אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
מאזדה MX5 ב-5 נקודות
ראשי » חדשות » מאזדה MX5 ב-5 נקודות
מאזדה MX5: הנה 5 נקודות שצריך לדעת

מאזדה MX5 ב-5 נקודות

מאזדה MX5 היא מכונית הספורט המצליחה ביותר בכל הזמנים, וגם המכונית הוותיקה ביותר בליין של מאזדה. הנה כמה דברים שצריך לדעת עליה ועל המכונית שהיוותה השראה עבורה

אריאל אלסיבוני 01/04/2019

העולם צריך רודסטר זולה ומהנה לנהיגה. זה הרעיון שעמד מאחורי מאזדה MX5 מההתחלה. אומנם החלק הזול קצת נשמט (בייחוד אצלנו…), אבל היא בהחלט עומדת, מיומה הראשון, מאחורי החלק השני. אבל רגע, מאיפה הגיע בכלל ה-MX5?

1. רקע: מאזדה החליטה בתחילת שנות השמונים שהיא הולכת לייצר רודסטר, כזו שתחדש את הימים הטובים של תעשיית הרכב הבריטית (והאיטלקית). הרודסטר בשנים ההן כבר לא היתה קיימת. כמעט. הבריטים עמדו שנייה לפני סגירת הדלת ורק האיטלקים המשיכו לבנות ספיידרים וגם סופן של אלו היה קרוב.

2. השראה: השמועה מספרת שמאזדה לקחו שתי לוטוס אלאן וחקרו אותן לעומק. הבחירה באלאן היא לא מקרית. זו ככל הנראה הדוגמה המוצלחת ביותר לרודסטר בריטית קלילה ומהנה. האלאן הייתה נאמנה לגישה של מייסד לוטוס (קולין צ’פמן) ולהבנה שלו שמשקל הוא שורש כל רע במכונית. הביטוי המקושר אליו בעניין הזה (“add lightness”) מסביר את הפילוסופיה כולה על רגל אחת.

מאזדה MX5: הנה 5 נקודות שצריך לדעת
אפשר לראות מאין הגיעה ההשראה…

 


3. מזרח ומערב: רעיון הרודסטר היפנית קרם עור וגידים דווקא בסטודיו של מאזדה בקליפורניה. הנהלת החברה העדיפה את הצעת העיצוב של הסטודיו הזה, עם מנוע קדמי והנעה אחורית, על ההצעה המתחרה מהסטודיו היפני (שהציע תצורה שונה).

מאזדה MX5: הנה 5 נקודות שצריך לדעת
העיצוב הראשון מ-1984

 

4. קצת עגלה: גרסת ההשקה התבססה על מנוע 1.6 ל’ חלש למדי. לעומת זאת עם משקל עצמי של 980 ק”ג יכלה ה-NA של 1989, להציג נתוני תאוצה זריזים למדי. ובכלל, צריך לזכור, בדיוק כמו היצירה המקורית של לוטוס, הסיפור ברודסטר הוא כזה של איזון והנאה ופחות של ביצועים מסמרי שיער. בשביל זה אפשר לפתוח את הגג.

מאזדה MX5: הנה 5 נקודות שצריך לדעת
גלגול האחרון משתפר ושוקל קצת יותר מטון ונותן קצת יותר מ-180 כ”ס. המחיר? עדיין יקר מדי למה שאמורה להיות מכונית ספורט עממית

 

5. עשרות שנים: ב-1994 הוצגה גרסת ה-1.8 ל’ שהציעה יותר כוח וזריזות משופרת. היא גם עלתה במשקל לכדי 990 ק”ג. השוואה מול גרסת הספרינט הנערצת של האלאן מחמיאה לעיצוב והתכנון המקוריים. בכל הקשור למשקל, כוח ומהירות, האלאן ההיא קלה יותר בכ-300 ק”ג וחלשה רק ב-7 כ”ס. הבריטית הישנה גם יכול להגיע ל-100 קמ”ש תוך פחות מ-7 ש’. למיאטה ההיא זה לקח יותר מ-8 ש’, עם יתרון טכנולוגי של 20 שנה. אבל היי, אין על מה להתלונן, המיאטה הצילה את הרודסטר ושמרה את המתכון הבריטי המסורתי. והיא ממשיכה איתו בלי לעצור כבר 30 שנה.

MX5 מאזדה מיאטה
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
עם סיוע היברידי: אופל מוקה המחודשת בישראל

עם סיוע היברידי: אופל מוקה המחודשת בישראל

בעקבות הטנרה: ווג DS800 ראלי בישראל

בעקבות הטנרה: ווג DS800 ראלי בישראל

אאודי Q5 החדשה גם בפלאג-אין

אאודי Q5 החדשה גם בפלאג-אין

1000 כ”ס של דריפטים על פס הייצור של ב.מ.וו

1000 כ”ס של דריפטים על פס הייצור של ב.מ.וו

בחזרה לחיים: אלפא רומיאו תמשיך לייצר את הג’וליה עד 2027

בחזרה לחיים: אלפא רומיאו תמשיך לייצר את הג’וליה עד 2027

נוסטלגיה חשמלית: רנו 5 E-Tech הושקה בישראל

נוסטלגיה חשמלית: רנו 5 E-Tech הושקה בישראל

לקראת 2026: קאוואסאקי KLE500 חוזר

לקראת 2026: קאוואסאקי KLE500 חוזר

פחות נפח, פחות משקל: דוקאטי חושפת את מונסטר חדש ל-2026

פחות נפח, פחות משקל: דוקאטי חושפת את מונסטר חדש ל-2026

שלישיית הבוקסרים החדשה של ב.מ.וו נחתה בישראל

שלישיית הבוקסרים החדשה של ב.מ.וו נחתה בישראל

שכפול גנטי: טויוטה חושפת רשמי את הבייבי לנד קרוזר

שכפול גנטי: טויוטה חושפת רשמי את הבייבי לנד קרוזר

סטארק מציגה את הסופרמוטו החזק ביותר

סטארק מציגה את הסופרמוטו החזק ביותר

פרארי SC40: מציגה מחווה חד-פעמית והיברידית ל-F40

פרארי SC40: מציגה מחווה חד-פעמית והיברידית ל-F40

החשמל יורד לעם? דיפאל S05 הושק בישראל

החשמל יורד לעם? דיפאל S05 הושק בישראל

טויוטה פרואייס מקס (מבחן דרכים): סידור עבודה

טויוטה פרואייס מקס (מבחן דרכים): סידור עבודה

אדוונצ’ר קרבי בקטנה: ק.ט.מ 390 אדוונצ’ר R בישראל

אדוונצ’ר קרבי בקטנה: ק.ט.מ 390 אדוונצ’ר R בישראל

עוד יותר רטרו: רויאל אנפילד 350 קלאסיק Goan בישראל

עוד יותר רטרו: רויאל אנפילד 350 קלאסיק Goan בישראל

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד