אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
לא רק אדוונצ’ר: ב.מ.וו צפויה להציג שלושה דגמי בוקסר 1300 חדשים
ראשי » דו-גלגלי » לא רק אדוונצ’ר: ב.מ.וו צפויה להציג שלושה דגמי בוקסר 1300 חדשים

לא רק אדוונצ’ר: ב.מ.וו צפויה להציג שלושה דגמי בוקסר 1300 חדשים

משפחת הבוקסרים של ב.מ.וו צפויה להתרחב בקרוב עם שלושה דגמים חדשים על בסיס מנוע ה-1300 שהוצג ב-R1300 GS החדש

אופיר דואק 25/03/2025 צלם: יצרן

האבולוציה של מנועי הבוקסר המסורתיים של ב.מ.וו זכתה לפרק חדש עם הצגתו של R1300 GS לפני כשנה וחצי. הגיוני למדי המהדורה החדשה של מנוע הבוקסר הוצגה באופנוע החשוב ביותר של החברה, אבל הגיוני לא פחות שהוא יניע גם דגמים נוספים במשפחה. זה אכן מה שצפו לקרות בחודשים הקרובים, כאשר אישורי תקינה ורישום מעידים כי ב.מ.וו תציג שלושה דגמים חדשים על בסיס מנוע ה-1300 החדש שלה.

על פי הדיווחים מדובר בדגמי R1300 R, R1300 RT ו-R1300 RS. על פי שיטת סימול הדגמים המסורתית של ב.מ.וו, ובדומה לדגמים הנוכחיים על בסיס מנוע ה-1,250, צפוי דגם ה-R להיות אופנוע רודסטר/עירום, ה-RS יהיה זהה אך בתוספת חצי פרינג ואילו ה-RT תהיה גרסת ספורט תיור לכביש. בדומה ל-GS, לא יהיה מדובר בשדרוג לדגמי ה-1250 הנוכחיים, אלא בדגמים חדשים שיתבססו על שלדה וחדשה בעלת בסיס משותף לשלושתם, ומין הסתם עם גאומטריה ותנוחת רכיבה שונים מאלו של ה-GS בהתאם לייעוד.

המהדורה העדכנית של מנוע הבוקסר מקורר האוויר והנוזל של ב.מ.וו היא בעלת הבסיס התכנוני דומה לזה של מנוע ה-1250, אך הנפח גדל ל-1,300 סמ”ק בדיוק. הגדלת הנפחה הושגה בזכות הגדלת קדח הבוכנה ל-106.5 מ”מ לצד קיצור מהלך הבוכנה מ-76 ל-73 מ”מ, זאת כדי לאפשר למנוע להגיע לסל”ד גבוה יותר. בנוסף זכה המנוע ליחס דחיסה מוגדל, שסתומים מוגדלים ומערכת ניהול חדשה. כל אלו הפכו אותו לבוקסר הסדרתי החזק בהיסטוריה של ב.מ.וו, עם הספק של 145 כ”ס ומומנט של 15.2 קג”מ.


 

נתונים אלו מתייחסים לתצורתו הסטנדרטית של המנוע, אך יתכן מאד שהוא יזכה לשינויים קלים, ובהתאם לכך לנתוני תפוקה מעט שונים, בהתאם לייעוד של כל אחד משלושת הדגמים החדשים הצפויים לעשות בו שימוש. מה שיותר מעניין הוא שכידוע המנוע החדש מוצע גם עם אופציה לתיבת הילוכים ASA שהוצגה ב-R1300 GS אדוונצ’ר, כאשר היא מאפשרת החלפת הילוכים אוטומטית באמצעות מנגנון אלקטרו-מכאני, לצד מצב ידני עם החלפת הילוכים באמצעות מתגים על הכידון. סביר להניח שהאופציה האוטומטית תוצע גם בשלושת הדגמים העתידיים במשפחה.

בנוסף צפויים שלושת הדגמים להציע עיצוב עדכני הנאמן לקו הרדיקאלי של ב.מ.וו מהשנים האחרונות, לצד יישור קו בתחום מערכות העזר האלקטרוניות וככל הנראה גם מערכות בטיחות אקטיביות מבוססות ראדאר כי שניתן למצוא בדגמי ה-GS הבכירים והמאובזרים. הצגת שלושת הדגמים במקביל או בנפרד צפויה להיעשות כאמור כבר במהלך החודשים הקרובים.

bmw R1300 R R1300 RT ב.מ.וו ב.מ.וו R1300 GS ב.מ.וו בוקסר מנוע בוקסר
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

אאודי TT קופצת לעתיד

אאודי TT קופצת לעתיד

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בעיית משקל

בעיית משקל

הסיפור של זונטס

הסיפור של זונטס

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד