אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
מאזדה מיאטה: מרודסטר לספידסטר
ראשי » חדשות » מאזדה מיאטה: מרודסטר לספידסטר

מאזדה מיאטה: מרודסטר לספידסטר

מה קורה שתרגיל עיצובי הופך למציאות? תכירו את MX Speedster על בסיס מאזדה מיאטה NA המוכרת והאהובה

דין אפפל 24/12/2022 צלם: Xenex motorsports

קשה להגדיר מה הופך רכב מרודסטר לספידסטר. מאזדה מיאטה היא רודסטר קלאסית זה בטוח. על פניו שניהם מציעים את אותה נוסחה של רכב ספורט עם 2 מושבים, גג נפתח והתנהגות ספורטיבית. ההגדרה גם השתנתה לאורך השנים ובין היצרנים השונים. באופן כללי ניתן לומר שספידסטר הוא רודסטר מופשט מהאבזור המועט שגם ככה היה בו, מוקצן יותר. דמיינו רכב בעל שמשה מינימליסטית או ללא שמשה, עם דלתות או ללא, עם גג למקרי חירום או לחלוטין ללא גג כלשהו. הבנתם את הכיוון.

לאורך השנים לא היו הרבה רכבים כאלה שהוצאו לציבור הרכב אבל אלה שכן קשה לשכוח. דגמים כמו פורשה 356 ספיידר, מרצדס SLR סטרלינג מוס או פרארי SP1, SP2 ואחרים זכו לטיפול דומה שהקנה להם את העיצוב המרהיב, לרוב כמהדורות מיוחדות או על ידי סדנאות עיצוב.

עתה הגיע תורה של מאזדה מיאטה לעבור מיקאובר שכזה. במקרה של המיאטה מדובר בדור הראשון (NA) מאמצע שנות ה-90, זה בעל הפנסים הקדמיים הנפתחים, שגם נמכר בארצנו. בעקבות עיצוב גרפי שפורסם באינטרנט של איך יכולה להראות גרסת ספידסטר של המיאטה החליטה סדנת זינקס מוטורספורטס (Xenex motorsports) להרים את הכפפה.

תרגיל עיצובי מוצלח הופך למציאות

 


אחרי שנה של פיתוח הם החלו לפרסם את המהפך למכירה. הוא דורש תחילה להשיג מאזדה מיאטה מאותן שנים, עליה תוכל הסדנא להתקין אחת משלוש אופציות שהם מציעים. עיצובית ההבדל קטן בין הקיטים השונים, ובלאו הכי תוכלו להזמין אותם בסכימת צביעה שאתם תבחרו תמורת תשלום. הגרסה הראשונה – MX Speedster, מחליפה את המרכב החיצוני לקיט שלהם שמוריד כ-110 ק״ג ממשקל הרכב. כמו-כן הוא מוסיף מתלי ספורט, חישוקי 17 אינץ רחבים ובלמים מוגדלים.

וידאו: זה מה שאנחנו חושבים על המיאטה. כל מיאטה

הקיט השני נקרא MX Speedster S ולוקח את מה שיש בקיט הראשון ומוסיף סופרצ׳רג׳ר מה שמעלה את הספק המנוע ל-200 כ״ס. זה אולי לא נשמע הרבה, אבל עם משקל של כ-900 ק״ג הביצועים טובים משמעותית מהמספרים היבשים. הקיט השלישי – MX Speedster RS כבר לוקח את המנוע המקורי של מאזדה מיאטה ומחליף אותו במנוע V8 LS של קורבט המפיק מעל 350 כ״ס – שיפור די נפוץ בקרב בעלי מיאטות בארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות.

פחות משקל ואפוציה למנוע V8

 

מחירי הקיטים של זינקס יפורסמו רשמית בתחילת 2023 ברגע שיסיימו עם הפיתוח הסופי. זול זה לא יהיה, בפרט כיוון שמחירי מיאטות מהדור הראשון הולכים ונוסקים מידי שנה. אבל תהיו בטוחים שמיאטה ספידסטר היא משהו יוצא דופן שעבור לא מעט אנשים יהיה שווה את המחיר.

MX5 Xenex motorsports מאזדה מיאטה ספידסטר
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

אאודי TT קופצת לעתיד

אאודי TT קופצת לעתיד

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בעיית משקל

בעיית משקל

הסיפור של זונטס

הסיפור של זונטס

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד