אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
לקראת המראה: ב.מ.וו מפתחת פרינג עם מדפים אקטיביים לאופנוע
ראשי » דו-גלגלי » לקראת המראה: ב.מ.וו מפתחת פרינג עם מדפים אקטיביים לאופנוע
ב.מ.וו

לקראת המראה: ב.מ.וו מפתחת פרינג עם מדפים אקטיביים לאופנוע

ב.מ.וו רוצה לקחת את אופנת הכנפונים האווירודינמיים באופנוע לשלב הבא ומפתחת מערכת אקטיבית להסטת זרימת האוויר דרך הפרינג לשיפור היעילות, אבל גם לשיפור המראה

אופיר דואק 06/01/2025 צלם: יצרן

במשך עשרות שנים טכנולוגיות מאופנועי מסלול מוצאות את דרכן בסופו של דבר גם לאופנועים סדרתיים. אחת הטכנולוגיות הבולטות שזלגו בשנים האחרונות מאופנועי MotoGP לאופנועי כביש ספורטיביים (וגם כאלו שלא) היא הכנפונים האווירודינמיים שנועדו לשפר את כוח ההצמדה על הגלגל הקדמי בעיקר במהירויות גבוהות.

הכנפונים האווירודינמיים הפכו למעין אופנה מחייבת בשנים האחרונות ומופיעים גם באופנועים קטני נפח ולא מהירים במיוחד כמקדם דאווין. מצד שני, באופנועי הספורט הקיצוניים הם הופכים לבולטים יותר ויותר כך שלבסוף למרות שהם מסייעים לשיפור כוח ההצמדה, הם גם פוגמים בביצועי האופנוע כיוון שהם מייצרים יותר התנגדות לרוח. בנוסף, לא מעט אנשים יטענו שהצורך בכנפונים הרחבים הבולטים לצדדים פוגע במראה הכללי של האופנוע.

לאחרונה הציגה ב.מ.וו את ה-S1000 RR החדש המתהדר במערך כנפונים שהוא מהגדולים שנראו בשנים האחרונות באופנוע סדרתי. מה שאמנם אמור להיות יעיל מאד, אלא שלא כולם הצליחו להתחבר בלשון המעטה למראה הייחודי. אותה ב.מ.וו רוצה לקחת את טכנולוגיית הכנפונים שלב אחד קדימה ולהפוך אותה ליעילה יותר, ואולי גם לנאה יותר לעין, כאשר הרעיון שלה הוא התקנת מערכת של מדפים ותעלות אקטיביות לשינוי זרימת האוויר סביב האופנוע.


לא מדובר ברעיון חדש, שכן בתעשיית הרכב ובמכוניות ספורט קיצוניות כבר ישנו יישום של מדפים אקטיביים וכנפונים המשנים את צורתם כדי לתעל את זרימת האוויר בצורה יעילה יותר כדי לשפר את יכולת הקירור וכוח ההצמדה. ממסמכי פטנט שפורסמו לאחרונה עולה כי ב.מ.וו מתכוונת לייבא את הרעיון גם לעולם הדו-גלגלי.

על פי מסמכי הפטנט, במקום הכנפונים הבולטים מצידי הפרינג יותקנו מסיטי רוח בחזית בחזית האמורים לתעל אוויר בלחץ גבוה מקצוות חלקו הקדמי של הפרינג, במטרה להסיט אותו כדי שיזרום דרך תעלות מובנות בפרינג של האופנוע. תיעול האוויר דרך אותן תעלות אמור ליצור את אפרט ההצמדה הרצוי, כמו גם להזרים את האוויר בצורה יעילה יותר סביב גוף האופנוע ולשמור על גוף צר, מבלי להידרש כאמור לכנפונים בולטים המייצרים יותר גרר. על פי השרטוטים עולה כי ניתן להשתמש במספק כניסות ויציאות מובנות בפרינג כדי לתעל את האוויר, מה שיאפשר למעשה “לשחק” על ידי סגירה או פתיחה של תעלות שונות כדי לתעל ולשנות את המאפיינים האווירודינמיים בהתאם לצרכים.

הרעיון הזה פותח שלל אפשרויות בהן ניתן להשתמש בהזרמת האוויר כדי לא רק לשפר את הצמדת האופנוע לכביש, אלא גם כדי לסייע בפניות ולהקל על פעולת ההיגוי בעומסים גבוהים. כרגע לא ברור אם ומתי נוכל לראות את המערכת הזו בייצור סדרתי, מה גשם שנכון לעתה תקנות המרוצים אוסרות על שימוש בשינוי אקטיבי של מאפיינים אווירודינמיים באופנוע במרוצי ה-MotoGP והסופרבייק, מה שמצמצם ומעכב את תהליכי הפיתוח של מערכות שכאלו.

S1000 RR ב.מ.וו כנפונים כנפונים אווירודינמיים כנפונים אקטיבים סופרבייק
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
עם סיוע היברידי: אופל מוקה המחודשת בישראל

עם סיוע היברידי: אופל מוקה המחודשת בישראל

בעקבות הטנרה: ווג DS800 ראלי בישראל

בעקבות הטנרה: ווג DS800 ראלי בישראל

אאודי Q5 החדשה גם בפלאג-אין

אאודי Q5 החדשה גם בפלאג-אין

1000 כ”ס של דריפטים על פס הייצור של ב.מ.וו

1000 כ”ס של דריפטים על פס הייצור של ב.מ.וו

בחזרה לחיים: אלפא רומיאו תמשיך לייצר את הג’וליה עד 2027

בחזרה לחיים: אלפא רומיאו תמשיך לייצר את הג’וליה עד 2027

נוסטלגיה חשמלית: רנו 5 E-Tech הושקה בישראל

נוסטלגיה חשמלית: רנו 5 E-Tech הושקה בישראל

לקראת 2026: קאוואסאקי KLE500 חוזר

לקראת 2026: קאוואסאקי KLE500 חוזר

פחות נפח, פחות משקל: דוקאטי חושפת את מונסטר חדש ל-2026

פחות נפח, פחות משקל: דוקאטי חושפת את מונסטר חדש ל-2026

שלישיית הבוקסרים החדשה של ב.מ.וו נחתה בישראל

שלישיית הבוקסרים החדשה של ב.מ.וו נחתה בישראל

שכפול גנטי: טויוטה חושפת רשמי את הבייבי לנד קרוזר

שכפול גנטי: טויוטה חושפת רשמי את הבייבי לנד קרוזר

סטארק מציגה את הסופרמוטו החזק ביותר

סטארק מציגה את הסופרמוטו החזק ביותר

פרארי SC40: מציגה מחווה חד-פעמית והיברידית ל-F40

פרארי SC40: מציגה מחווה חד-פעמית והיברידית ל-F40

החשמל יורד לעם? דיפאל S05 הושק בישראל

החשמל יורד לעם? דיפאל S05 הושק בישראל

טויוטה פרואייס מקס (מבחן דרכים): סידור עבודה

טויוטה פרואייס מקס (מבחן דרכים): סידור עבודה

אדוונצ’ר קרבי בקטנה: ק.ט.מ 390 אדוונצ’ר R בישראל

אדוונצ’ר קרבי בקטנה: ק.ט.מ 390 אדוונצ’ר R בישראל

עוד יותר רטרו: רויאל אנפילד 350 קלאסיק Goan בישראל

עוד יותר רטרו: רויאל אנפילד 350 קלאסיק Goan בישראל

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד