אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
לאכול את הלב: ביואיק GNX הראשונה מוצעת למכירה
ראשי » מגזין » לאכול את הלב: ביואיק GNX הראשונה מוצעת למכירה
ביואיק GNX

לאכול את הלב: ביואיק GNX הראשונה מוצעת למכירה

הביואיק היחידה בערך שהייתם רוצים מוצעת עכשיו במכירה פומבית

בן חסון 12/11/2017

ביואיק GNX. זו אחת המכוניות היחידות בהיסטוריה של היצרנית שמצליחות לעשות לנו משהו בלב. מכונית שלא כל כך מתיישבת עם התדמית שדבקה במותג הזה, שונה כמעט מכל מה שהוצג לפניה ובטח ממה שהוצג אחריה.

ה-GNX הייתה הגרסה הבכירה בסדרת ה’גרנד נשיונל’ שהוסיפה קצת צבע ללחיים של הריגל האפרורית של שנות ה-80′ ושמה המלא הוא ‘Grand National Experimental’.

בדומה לאחיותיה (טורבו-T ואחרות) גם היא נהנתה ממנוע V6 מוגדש בנפח 3.8 ל’ (בהחלט נדיר בשנים ההן בקרב האמריקאיות), רק שכאן הוא זכה למגדש גארט T-3 חדש, מצנן ביניים מוגדל ועוד כמה שינויים כדי לתמוך בהספק של 276 כ”ס ולא פחות מ-49.8 קג”מ.

ביואיק GNX
אמריקאית בלי V8, אבל שבלול קטן דואג שלא יהיה לנו על מה להתלונן…

 


הכוח עבר לגלגלים האחוריים כמובן (255/50R16) דרך תיבה אוטומטית עם ארבעה יחסי העברה. אבל לפני שאתם מחמיצים פנים צריך לזכור שאלו שנות ה-80′ באמריקה, וזה עדיין לא הפריע לה לרשום 60 מייל לשעה ב-5.3 שניות ורבע מייל ב-12.7 שניות בלבד. עדיין לא מתרשמים? ואם נספר שזה מהר יותר מפרארי 288 GTO ביותר משניה? ככה חשבנו.

ביואיק GNX
גם בפנים יש כמה שינויים שמזכירים לך שלא מדובר בעוד ריגל משעממת…

 

גם בצד הקוסמטי ניתן לראות כמה שינויים – חישוקי 16 אינץ’ ייחודיים, זימים בכנפיים, סבכה ייחודית לה ועוד. אגב, היא הגיעה בצביעה כל שחורה בלבד שהקנתה לה מראה “רע” במיוחד.

ה-GNX הייתה למעשה האחרונה בסדרה החמה של הריגל (ואפשר לומר שהחמה האחרונה של ביואיק…). ככזו היא יוצרה במספר עותקים מוגבל – 547 יחידות בלבד ירדו מפס הייצור.

ביואיק GNX
הראשונה שנמכרה לציבור

 

ועכשיו נעבור לדבר על הכלה שלנו היום – ביואיק GNX מספר #003. זו ה-GNX הראשונה שנמכרה לציבור הרחב (השתיים הקודמות נשארו ברשות ביואיק עד היום). בתחילת חייה שימשה כרכב הדגמה עבור מגזיני הרכב הנחשבים של התקופה, מה שאולי מוריד את הערך שלה בתור רכב משומש, אבל מקפיץ אותו בעייני אספנים.

ביואיק GNX
אם לדארט ויידר הייתה מכונית…

 

בהמשך נמכרה לבעליה החדשים עם כ-8,200 מיילים על השעון. לא נבין לעולם את האנשים האלה, אבל כשמד המיילים הגיע ל-10,790 מיילים בלבד (קצת יותר מ-17,000 ק”מ) היא נשלחה לאחסון למשך כ-20 שנה.

כעת היא הוצאה מהמחסן, ונשלחה לעבור טיפול מכאני וחיצוני שנועד להחזיר אותה אל ימי הזוהר שלה. המוכר מציין שכל החלקים מקוריים ומעולם לא נעשו באוטו שום שינויים או שיפורים. הוא גם שמר את כל המסמכים המקוריים, כולל המגזינים בהם היא הופיעה!

ביואיק GNX
מישהו מחפש חומר קריאה?

 

המחיר? באופן מעניין המוכר לא הרגיש צורך לקבוע רף תחתון במכירה הפומבית – אבל בהתחשב בכך שמחירן של GNX פחות מיוחסות מגיע בקלות לכ-90,000 דולר אנחנו לא היינו דואגים לו…

ביואיק GNX

 

 

ביואיק GNX
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
עם סיוע היברידי: אופל מוקה המחודשת בישראל

עם סיוע היברידי: אופל מוקה המחודשת בישראל

בעקבות הטנרה: ווג DS800 ראלי בישראל

בעקבות הטנרה: ווג DS800 ראלי בישראל

אאודי Q5 החדשה גם בפלאג-אין

אאודי Q5 החדשה גם בפלאג-אין

1000 כ”ס של דריפטים על פס הייצור של ב.מ.וו

1000 כ”ס של דריפטים על פס הייצור של ב.מ.וו

בחזרה לחיים: אלפא רומיאו תמשיך לייצר את הג’וליה עד 2027

בחזרה לחיים: אלפא רומיאו תמשיך לייצר את הג’וליה עד 2027

נוסטלגיה חשמלית: רנו 5 E-Tech הושקה בישראל

נוסטלגיה חשמלית: רנו 5 E-Tech הושקה בישראל

לקראת 2026: קאוואסאקי KLE500 חוזר

לקראת 2026: קאוואסאקי KLE500 חוזר

פחות נפח, פחות משקל: דוקאטי חושפת את מונסטר חדש ל-2026

פחות נפח, פחות משקל: דוקאטי חושפת את מונסטר חדש ל-2026

שלישיית הבוקסרים החדשה של ב.מ.וו נחתה בישראל

שלישיית הבוקסרים החדשה של ב.מ.וו נחתה בישראל

שכפול גנטי: טויוטה חושפת רשמי את הבייבי לנד קרוזר

שכפול גנטי: טויוטה חושפת רשמי את הבייבי לנד קרוזר

סטארק מציגה את הסופרמוטו החזק ביותר

סטארק מציגה את הסופרמוטו החזק ביותר

פרארי SC40: מציגה מחווה חד-פעמית והיברידית ל-F40

פרארי SC40: מציגה מחווה חד-פעמית והיברידית ל-F40

החשמל יורד לעם? דיפאל S05 הושק בישראל

החשמל יורד לעם? דיפאל S05 הושק בישראל

טויוטה פרואייס מקס (מבחן דרכים): סידור עבודה

טויוטה פרואייס מקס (מבחן דרכים): סידור עבודה

אדוונצ’ר קרבי בקטנה: ק.ט.מ 390 אדוונצ’ר R בישראל

אדוונצ’ר קרבי בקטנה: ק.ט.מ 390 אדוונצ’ר R בישראל

עוד יותר רטרו: רויאל אנפילד 350 קלאסיק Goan בישראל

עוד יותר רטרו: רויאל אנפילד 350 קלאסיק Goan בישראל

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד