אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
מאריי T.50 – כל הדרך ל-12,100 סל”ד
ראשי » חדשות » מאריי T.50 – כל הדרך ל-12,100 סל”ד

מאריי T.50 – כל הדרך ל-12,100 סל”ד

פרטים נוספים נחשפים על מכונית העל החדשה - T.50 - של גורדון מאריי מהנדס-העל

כרמל נולדמן 15/04/2020

גורדון מאריי, האיש שבין השאר בנה את המקלארן F1, עובד על מכונית-חדשה. ה-T.50 שמחירה צפוי לעמוד על  2.6 מיליון דולר, אמורה לכתוב את ספר החוקים מחדש. אם יש מישהו שיכול לעשות את זה, וכבר עשה זאת בעבר, זה האיש.

בלב ה-T.50 נמצא המנוע, שבשונה מרוב המנועים של רכבי-העל היום, שנעזרים בטורבו או מערכות היברידיות, הוא מנוע אטמוספרי. מדובר ב-V12 בנפח 3.9 ל’ שקוזוורת’ מפתחת. מאריי מדבר על בחירה בין 650 ל-680 כ”ס כשההספק המירבי מושג ב-12,100 סל”ד. תיבת ההילוכים הידנית, בעלת 6 יחסי-העברה, מניעה את הגלגלים האחוריים. היא נבנתה במיוחד ל-T.50 על ידי Xטרק. 

נתון המשקל מרשים ביותר, 980 ק”ג בלבד. זה היה אחד היעדים העיקרים בפיתוח – פחות מטון. בדומה למקלארן F1 גם פה הכל נבנה סביב הנהג ולכן גם פה פנים הרכב יהיה בתצורת 3 מושבים – הנהג במרכז עם מעט מאוד מסכים והסחות דעת. מאריי משתמש בעוד טריק ישן שלו, מהברבהם BT46 מימי “האפקט הקרקעי” בפורמולה 1. כן, ב-T.50 יש מאוורר בקוטר של 400 מ”מ באחורי הרכב.

אטמוספרית, ידנית, קלה עם “אפקט קרקעי”. גורדון מאריי אומר כבר די הרבה זמן שהוא עומד להמציא את מכונית-העל מחדש. הוא לא צוחק

 


המאוורר (הפעם חשמלי) עובד בצורה אוטומטית בהתאם למצב הנהיגה הנבחר. כמו במכונית המאוורר המפורסמת של מאריי, גם כאן המטרה היא לפנות אוויר מתחתית הרכב ולייצר כוח הצמדה מירבי. לטענת מאריי, המאוורר נותן כאן תוספת של 30% באחיזת הרכב על הכביש. 

gordonmurrayt50supercarmclarenf1brabhambtfancargordonmurrayt50supercarmclarenf1brabhambtfancarPreview
T.50-rear-three-quarterT.50-rear-three-quarterPreview
GMA T.50 engine-3GMA T.50 engine-3Preview
T.50-aerodynamics-diagramT.50-aerodynamics-diagram
אטמוספרית, ידנית, קלה עם "אפקט קרקעי". גורדון מאריי אומר כבר די הרבה זמן שהוא עומד להמציא את מכונית-העל מחדש. הוא לא צוחק
Preview
GMA T.50 engine-2GMA T.50 engine-2Preview

הפרויקט החל בפברואר 2018 ותחילת הייצור של ה-T50 אמורה להתחיל ב-2022. אין ספק שאוסף הנתונים הייחודי של הרכב הזה הופכים אותו לאחד מרכבי-העל הכי מסקרנים של השנים הקרובות. משהו קל, ישיר וטהור יותר.

 

T.50 גורדון מאריי מקלארן
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

אאודי TT קופצת לעתיד

אאודי TT קופצת לעתיד

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בעיית משקל

בעיית משקל

הסיפור של זונטס

הסיפור של זונטס

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד