוף שנה משולש בעופר אבניר

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
אופל פרונטרה (מבחן דרכים): על שימושיות ואופנתיות

אופל פרונטרה (מבחן דרכים): על שימושיות ואופנתיות

מכונית הספורט עם V8 מתה? לא אם זה תלוי בטויוטה

מכונית הספורט עם V8 מתה? לא אם זה תלוי בטויוטה

רנו 5 E-Tech (מבחן דרכים): מכונת זמן צהובה

רנו 5 E-Tech (מבחן דרכים): מכונת זמן צהובה

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

צ’רי טיגו 9 (מבחן דרכים):  הכל בגדול

צ’רי טיגו 9 (מבחן דרכים): הכל בגדול

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד