אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
מארק מרקז – אלוף העולם 2016
ראשי » דו-גלגלי » מארק מרקז – אלוף העולם 2016

מארק מרקז – אלוף העולם 2016

קרה שהרוכב הטוב ביותר בעולם לא היה מועמד לאליפות, ובכל זאת זכה בה

אלון (סקניה) סקיאנו 16/10/2016

עונת 2016 הסתיימה מוקדם מהצפוי, ובאופן הכי לא צפוי. במסלול הבית של הונדה, במוטגי, כשנותרו עוד שלושה מירוצים לפני סיום העונה, סגר מארק מרקז את סיפור האליפות וזכה בה באופן משכנע.

זכה בזכות ולא בחסד. בשנת ה-50 של הונדה בזירת אליפות העולם, במסלול בבעלות היצרן. ניצח מרקז בפעם הראשונה שלו בקטגוריה הבכירה במסלול זה (על גבי אופנוע שנחשב נחות בהרבה מיריביו בתחילת העונה).

 


זה ניצחון חמישי של הכוכב הצעיר ובכך חתם אליפות עולם חמישית בסך הכל. שלישית מתוך ארבע העונות שלו בקטגוריה הבכירה. על גבי אופנוע שנחשב נחות בהרבה מיריביו. או לפחות כך פתח ההונדה את העונה.

שני מאפיינים עיקריים עיצבו את עונת 2016, שניהם שינויים טכניים מאד משמעותיים. שנוי ספק הצמיגים מברידג’סטון המוכרים למישלין חדשים, ותיבת אלקטרוניקה אחידה בעלת מערכות בקרה ושליטה מוגבלות ביכולתן לעומת המערכות מהן נהנו רוכבי המפעל עד כה.

מארק מרקז
חברי HRC מבצעים תרגילי חשבון בעזרת הידיים

 

כך, עוד לפני ההקפה הראשונה במירוץ הפתיחה בקטאר היה ברור כי לא הרוכב המהיר מכולם הוא מי שיזכה העונה באליפות, אלא הרוכב שיסתגל מהר וטוב מכולם לשינויים הדרמאטיים בתקנות ינצח.

וכאילו שהאתגר לא היה גדול מספיק, סופקה התיבה האלקטרונית רגע לפני מירוץ הפתיחה והצמיגים החדשים התבררו ככאלו שאינם עומדים בדרישות. מישלין נאלצה לתכנן ולייצר צמיגים חדשים ערב מירוץ פתיחת העונה. העניין הוא שבפועל, פיתוח האופנועים התבצע תוך כדי התבססות על מערכות העזר המשוכללות של היצרנים וצמיגים חדשים, מערכות שלא היו רלוונטיות עם פתיחת העונה עם צמיגים חדשים בעלי אופי שונה.

מארק מרקז
תעברו רגע על הסטטיסטיקה של הילד הזה – הוא רק התחיל כן?

 

העיניים של כולם נישאו אל רוסי. הדוקטור, בשנתו ה-20 בזירה הבינלאומית הוא בעל הנסיון העשיר ביותר ואחרי שהיה קרוב כל-כך לתואר בשנה שעברה, הוא נחשב פייבוריט חזק מאד לתואר. גם חברו לקבוצה והאלוף המכהן, חורחה לורנזו, עם שלוש אליפויות בקטגוריה הבכירה, גם כשלצידו החבר לקבוצה הכי קשה בעולם – ולנטינו רוסי, נחשב למישהו עם סיכוי טוב לקחת את האליפות העונה.

הצוות המקצועי של ימאהה פיתח את ה-M1 כשהוא מתרכז ביציבות ואילו צוות מהנדסי הונדה התרכזו בזריזות האופנוע. לכן תוכנן ה-RC213V  כאופנוע לא יציב בכוונה עם העברת כוח גסה וברוטאלית. כך שעם הרכבת הצמיגים החדשים בעלי האחיזה הירודה, ושידוך תיבת האלקטרוניקה בעלת בקרות אחיזה פחות משוכללות שריסנה הרבה פחות את העברת כוח המנוע לכביש – יצא כי בעוד ימאהה נהנים מאופנוע יציב, סבלו רוכבי הונדה מאופנוע תזזיתי ועצבני שמאד מקשה על רכיבה חלקה ומהירה.

מארק מרקז
תן לי רגע אני עוקף אותו…

 

האורות במשרדי הונדה נותרו דלוקים במשך לילות לבנים רבים. היה עליהם למצוא כיצד לרסן את התנהגות האופנוע והעברת הכוח מבלי שיכלו לטפל במנוע עצמו (אסור על פי התקנון) ומבלי שיכלו למצוא פתרונות אלקטרוניים (תיבת אלקטרוניקה אחידה, זוכרים?)

מרקז יוכל, אולי, להתבלט ואף לנצח מירוץ או שניים – אבל התחרות העיקרית היא בין שני רוכבי ימאהה, ניבאו המומחים – כולל אנחנו. ואכן, מארק מרקז סיים “רק” במקום השלישי בעוד לורנזו מנצח במירוץ הפתיחה בקטאר. לאחר מכן הגיעו שני המירוצים בהם היה ברור כי מרקז יהיה חזק, ארגנטינה ואוסטין. מכאן והלאה יחרוק מרקז שיניים, כתבנו בצדק.

מארק מרקז
וואהו, באיזה מרכך אתה משתמש?

 

מרקז באמת לא ניצח מירוץ נוסף במשך חמישה מירוצים עד למירוץ בגרמניה. מה שאף אחד לא שיער היה כי רוכבי ימאהה ירשמו חמש פרישות במשך אותם מירוצים – כשההצלחות והכשלונות נחלקו בין רוסי ללורנזו באופן כמעט שווה.

מנקודה זו בעונה והלאה אפשר היה לראות כי הפער הטכנולוגי הצטמצם. הימאהה נותר אופנוע עדיף בהרבה, אך לא באופן כזה שיכולת רכיבה מופלאה של מארק מרקז לא תוכל לכפר עליו. עד למירוץ היום במוטגי מרקז זכה בעוד מירוץ אחד בלבד, אבל לא רוסי ולא לורנזו הצליחו לנצח אף לא פעם אחת!

מארק מרקז
חמסה, חמסה, חמסה. טפו, טפו, טפו, – ידוע שהספרדים מלאים באמונות תפלות

 

במוטגי היה צריך רוסי לזכות ב-2 נקודות או לורנזו בפודיום בכדי לשמור על סיכוי מתמטי לנצח את מרקז בדרך לתואר האליפות, וגם זה רק אם מארק מרקז ינצח במירוץ. במשך כל העונה נחלקו הכשלונות בין שני רוכבי ימאהה וגם היום, כשמרקז ניצח, שני רוכבי ימאהה פרשו כתוצאה מהתרסקויות.

לפני 10 שנים רוסי היה יכול למחוץ ולרסק על המסלול ומחוצה לו כל יריב. כמו שמחץ בעבר את ביאג’י, ג’יברנאו, סטונר (בהצלחה חלקית) ולורנזו. אבל את מארק מרקז לא הצליח רוסי לשבור. בעונה שעברה נראה כאילו אפילו ההיפך הוא הנכון.

מארק מרקז
יחי המלך החדש.

 

מארק מרקז אינו “רק” אלוף העולם, אלא שהוא יורש ראוי, לגדול מכולם. מרקז מצליח לשכפל את ההרגשה שרוסי נטע בנו שוב ושוב כשהוא מדהים אותנו ומבצע, בקלילות מרגיזה לפעמים, את הבלתי אפשרי. כנגד כל הצפיות, שלושה סבבים לפני סיום העונה, מארק מרקז הוא אלוף העולם 2016. ואין לנו ברירה אלא להוסיף – המלך מת, יחי המלך החדש!

רוצים עוד סקניה? כנסו לבלוג שלו!

MOTOGP הונדה ולנטינו רוסי חורחה לורנזו ימאהה מארק מרקז
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

השארת תגובה

ביטול

חייבים להתחבר כדי להגיב.

חדשות מקומיות
מבצע סוף שנה משולש בעופר אבניר

מבצע סוף שנה משולש בעופר אבניר

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
אופל פרונטרה (מבחן דרכים): על שימושיות ואופנתיות

אופל פרונטרה (מבחן דרכים): על שימושיות ואופנתיות

מכונית הספורט עם V8 מתה? לא אם זה תלוי בטויוטה

מכונית הספורט עם V8 מתה? לא אם זה תלוי בטויוטה

רנו 5 E-Tech (מבחן דרכים): מכונת זמן צהובה

רנו 5 E-Tech (מבחן דרכים): מכונת זמן צהובה

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

צ’רי טיגו 9 (מבחן דרכים):  הכל בגדול

צ’רי טיגו 9 (מבחן דרכים): הכל בגדול

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד