אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
מזכרת משנות ה-90′: מאזדה במזוודה
ראשי » מגזין » מזכרת משנות ה-90′: מאזדה במזוודה

מזכרת משנות ה-90′: מאזדה במזוודה

בתחילת שנות ה-90' היתה אווירה אופטימית ויצירתית בעולם וגם קצת תמימה...

אריאל אלסיבוני 17/12/2020

תחילת שנות ה-90′ היו תקופה מרגשת בעולם כולו וגם במאזדה. נישאת על ההד החיובי של המיאטה החדשה שרק יוצרה ובדרך להיות המותג היפני הראשון שזוכה ב -24 שעות של לה-מאן (עם מנוע רוטורי ב-1991). זמנים טובים.

ובזמן רווחה ואופטימיות רוצים לגלות דברים חדשים, כך נולדה תחרות פנימית בחברה. צוותים ממחלקות שונות התמודדו עם רעיון הניידות האישית. מתוך התחרויות השונות והתוצאות שמתאימות לתקופה ההיא, נולדה גם רעיון חכם ומוזר שאף זכה בתחרות האמורה. מוזר אבל נראה מושך וכיפי גם היום.

“מכונית המזוודה” של מאזדה היא קונספט תלת-גלגלי, עם חזון להתניידות קלה, בשדות תעופה למשל. יוצריה, קבוצה של שבעה מהנדסים מיחידת הבדיקה והמחקר של מאזדה, קיבלו תקציב קטן כדי להגשים את החזון. לאחר שרכשו קטנוע ואת המזוודה הקשיחה הגדולה ביותר שמצאו – הם התחילו לעבוד. התוצאה הייתה פשוטה אך גאונית, עם חלקי קטנוע כולל מנוע דו-פעימתי זעיר וחלקי מזוודת סמסונייט. זמן ההרכבה אורך פחוות מדקה: מסובבים את הגלגל הקדמי למצב זקוף דרך חלק נשלף של המזוודה, מכוונים את הגלגלים האחוריים, שמים את המושב במקום ולדרך. עם פחות משני כ”ס המזוודה הזו יכולה להגיע עד 30 קמ”ש.

הגט-טקסי האלה מפשלים בזמן האחרון…

 


משעשע. מכונית המזוודה הזו נראית מהנה למדי. אנחנו חושבים על מרכז הכובד הנמוך וישר היינו שמחים להשתעשע איתה על איזה משטח חלקלק. אולי לשים שם מנוע רציני יותר… מצד שני עם 32 ק”ג היא לא הייתה פרקטית. מכאן שהתוכנית הזו נגנזה. היא כן הפכה להיות מעין פרסומת מתגלגלת לחשיבה השונה של מאזדה. התגובות גרמו למאזדה לבנות עוד שתים כאלו לטובת קידום ופרסום בארה”ב ואירופה. משלושת המזוודות האלו, נותרה רק זו שהגיעה לארה”ב. היפנית נהרסה והאירופאית נעלמה בנסיבות לא ידועות.

היום אף חברה רצינית לא תרשה לעצמה לפרסם פרויקט כל-כך בסיסי ולא מהוקצע באופן גלובלי. אולי זה בדיוק מה שמקסים אותנו במכונית המזוודה הזו. מזכרת מלפני 30 שנה, מעידן פשוט יותר, ישיר יותר והרבה פחות מתוחכם.

מה?! לא ראיתם יפני נוהג במזוודה שלו אף פעם?

מאזדה
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
יותר הספק ופחות משקל: אסטון מרטין חשפה גרסת קצה ל-DB12

יותר הספק ופחות משקל: אסטון מרטין חשפה גרסת קצה ל-DB12

לשטח, וקצת לכביש: ק.ט.מ 390 אנדורו R בישראל

לשטח, וקצת לכביש: ק.ט.מ 390 אנדורו R בישראל

גם לסיטרואן יש 7 מושבים בזול: C3 איירקרוס החדש בישראל

גם לסיטרואן יש 7 מושבים בזול: C3 איירקרוס החדש בישראל

קימקו משיקה שלושה דגמים חדשים בישראל

קימקו משיקה שלושה דגמים חדשים בישראל

למרחקים ארוכים: דוקאטי מולטיסטראדה V4 מקבל גרסת ראלי חדשה

למרחקים ארוכים: דוקאטי מולטיסטראדה V4 מקבל גרסת ראלי חדשה

פורשה 904 חוזרת לחיים

פורשה 904 חוזרת לחיים

יונדאי אלנטרה N (מבחן דרכים): הוט בלי האצ’

יונדאי אלנטרה N (מבחן דרכים): הוט בלי האצ’

סופרמוטו עממי: ק.ט.מ SMC R 390 החדש בישראל

סופרמוטו עממי: ק.ט.מ SMC R 390 החדש בישראל

אייקון מהניינטיז: למבורגיני דיאבלו חוגגת 35

אייקון מהניינטיז: למבורגיני דיאבלו חוגגת 35

אוואטר 11 (נהיגה ראשונה): המגנט

אוואטר 11 (נהיגה ראשונה): המגנט

לינק אנד קו 01 (השקה עולמית): ניתוח עומק

לינק אנד קו 01 (השקה עולמית): ניתוח עומק

שירת הברבור של ה-V12? מרצדס מאייבך במהדורה מיוחדת

שירת הברבור של ה-V12? מרצדס מאייבך במהדורה מיוחדת

הקאמבק הושלם: מארק מארקז שוב אלוף עולם

הקאמבק הושלם: מארק מארקז שוב אלוף עולם

סוף שבוע לא רגוע: קאן אם מאבריק R בדיונה הגדולה

סוף שבוע לא רגוע: קאן אם מאבריק R בדיונה הגדולה

הכי קרוב למסלול: דוקאטי פאניגאלה V4 R חדש

הכי קרוב למסלול: דוקאטי פאניגאלה V4 R חדש

אגדה בת 25: פורשה קאררה GT

אגדה בת 25: פורשה קאררה GT

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד