1. טירל P34
כנראה המפורסמת ביותר היא הטירל בעלת ששת הגלגלים. הרעיון היה פשוט למדי: שימוש בארבעה גלגלים קטנים מלפנים במקום בשניים גדולים – אמור לתת את אותה רמת האחיזה עם פחות התנגדות לאוויר. התוצאה היתה מפתיעה והטירל אפילו רשמה ניצחון לזכותה. בהמשך היא נתקלה בקשיים – חברות הצמיגים לא השקיעו בפיתוח הצמיגים הקטנים והטירל נגוזה ממסלולי המרוצים.
2. ברבהם BT46
המעצב של המכונית הזו הוא גורדון מאריי, מי שבהמשך יתכנן את מכוניות הפורמולה 1 של מקלארן, וגם את המקלארן F1 האייקונית (וגם את הרוקט הנשכחת, אבל זה כבר סיפור אחר). מאריי הלביש מאוור אדיר באחורי המכוניות במטרה לייצר וואקום ולשאוב את המכונית לרצפה. אפקט קרקעי עם סטרואידים למעשה. הרעיון של מאריי לא היה חדש אבל יושם בכזו הצלחה עד שנאסר השימוש בו מיד. מקלארן טענו ד”א שהמאוורר הזה תורם לאיוורור המנוע – זה לא באמת עבד על אף אחד.
3. הונדה RA108
יש לא מעט דוגמאות מוזרות לשימוש בכנפיים הזויות במטרה להשיג יתרון אוירודינמי. זו רק אחת מהן. כל התוספות האוירודינמיות האלו לא עזרו להונדה על המסלול וגם לא ממש עוזרים לאלו שמסתכלים עליה.
4. אינסין N179
אולי המכונית המכוערת ביותר שכיבדה בנוכחותה את עולם הפורמולה 1. לקרר את המכלולים זה חשוב וה-N179 באמת מציבה את הראדיאטור ואת מצנן השמן בחזית. העניין המצחיק הוא שהמכונית הזו סבלה מכל מיני בעיות אבל בעיקר, מבעיות התחממות.
5. פרגוסון P99
פורמולה 1 עם הנעה כפולה?! בהחלט. היו כמה נסיונות כאלו גם מיצרנים מוכרים יותר בליגת המירוצים הבכירה. פרגוסון היו הראשונים ויש עוד פרט שכדאי לזכור לגבי ה-P99, זו המכונית האחרונה שנצחה במירוץ פורמולה 1 עם מנוע קדמי.
6. וויליאמס FW07D
עוד גלגלים מאחור? כן, חוץ מששת הגלגלים של טירל היו יצרנים שניסו להתחרות עם מכוניות בעלות ארבעה גלגלים מאחור ושניים מלפנים. ארבעת הגלגלים האחוריים היו מונעים – וויליאמס רצו להתחרות איתה אבל התקנות שונו והשאירו את ה-D מחוץ למסלול.
7. מארץ’ 711
שוב האווירודינמיקה גורמת למכונית להראות מוזר. הכנף הקדמית הייחודית של ה-711 קיבלה את הכינוי “מגש תה”. זה לא הפריע לרוני פטרסון לככב איתה על כמה וכמה פודיומים בעונת 1971.
8. ארווס A22
דוגמא מודרנית יחסית לכסף קדמית מוזרה, היא לא עזרה לקבוצת ארווס (השיגה נקודה אחת בלבד בעונת 2001).
9. ליג’יה JS5
פתח יניקת האוויר אדיר המימדים של הליג’יה מושך המון תשומת לב. לי הוא מזכיר דוב נמלים על גלגלים. הקבוצה עברה מהר מאוד לפתח יניקה סטנדרטי יותר ואפילו זכתה בכמה פודיומים בעונת 1976.
10. פרארי 312b3
מי שחשב שפרארי תצליח לחמוק מהרשימה הזו טעה. למכונית הזו הומצא הכינוי “מפלסת השלג” – קל מאוד להבין למה.