תעשיית הרכב הסינית עברה כבר מזמן משלב השאפתני לשלב היומרני. בשנים האחרונות הציגו יצרניות הרכב הסיניות מכוניות סאלון מרשימות, רכבי שטח מפלצתיים ואפילו מכוניות על, כולם עם הבטחה לביצועים וטכנולוגיה שמתיימרים להשאיר מאחור את יצרניות היוקרה המערביות. בימים אלו מוצגת בסין עוד מכונית יוקרה יומרנית, אבל ממש.
מדובר במאקסטרו S800 (Maextro) שהיא המכונית הראשונה ממיזם חדש של ענקית הטכנולוגיה והטלקום וואווי בשיתוף JAC. זהו מותג הרכב הרביעי שמקימה וואווי תוך שנים ספורות שקדמו לו AITO העממי שפותח בשיתוף סרס, מותג בשם לוקסי אותו פיתחה בשיתוף צ’רי ומותג יוקרה נוסף בשם סטלאטו בשיתוף BIAC שיצא לדרך לפני קצת פחות משנה.
מאקסטרו אמור להיות מותג יוקרה ברמה הגבוהה ביותר, איתו וואווי מתיימרת להוות אלטרנטיבה לגרסאות המאייבך של מרצדס ולרולס רויס. לא פחות. מה שבטוח, מבחינת עיצוב לא הייתה בעיה לסינים להשאיל למכונית היוקרה הזו שלל אלמנטים עיצוביים מרולס רויס ומאייבך, מהצביע הדו-גוונית, החישוקים המלאים ועד לעיצוב החלק האחורי שמזכיר מאד את זה של רולס רויס ספקטר.
מבחינת מידות, מדובר במכונית הסדאן הגדולה ביותר שמיוצרת בסין באופן סדרתי, עם אורך של 548 ס”מ, בסיס גלגלים של 337 ס”מ ורוחב של שני מטרים. מעט יותר קטנה וקצת יותר ארוכה מרולס רויס גוסט.
כמי שמכוונת לרף הגבוה ביותר בשוק היוקרה צפויה מאקסטרו S800 לכלול שפע טכנולוגיה בידורית בתא הנוסעים, את המילה האחרונה בתחום מערכות הנהיגה והעזר האקטיביות עם הבטחה ליכולת נהיגה אוטונומית ברמה 3 ורמת גימור מוקפדת במיוחד בהתאם למעמד. מתלי אוויר אקטיביים אמורים להיות ציוד תקני כמו גם מערכת היגוי אחורי. בוואווי טוענים כי זו המערכת היעילה ביותר בתעשייתה רכב עם יכולת הפניה של הגלגלים האחוריים בזווית של עד 16 מעלות, לעומת רק 10 מעלות במערכת ההיגוי האחורי של מרצדס S קלאס מאייבך. כדי להמחיש את יעילות המערכת ולעקוץ את מרצדס שיחררו בחברה סרטון בו ה-S800 מזגזגת באלגנטיות בין מכוניות S קלאס מאייבך.
וואוי מתכוונת להציע בשלב ראשון את מאקסטרו S800 בשלושת תצורת הנעה, אחת חשמלית ושתיים חשמליות בעלות מנוע מאריך טווח (EREV). לגרסה החשמלית המלאה מנוע חשמלי קדמי בהספק של 215 כ”ס וצמד מנועים חשמליים מאחור בהספק של 318 כ”ס כל אחד, היוצרים יחד הספק משולב של 852 כ”ס.
לגרסה הבכירה בעלת מאריך הטווח סידור מנועים והספקים זהה, כשאליהם מצטרף מנוע 1.5 ליטר מוגדש המספק 154 כ”ס ומשמש כגנרטור. וואווי תציע גם גרסת מאריך טווח מוזלת עם מנוע חשמלי יחיד מאחור והספק משולב של “רק” 523 כ”ס. כרגע לא ידוע באיזו סוללה תצויד הגרסה החשמלית של המאקסטרו, אבל היא צפויה להיות ענקית. הגרסאות בעלי מאריך טווח מסתפקות בסוללה בעל קיבולת של 63 קוט”ש בלבד, האמורה לספק טווח נסיעה חשמלי מלא שנע בין 270 ל-370 ק”מ על פי התקן הסיני. אבל בדיוק בשביל זה ישנו מנוע הבנזין
המחיר ההתחלתי של המאקסטרו בסין אמור להתחיל בסכום השווה ל-140 אלף דולר, כשליש ממחירה הבסיסי של רולס רויס . זה לא מקרי, שכן זהו גם טווח המחיר ההתחלתי של יאנגוואנג U7, ספינת הדגל של BYD, שהיא המתחרה העיקרית מבית. המחיר המרבי יכול לטפס עד ל-205 אלף דולרים. כמובן שגם מרצדס EQS וב.מ.וו i7 הן יריבות פוטנציאליות, אם כי נראה שהלקוחות בסין שמוכנים ויכולים לשלם סכומים כאלו מחפשים מכונית ראוותנית יותר בדיוק כמו שהמאקסטרו מצליחה להיראות.