אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
לאכול את הלב: ביואיק GNX הראשונה מוצעת למכירה
ראשי » מגזין » לאכול את הלב: ביואיק GNX הראשונה מוצעת למכירה
ביואיק GNX

לאכול את הלב: ביואיק GNX הראשונה מוצעת למכירה

הביואיק היחידה בערך שהייתם רוצים מוצעת עכשיו במכירה פומבית

בן חסון 12/11/2017

ביואיק GNX. זו אחת המכוניות היחידות בהיסטוריה של היצרנית שמצליחות לעשות לנו משהו בלב. מכונית שלא כל כך מתיישבת עם התדמית שדבקה במותג הזה, שונה כמעט מכל מה שהוצג לפניה ובטח ממה שהוצג אחריה.

ה-GNX הייתה הגרסה הבכירה בסדרת ה’גרנד נשיונל’ שהוסיפה קצת צבע ללחיים של הריגל האפרורית של שנות ה-80′ ושמה המלא הוא ‘Grand National Experimental’.

בדומה לאחיותיה (טורבו-T ואחרות) גם היא נהנתה ממנוע V6 מוגדש בנפח 3.8 ל’ (בהחלט נדיר בשנים ההן בקרב האמריקאיות), רק שכאן הוא זכה למגדש גארט T-3 חדש, מצנן ביניים מוגדל ועוד כמה שינויים כדי לתמוך בהספק של 276 כ”ס ולא פחות מ-49.8 קג”מ.

ביואיק GNX
אמריקאית בלי V8, אבל שבלול קטן דואג שלא יהיה לנו על מה להתלונן…

 


הכוח עבר לגלגלים האחוריים כמובן (255/50R16) דרך תיבה אוטומטית עם ארבעה יחסי העברה. אבל לפני שאתם מחמיצים פנים צריך לזכור שאלו שנות ה-80′ באמריקה, וזה עדיין לא הפריע לה לרשום 60 מייל לשעה ב-5.3 שניות ורבע מייל ב-12.7 שניות בלבד. עדיין לא מתרשמים? ואם נספר שזה מהר יותר מפרארי 288 GTO ביותר משניה? ככה חשבנו.

ביואיק GNX
גם בפנים יש כמה שינויים שמזכירים לך שלא מדובר בעוד ריגל משעממת…

 

גם בצד הקוסמטי ניתן לראות כמה שינויים – חישוקי 16 אינץ’ ייחודיים, זימים בכנפיים, סבכה ייחודית לה ועוד. אגב, היא הגיעה בצביעה כל שחורה בלבד שהקנתה לה מראה “רע” במיוחד.

ה-GNX הייתה למעשה האחרונה בסדרה החמה של הריגל (ואפשר לומר שהחמה האחרונה של ביואיק…). ככזו היא יוצרה במספר עותקים מוגבל – 547 יחידות בלבד ירדו מפס הייצור.

ביואיק GNX
הראשונה שנמכרה לציבור

 

ועכשיו נעבור לדבר על הכלה שלנו היום – ביואיק GNX מספר #003. זו ה-GNX הראשונה שנמכרה לציבור הרחב (השתיים הקודמות נשארו ברשות ביואיק עד היום). בתחילת חייה שימשה כרכב הדגמה עבור מגזיני הרכב הנחשבים של התקופה, מה שאולי מוריד את הערך שלה בתור רכב משומש, אבל מקפיץ אותו בעייני אספנים.

ביואיק GNX
אם לדארט ויידר הייתה מכונית…

 

בהמשך נמכרה לבעליה החדשים עם כ-8,200 מיילים על השעון. לא נבין לעולם את האנשים האלה, אבל כשמד המיילים הגיע ל-10,790 מיילים בלבד (קצת יותר מ-17,000 ק”מ) היא נשלחה לאחסון למשך כ-20 שנה.

כעת היא הוצאה מהמחסן, ונשלחה לעבור טיפול מכאני וחיצוני שנועד להחזיר אותה אל ימי הזוהר שלה. המוכר מציין שכל החלקים מקוריים ומעולם לא נעשו באוטו שום שינויים או שיפורים. הוא גם שמר את כל המסמכים המקוריים, כולל המגזינים בהם היא הופיעה!

ביואיק GNX
מישהו מחפש חומר קריאה?

 

המחיר? באופן מעניין המוכר לא הרגיש צורך לקבוע רף תחתון במכירה הפומבית – אבל בהתחשב בכך שמחירן של GNX פחות מיוחסות מגיע בקלות לכ-90,000 דולר אנחנו לא היינו דואגים לו…

ביואיק GNX

 

 

ביואיק GNX
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מבצע סוף שנה משולש בעופר אבניר

מבצע סוף שנה משולש בעופר אבניר

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
אופל פרונטרה (מבחן דרכים): על שימושיות ואופנתיות

אופל פרונטרה (מבחן דרכים): על שימושיות ואופנתיות

מכונית הספורט עם V8 מתה? לא אם זה תלוי בטויוטה

מכונית הספורט עם V8 מתה? לא אם זה תלוי בטויוטה

רנו 5 E-Tech (מבחן דרכים): מכונת זמן צהובה

רנו 5 E-Tech (מבחן דרכים): מכונת זמן צהובה

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

צ’רי טיגו 9 (מבחן דרכים):  הכל בגדול

צ’רי טיגו 9 (מבחן דרכים): הכל בגדול

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד