אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
לאכול את הלב: ב.מ.וו M1 פרו-קאר
ראשי » מגזין » לאכול את הלב: ב.מ.וו M1 פרו-קאר

לאכול את הלב: ב.מ.וו M1 פרו-קאר

ב.מ.וו M1 פרו-קאר, שיועדה למירוצים, עברה רסטורציה מושלמת וגורמת לנו לאכול את הלב

אמיר אלסיבוני Amir Elssibony 26/06/2019

על הגרסה המיוחדת הזו של ב.מ.וו M1 חתום ברוס קנפה. זוכרים את ברוס קנפה? אז אתם כבר יודעים שהבחור מתמחה ברסטורציה של מכוניות שרוב אוכלוסית העולם לא זוכה להתקרב אליה, שלא לדבר על לפרק אותה לגורמים. אבל אותו קנפה מסיים עכשיו רסטורציה מושלמת של ב.מ.וו M1 פרו-קאר – אחת מ-40 המכוניות שיועדו להשתתפות במירוצים והציגו הספק גבוה יותר ומכלולים משופרים.

ואם הסיפור של המכונה הזה לא מספיק מיוחד, אז בוודאי תשמחו לשמוע שהמכונית הספציפית הזו, מספר 31, שימשה כמכונית גיבוי לסדרת המירוצים המפורסמת של ב.מ.וו ולמעשה לא עלתה על המסלול מעולם. ב.מ.וו הסבו אותה למכונית כביש רגילה ומכרו אותה. זו הפרו-קאר היחידה מהסדרה הזו שעברה הסבה כזו – מה שהופך אותה לנדירה בין נדירות.

ב.מ.וו M1
נדירה בין נדירות

 

שוטטות


אז מספר 31 מצאה את עצמה עוברת כמה ידיים. היא נמכרה בראשונה ללקוח גרמני בשנת 1979. ב-1983 קנה אותה אספן אמריקאי. לאחר שהצליח אותו אספן להשיג אישורי ייבוא ולהעלות אותה לכביש היא התגלגלה ברחובות ארה”ב.

מהמסלול לכביש ובחזרה
מהמסלול לכביש ובחזרה

 

עד לאמצע שנות התשעים היא היתה בשימוש ואף הופיעה במפגשים ותערוכות ואז הועברה לאחסנה. ב-2012 היא חזרה לכביש ולא מעט זמן אחר כך הגיעה לסדנה של ברוס קנפה, בכדי לעבור רסטורציה מושלמת אבל לא רק.

רסטורציה מושלמת
רסטורציה מושלמת

 

לעבודה

מטרתה של הרסטורציה היתה כפולה. קודם כל להחזיר את ה-M1 הזו למצב חדש לחלוטין ועל הדרך להחזיר לה את החלקים שהוסרו ממנו לפני כל אותן שנים בב.מ.וו, להפוך אותה בחזרה להיות פרו-קאר.

בשביל להשיג את המטרות הללו, פירקו בקנפה את המכונית הזו לגורמים. בזמן ההרכבה מחדש, אותם חלקים שהפכו אותה ממכונית מסלול למכונית כביש – הוחלפו בחזרה לחלפים מקוריים של ב.מ.וו M1 פרוקאר – הכול בכדי להחזיר אותה למצב הראשוני שלה, לייעוד לשמו נבנתה בפעם הראשונה.

ללא רבב
ללא רבב

 

החלקים הללו כוללים את חלקי הגוף של הפרו-קאר עם בתי גלגלים רחבים יותר והכנף האדירה מאחור, את גלגל ה-BBS  המיוחדים (אום בודד), כל חלקי המיתלה והעברת הכוח ואפילו המראות. רק את הבלמים המקוריים לא הצליח לאתר קנפה והוא התקין במקום קליפרים של ברמבו שיועדו במקור לפורשה 962 ודיסקים שהגיעו מפורשה 935. לא מקורי אבל אנחנו יכולים לחיות עם זה.

מאיפה שלא מסתכלים...
מאיפה שלא מסתכלים…

 

המנוע נבנה מחדש גם הוא כמובן (וגם תיבת ההילוכים הידנית בת חמשת המהירויות). הוא מפיק כעת 414 כ”ס ו-49.3 קג”מ. הפרו-קאר המקוריות הפיקו משהו כמו 470 כ”ס (לעומת 277 של M1 רגילות) כך שהפרו-קאר של קנפה יצאה קצת חלשה. אבל באמת, באמת, שלא אכפת לנו (ולא נזכיר גם שגרסאות מוגדשות של המנוע הזה חצו את קו ה-800 כ”ס במסלול).

מושלמת
מושלמת

 

מכונית מירוץ, שהפכה למכונית כביש והפכה בחזרה למכונית מסלול תוך כדי רסטורציה שהפכה אותה לחדשה לחלוטין. הביטו בתמונות, לא לאכול את הלב?

אנחנו מעריצים את ברוס קנפה. נקודה.
אנחנו מעריצים את ברוס קנפה. נקודה.

 

 

 

 

M1 ב.מ.וו ברוס קנפה. רסטורציה שיפוץ
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

השארת תגובה

ביטול

חייבים להתחבר כדי להגיב.

חדשות מקומיות
מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
קאמבק היברידי: הונדה פרלוד חוזרת בפרשנות מודרנית

קאמבק היברידי: הונדה פרלוד חוזרת בפרשנות מודרנית

עם סיוע היברידי: אופל מוקה המחודשת בישראל

עם סיוע היברידי: אופל מוקה המחודשת בישראל

675NK בישראל: חבילת הטריפל של CF מוטו

675NK בישראל: חבילת הטריפל של CF מוטו

בעקבות הטנרה: ווג DS800 ראלי בישראל

בעקבות הטנרה: ווג DS800 ראלי בישראל

אאודי Q5 החדשה גם בפלאג-אין

אאודי Q5 החדשה גם בפלאג-אין

1000 כ”ס של דריפטים על פס הייצור של ב.מ.וו

1000 כ”ס של דריפטים על פס הייצור של ב.מ.וו

בחזרה לחיים: אלפא רומיאו תמשיך לייצר את הג’וליה עד 2027

בחזרה לחיים: אלפא רומיאו תמשיך לייצר את הג’וליה עד 2027

נוסטלגיה חשמלית: רנו 5 E-Tech הושקה בישראל

נוסטלגיה חשמלית: רנו 5 E-Tech הושקה בישראל

לקראת 2026: קאוואסאקי KLE500 חוזר

לקראת 2026: קאוואסאקי KLE500 חוזר

פחות נפח, פחות משקל: דוקאטי חושפת את מונסטר חדש ל-2026

פחות נפח, פחות משקל: דוקאטי חושפת את מונסטר חדש ל-2026

שלישיית הבוקסרים החדשה של ב.מ.וו נחתה בישראל

שלישיית הבוקסרים החדשה של ב.מ.וו נחתה בישראל

שכפול גנטי: טויוטה חושפת רשמי את הבייבי לנד קרוזר

שכפול גנטי: טויוטה חושפת רשמי את הבייבי לנד קרוזר

סטארק מציגה את הסופרמוטו החזק ביותר

סטארק מציגה את הסופרמוטו החזק ביותר

פרארי SC40: מציגה מחווה חד-פעמית והיברידית ל-F40

פרארי SC40: מציגה מחווה חד-פעמית והיברידית ל-F40

החשמל יורד לעם? דיפאל S05 הושק בישראל

החשמל יורד לעם? דיפאל S05 הושק בישראל

טויוטה פרואייס מקס (מבחן דרכים): סידור עבודה

טויוטה פרואייס מקס (מבחן דרכים): סידור עבודה

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד