אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
לא מוותרים על הבנזין: וולוו תמשיך לייצר את ה-XC90 ומעניקה לו רענון מקיף
ראשי » חדשות » לא מוותרים על הבנזין: וולוו תמשיך לייצר את ה-XC90 ומעניקה לו רענון מקיף
וולוו XC90

לא מוותרים על הבנזין: וולוו תמשיך לייצר את ה-XC90 ומעניקה לו רענון מקיף

למרות שהציגה את ה-EX90 החשמלי, בוולוו מבינים שהוא עדין לא יכול להיות יורש מלא ל-XC90 המוכר שעובר עידכון מקיף וימשיך להיות מוצע עם יחידות הנעה היברידיות

אופיר דואק 04/09/2024 צלם: יצרן

מאז הוצגה לראשונה בראשית המילניום, הפכה וולוו XC90 לאחת המכוניות החשובות והרווחיות של היצרנית השבדית, בעיקר בצפון אמריקה, מעבר לכך שמדובר ברכב הפנאי הגדול והיוקרתי שלה שהוא גם מקדם תדמית חשוב. לפני כשנתיים בשיא בהלת החשמליות בעשייתה רכב האירופאית חשפה וולוו את מי שהיה אמור לרשת את הדור השני של ה-XC90, כשבחרה להמר על דגם שונה המבוסס על פלטפורמה חשמלית מלאה.

קוראים לו EX90 והוא מתבסס על פלטפורמה משותפת עם פולסטאר 3 ולמרות שהוא מציג מראה עדכני וטכנולוגיה מרשימה הוא עדין לא יורש את ה-XC90 הוותיק. למעשה אותו XC90 מוצג מעתה במהדורה חדשה לאחר מתיחת פנים מאסיבית המאפשרת לוולוו להצהיר עליו כעל דור חדש. הסיבה? בארה”ב בה ה-XC90 פופולארי הלקוחות לא ממש יוצאים מגדרם במעבר להנעה חשמלית, וגם באירופה מתעוררים יותר ויותר סימנים המראים כי מכוניות בעלות מנועי בעירה פנימית הולכות להישאר כאן גם מעבר לסוף העשור.

עיצוב שומר על הצללית המוכרת של ה-XC90 אבל מיישם את הקו העיצובי העדכני של וולוו עם שבכה חדשה לצד האלמנטים המוכרים של “הפטיש של תור” ביחידות התאורה הקדמיות ויחידות התוארה האעחורית האנכיות וחופפות לקו הכתפיים הכפול. בוולוו לא חושפים נתוני מידות עדין, אך אלו צפויות להיות דומות לאלו של הדור המוחלף וכמובן שנשמרה אופציה לשורת מושבים שלישית שהייתה מאז ומתמיד אחת מנקודות החוזק של הדגם.


 

עיצוב הקוקפיט שונה מהותית מזה של ה-EX90. בעוד האח החשמלי הולך על הגישה ההייטקית (שלא לומר מעט סינית) עם מסך קטן ללוח ומסך מולטימדיה עצום ואנכי המרכז בתוכו את מריב אפשריות התפעול של הרכב, ב-XC90 וולוו נוקטת גישה קלאסית יותר שגם תואמת את ההצהרה הבטיחותית עליה בנתה את תהילתה. גם ב-XC90 ישנו מסך מולטימדיה אנכי, אך הוא קטן יותר, מופנה כלפי הנהג ונעזר גם במתגים פיזיים לפונקציות חיוניות. המרכה הכללי מזכיר את הסידור ב-XC90 היוצא, אך במראה רענן יותר לצד קונסולה חדשה בין המושבים ולוח מחוונים דיגיטלי מלא.

וולוו XC90 החדש ימשיך לעשות שימוש במנועי בעירה פנימית, כאשר הגרסה הבכירה תהיה בעלת יחידת הנעה היברידית נטענת שתספק טווח נסיעה חשמלי של 70 ק”מ וטווח נסיעה כולל של למעלה מ-800 ק”מ. לצידה יוצעו שתי גרסאות בנזין עם תגבור היברידי קל שאמורות להציע צריכת דלק משופרת ב-15%.
בולמי זעזועים אדפטיביים הם ציוד סטנדרטי ב-XC90 החדש, כאשר כאופציה יוצעו מתלי אוויר אקטיביים המאפשרים להגביה את המרכב ב-4 ס”מ בירידה לשטח או להנמיך אותו ב-2 ס”מ במהירויות גבוהות לטובת היציבות והאווירודינמיות. כמובן שבהתאם למסורת של וולוו, נכללו ב-XC90 כל מערכות הבטיחות העדכניות ביותר שיש לשבדים להציע. הייצור של וולוו XC90 החדש יחל לקראת סוף השנה, ובישראל אנחנו צפויים לראותו במהלך שנת 2025.

New Volvo XC90 ExteriorsNew Volvo XC90 ExteriorsPreview
New Volvo XC90 ExteriorsNew Volvo XC90 ExteriorsPreview
New Volvo XC90 ExteriorsNew Volvo XC90 ExteriorsPreview
New Volvo XC90 ExteriorsNew Volvo XC90 ExteriorsPreview
New Volvo XC90 ExteriorsNew Volvo XC90 ExteriorsPreview
New Volvo XC90 InteriorsNew Volvo XC90 InteriorsPreview
New Volvo XC90 ExteriorsNew Volvo XC90 ExteriorsPreview
New Volvo XC90 ExteriorsNew Volvo XC90 ExteriorsPreview
New Volvo XC90 InteriorsNew Volvo XC90 InteriorsPreview
New Volvo XC90 InteriorsNew Volvo XC90 InteriorsPreview
New Volvo XC90 InteriorsNew Volvo XC90 InteriorsPreview
New Volvo XC90 InteriorsNew Volvo XC90 InteriorsPreview
New Volvo XC90 InteriorsNew Volvo XC90 InteriorsPreview
New Volvo XC90 InteriorsNew Volvo XC90 InteriorsPreview
New Volvo XC90 InteriorsNew Volvo XC90 InteriorsPreview
New Volvo XC90 ExteriorsNew Volvo XC90 ExteriorsPreview
וולוו XC90וולוו XC90Preview

XC90 וולוו וולוו EX90 וולוו XC90 וולוו XC90 החדש
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מבצע סוף שנה משולש בעופר אבניר

מבצע סוף שנה משולש בעופר אבניר

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
אופל פרונטרה (מבחן דרכים): על שימושיות ואופנתיות

אופל פרונטרה (מבחן דרכים): על שימושיות ואופנתיות

מכונית הספורט עם V8 מתה? לא אם זה תלוי בטויוטה

מכונית הספורט עם V8 מתה? לא אם זה תלוי בטויוטה

רנו 5 E-Tech (מבחן דרכים): מכונת זמן צהובה

רנו 5 E-Tech (מבחן דרכים): מכונת זמן צהובה

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

צ’רי טיגו 9 (מבחן דרכים):  הכל בגדול

צ’רי טיגו 9 (מבחן דרכים): הכל בגדול

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד