אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
מאריי T.50 – כל הדרך ל-12,100 סל”ד
ראשי » חדשות » מאריי T.50 – כל הדרך ל-12,100 סל”ד

מאריי T.50 – כל הדרך ל-12,100 סל”ד

פרטים נוספים נחשפים על מכונית העל החדשה - T.50 - של גורדון מאריי מהנדס-העל

כרמל נולדמן 15/04/2020

גורדון מאריי, האיש שבין השאר בנה את המקלארן F1, עובד על מכונית-חדשה. ה-T.50 שמחירה צפוי לעמוד על  2.6 מיליון דולר, אמורה לכתוב את ספר החוקים מחדש. אם יש מישהו שיכול לעשות את זה, וכבר עשה זאת בעבר, זה האיש.

בלב ה-T.50 נמצא המנוע, שבשונה מרוב המנועים של רכבי-העל היום, שנעזרים בטורבו או מערכות היברידיות, הוא מנוע אטמוספרי. מדובר ב-V12 בנפח 3.9 ל’ שקוזוורת’ מפתחת. מאריי מדבר על בחירה בין 650 ל-680 כ”ס כשההספק המירבי מושג ב-12,100 סל”ד. תיבת ההילוכים הידנית, בעלת 6 יחסי-העברה, מניעה את הגלגלים האחוריים. היא נבנתה במיוחד ל-T.50 על ידי Xטרק. 

נתון המשקל מרשים ביותר, 980 ק”ג בלבד. זה היה אחד היעדים העיקרים בפיתוח – פחות מטון. בדומה למקלארן F1 גם פה הכל נבנה סביב הנהג ולכן גם פה פנים הרכב יהיה בתצורת 3 מושבים – הנהג במרכז עם מעט מאוד מסכים והסחות דעת. מאריי משתמש בעוד טריק ישן שלו, מהברבהם BT46 מימי “האפקט הקרקעי” בפורמולה 1. כן, ב-T.50 יש מאוורר בקוטר של 400 מ”מ באחורי הרכב.

אטמוספרית, ידנית, קלה עם “אפקט קרקעי”. גורדון מאריי אומר כבר די הרבה זמן שהוא עומד להמציא את מכונית-העל מחדש. הוא לא צוחק

 


המאוורר (הפעם חשמלי) עובד בצורה אוטומטית בהתאם למצב הנהיגה הנבחר. כמו במכונית המאוורר המפורסמת של מאריי, גם כאן המטרה היא לפנות אוויר מתחתית הרכב ולייצר כוח הצמדה מירבי. לטענת מאריי, המאוורר נותן כאן תוספת של 30% באחיזת הרכב על הכביש. 

gordonmurrayt50supercarmclarenf1brabhambtfancargordonmurrayt50supercarmclarenf1brabhambtfancarPreview
T.50-rear-three-quarterT.50-rear-three-quarterPreview
GMA T.50 engine-3GMA T.50 engine-3Preview
T.50-aerodynamics-diagramT.50-aerodynamics-diagram
אטמוספרית, ידנית, קלה עם "אפקט קרקעי". גורדון מאריי אומר כבר די הרבה זמן שהוא עומד להמציא את מכונית-העל מחדש. הוא לא צוחק
Preview
GMA T.50 engine-2GMA T.50 engine-2Preview

הפרויקט החל בפברואר 2018 ותחילת הייצור של ה-T50 אמורה להתחיל ב-2022. אין ספק שאוסף הנתונים הייחודי של הרכב הזה הופכים אותו לאחד מרכבי-העל הכי מסקרנים של השנים הקרובות. משהו קל, ישיר וטהור יותר.

 

T.50 גורדון מאריי מקלארן
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מבצע סוף שנה משולש בעופר אבניר

מבצע סוף שנה משולש בעופר אבניר

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
טויוטה אייגו X הייבריד (השקה עולמית): להציל את המיני

טויוטה אייגו X הייבריד (השקה עולמית): להציל את המיני

אופל פרונטרה (מבחן דרכים): על שימושיות ואופנתיות

אופל פרונטרה (מבחן דרכים): על שימושיות ואופנתיות

מכונית הספורט עם V8 מתה? לא אם זה תלוי בטויוטה

מכונית הספורט עם V8 מתה? לא אם זה תלוי בטויוטה

רנו 5 E-Tech (מבחן דרכים): מכונת זמן צהובה

רנו 5 E-Tech (מבחן דרכים): מכונת זמן צהובה

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד