כבר לפני מספר חודשים נחשפה מאזדה מיאטה RF – גרסת הגג הקשיח הנפתח של הדור הרביעי של המיאטה. כזכור, הפעם הלכה מאזדה על סגנון מעט שונה כשהשינויים למבנה הרודסטר הקלאסית יצרו מרכב בסגנון פאסטבק כשרק הגג עצמו מתקפל וקורות B נותרות במקומן. במילים פשוטות יותר ה-RF היא למעשה המיאטה טארגה הסדרתית הראשונה בהיסטוריה.
ועוד קצת על הגג עצמו. הוא נפתח חשמלית ממתג בתא הנוסעים והוא מגיע לפתיחה או סגירה מלאה תוך 13 שניות. במאזדה מספרים שאת הפעולה הזו ניתן לבצע גם בנסיעה, שהיא יותר זחילה, עד עשרה קמ”ש.

כעת מתפרסמים הנתונים הרשמיים ומאזדה מתגאה בכך שתוספת הגג איננה פוגעת בחווית הנהיגה. לטענתם תוספת הגובה והמשקל מזערית (כ-45 ק”ג) והשפעתה על משקלה הנמוך מאליו של ה-ND, חסרת משמעות מחד ומאפשרת להנות מיתרונות הגג הקשיח מבלי לפגוע בחווית הנהיגה מאידך.

עם קצת יותר משקל ואולי שיפור אוירודינמי זניח עם הגג הקשיח (אין נתון רישמי) ההבדל בביצועים כמעט ולא קיים. מאזדה מיאטה RF מאיצה קצת יותר לאט ל-100 קמ”ש ומגיעה למהירות מירבית גבוהה יותר בקמ”ש בודד. עם מנוע שני ליטרים ותיבה ידנית מאיצה ה-RF ל-100 תוך 7.4 שניות (7.3 במיאטה הרגילה) ומגיעה ל-215 קמ”ש (214 ברגילה), עם מנוע ה-1.5 ליטר היא מאיצה למאה תוך 8.6 שניות (8.3 ברגילה) ומגיעה ל-204 קמ”ש (203 קמ”ש ברגילה).
ההבדל העיקרי הוא העיצוב בחלקה האחורי וזה נראה מצוין מזויות מסוימות וקצת גמלוני מזויות אחרות. אין ספק שעם גג קשיח תציעה המיאטה קצת יותר שקט ונינוחות למי שצריך את זה, אבל מבחינתנו רודסטר אמיתית תהיה אחת כזו עם גג בד שנפתח במלואו, בתנועה אחת פשוטה של היד.

What is the power it has? in Horse power?
How much it costs?