אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
לרקד בגשם עם מכונית מרוצים בנורבורגרינג / טור אישי
ראשי » מגזין » לרקד בגשם עם מכונית מרוצים בנורבורגרינג / טור אישי

לרקד בגשם עם מכונית מרוצים בנורבורגרינג / טור אישי

אימון מרוצים ברינג זה לא דבר פשוט, אבל כשהוא גשום זה כבר באמת מאתגר

דין אפפל 25/08/2017

לקח לי הרבה זמן לעכל שזהו, זה נגמר, רק בשעות אחר הצהרים של אותו היום, כשאני כבר במטוס חזרה לארץ, החלה לחלחל פנימה ההבנה שצריך לחזור לשגרה היומיומית. איך אני שונא את ההרגשה הזאת. ויותר מכך, איך אני שונא להיפרד מהמסלול שכבר הפך לבית שני עבורי, מקום שאני מכיר יותר מאשר כמה אזורים בארץ (למרות שטיילתי לא מעט בארצנו). מי שמכיר אותי אישית כבר יודע מה הכוונה ו/או צוחק עליי בכל פעם ששומע ממני שקפצתי לבקר ב”ביתי השני”, אבל הרוב פשוט קוראים לו ״הרינג״.

״הרינג״ או בשמו המלא נורבורגרינג, הוא מסלול באורך של 21 ק״מ להקפה הממוקם בגרמניה. כבר שנים שהוא מהווה זירת מבחן חמה ליצרניות רכב שמנסות להוכיח את עליונותן על המתחרות (בעיקר – שהמכונית שלהן מהירה יותר) וזירה טובה להפרדה בין הנהגים הטובים למעולים שבהם. בניגוד למסלולים אחרים כאן אין כמעט מרווחי ביטחון, הגדרות קרובות מאוד, התוואי עצמו סופר מהיר ורוב הפניות עיוורות למי שלא מכיר אותן מראש.

החבר’ה מגיעים מוכנים…

 

הנסיעה האחרונה שלי למסלול, זאת שבדיוק חזרתי ממנה, הייתה לאימון מרוץ. כתבתי בעבר על סדרות המרוצים ברינג. אני מתחרה בסבב ה-VLN, השלב הגבוה ביותר במרוצי סיבולת ברינג למעט מרוץ ה-24 שעות. אז למה נסעתי לאימון אתה בטח תוהה? והתשובה היא תקציב. להתחרות זה עסק יקר (מאוד!) ולצערי אין לי את האפשרות להתחרות בעונה שלמה. אז מה עושים? קודם כל מתחרים כמה שיכולים, גם אם זה על מכונית שמראש אני יודע שלא תוכל להיות תחרותית אבל זה מה שיש (וגם איתה כבר ראיתי כמעט את הפודיום). בשאר הזמן כשהרווח בין מרוץ למרוץ גדול מידי חייבים להתאמן בשביל לשמור על כושר נהיגה תחרותי. כי כמו בכל ספורט אחר, בשביל להישאר תחרותי חייבים להמשיך להתאמן גם בין המשחקים, וזאת בדיוק הסיבה בגללה נסעתי – לשמור את עצמי תחרותי עד להזדמנות הבאה.


אם להיות כנה הייתה גם סיבה סודית נוספת לאימון, סיבה שקשורה דווקא לנושא של נוחות. לאחרונה סבלתי בזמן הנהיגה מכאבי ראש שנוצרו מהתאמה לא טובה של הקסדה שלחצה לי מידי על הראש והפריעה לי לשמור על ריכוז. האופציה הפשוטה הייתה ללכת לקנות קסדה חדשה, אבל כזאת צריכה לעמוד בתקני FIA, להגיע עם הכנה למתקן HANS ועם מערכת קשר פנימית – זולה היא לא תהיה. האופציה השנייה שלי הייתה לתת למומחה קסדות לעשות מספר שינויים בקסדה הנוכחית ולשמחתי ההבדל הוא שמיים בארץ! סופסוף הפוקוס נשאר על המסלול לפניי.

כן, רטוב פה

 

יום האימון שלי מתבצע, כמו המרוצים עצמם, עם רכב מרוץ של הקבוצה עבורה אני נוהג, קבוצת אדרנלין-מוטורספורט (האתר שלהם: http://www.adrenalin-motorsport.de). הרכב שלי ליום האימון הוא ב.מ.וו Z4 קופה, מכונית מגניבה בטירוף עם כ-270 כ״ס על 1200 ק״ג. הביצועים הם לא משהו יוצא דופן אבל היכולת בפניות הן איפה שכל הקסם שלה נמצא, ויש הרבה ממנו. כמה קסם? היא יכולה לעצור את השעון סביב ה-7:45 דקות להקפה של הנורדשלייפה (כמו ההקפה שיצרניות הרכב מפרסמות בגאווה). זה זמן מהיר יותר מב.מ.וו M4 מודרנית או למבורגיני גייארדו החזקות בהרבה, לדוגמה.

טונות של קסם. וכשאנחנו אומרים קסם אנחנו מתכוונים לזמני הקפה…

 

היום עצמו מתחיל, כיאה לגרמנים, עם הרבה ניירת ובדיקות, ואם הכל בסדר אז מקבלים צמיד שמאשר לנהוג באימון. אחרי הצמיד זה הזמן ללכת להחליף לחליפת המרוץ ולהתכונן לעלות למכונית, מה שיכול לקחת קצת זמן כי לא הייתי היחיד להתאמן עליה באותו היום. לי נקבעו 2 מקצי אימון שכל אחד מהם באורך של שעה עם שעה מנוחה והתאוששות ביניהם.

עוד יום במשרד…

 

הפעם הקאץ׳ העיקרי היה מזג האוויר שהיה גשום לפרקים, מה שהבטיח שהמסלול היה רטוב אבל השאלה הייתה עד כמה רטוב? בגלל שהמסלול כזה ארוך וגדול הערכתי (וצדקתי) שרמת האחיזה והרטיבות ישתנו מפניה לפניה ומהקפה להקפה. זה אומר שבניגוד למסלול יבש או ספוג גשם, כל פעם שמגיעים לאותה פניה נתקלים בתנאים ורמת אחיזה שונים. זה הפך את האימון למאתגר ומעניין בצורה שמזמן לא חוויתי (המזל שלי סידר לי אימונים ומרוצים חמים ויבשים בפעמים הקודמות). יכולתי להתאמן ולבדוק את ההשפעה של קווי נהיגה שונים, צורות בלימה אחרות ומהירויות כניסה לפניה איטיות בשביל האצה מוקדמת מול שמירה על מהירות מעט גבוה יותר לאורך הפניה. וכל הזמן אני מקבל פידבק מההגה שנהיה פתאום קל מהרגיל ואומר לי שאני סחבתי טיפה יותר מידי מהירות והצמיגים הקדמיים מתקשים לאחוז, או פידבק מהמושב שאומר לי שהציר האחורי מתחיל לפסוע הצידה להיגוי יתר עדין. ואני מקבל את הפידבקים השונים ומנסה לתרגם אותם בצורה הטובה ביותר לאנרציה קדימה, כמה שיותר מהר מבלי להגזים. כמו שאמרתי – מעניין ומאתגר.

 

בסופו של יום הצלחתי לקבוע זמן שהיה ממקם אותי במרכז הקטגוריה בה הב.מ.וו הקטנה מתחרה. לא תוצאה להתרברב בה, אבל כשאני יודע שמכוניות אחרות בקטגוריה קובעות זמנים של 15-20 שניות פחות להקפה יבשה אני מתנחם בעובדה שכנהג הצלחתי להוציא מה-Z4 יותר ממה שנהגים אחרים הצליחו ממכוניות שעל הנייר מהירות ממני. זה יוצר אצלי הרגשה חמוצה-מתוקה כשאני מסתכל אחורה על הסופ״ש הזה, כי היה אימון מוצלח מאוד ובאותה נשימה גם יכולתי להיות יותר תחרותי ממה שאני רגיל עם הבימר במרוץ שנערך יום למחרת.

לפרטים, מידע ושאלות בנוגע לנהיגה, אימון ומרוצים ברינג אפשר ליצור איתי קשר במייל [email protected]

נורבורגרינג
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

השארת תגובה

ביטול

חייבים להתחבר כדי להגיב.

חדשות מקומיות
מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
יותר הספק ופחות משקל: אסטון מרטין חשפה גרסת קצה ל-DB12

יותר הספק ופחות משקל: אסטון מרטין חשפה גרסת קצה ל-DB12

לשטח, וקצת לכביש: ק.ט.מ 390 אנדורו R בישראל

לשטח, וקצת לכביש: ק.ט.מ 390 אנדורו R בישראל

גם לסיטרואן יש 7 מושבים בזול: C3 איירקרוס החדש בישראל

גם לסיטרואן יש 7 מושבים בזול: C3 איירקרוס החדש בישראל

קימקו משיקה שלושה דגמים חדשים בישראל

קימקו משיקה שלושה דגמים חדשים בישראל

למרחקים ארוכים: דוקאטי מולטיסטראדה V4 מקבל גרסת ראלי חדשה

למרחקים ארוכים: דוקאטי מולטיסטראדה V4 מקבל גרסת ראלי חדשה

פורשה 904 חוזרת לחיים

פורשה 904 חוזרת לחיים

יונדאי אלנטרה N (מבחן דרכים): הוט בלי האצ’

יונדאי אלנטרה N (מבחן דרכים): הוט בלי האצ’

סופרמוטו עממי: ק.ט.מ SMC R 390 החדש בישראל

סופרמוטו עממי: ק.ט.מ SMC R 390 החדש בישראל

אייקון מהניינטיז: למבורגיני דיאבלו חוגגת 35

אייקון מהניינטיז: למבורגיני דיאבלו חוגגת 35

אוואטר 11 (נהיגה ראשונה): המגנט

אוואטר 11 (נהיגה ראשונה): המגנט

לינק אנד קו 01 (השקה עולמית): ניתוח עומק

לינק אנד קו 01 (השקה עולמית): ניתוח עומק

שירת הברבור של ה-V12? מרצדס מאייבך במהדורה מיוחדת

שירת הברבור של ה-V12? מרצדס מאייבך במהדורה מיוחדת

הקאמבק הושלם: מארק מארקז שוב אלוף עולם

הקאמבק הושלם: מארק מארקז שוב אלוף עולם

סוף שבוע לא רגוע: קאן אם מאבריק R בדיונה הגדולה

סוף שבוע לא רגוע: קאן אם מאבריק R בדיונה הגדולה

הכי קרוב למסלול: דוקאטי פאניגאלה V4 R חדש

הכי קרוב למסלול: דוקאטי פאניגאלה V4 R חדש

אגדה בת 25: פורשה קאררה GT

אגדה בת 25: פורשה קאררה GT

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד