אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
לאבארט יש קרוסאובר קופה, אבל רק בדרום אמריקה
ראשי » חדשות » לאבארט יש קרוסאובר קופה, אבל רק בדרום אמריקה
אבארט פאסטבק

לאבארט יש קרוסאובר קופה, אבל רק בדרום אמריקה

בניגוד לאירופה, לפיאט יש בדרום אמריקה קרוסאובר קופה בהיצע ועכשיו הוא מקבל גרסת אבארט ספורטיבית וביצועסטית

אופיר דואק 31/10/2023 צלם: יצרן

אבארט היא כידוע החטיבה הספורטיבית של פיאט, אלא שמאז תחייתה מחדש התמקדה אבארט בעיקר בדגמים שונים על בסיס ה-500 שהוצגה בשנת 2007. אמנם היו גרסאות אבארט לפונטו וגם ניסיון להחזיר את ה-124 ספיידר לחיים על בסיס מאזדה מיאטה, אבל מאז ועד היום עם אבארט 500 החשמלית שהוצגה לאחרונה, את סמל העקרב תמצאו רק על דגמי ה-500. לפחות באירופה.

בדרום אמריקה המצב שונה לגמרי. השלוחה הברזילאית של פיאט מציעה מגוון דגמים בפיתוח עצמאי שלא מגיעים למערב, כאשר היא לא מהססת להשתמש בסמל העקרב של אבארט לגרסאות קצה ספורטיביות עבור דגמים שלא בטוח שהיינו רוצים לראות עליהם את הסמל של אבארט. אחד מהם הוא קרוסאובר קופה בשם פאסטבק שמקבל בימים אלו גרסת אבארט משלו.

פיאט פאסטבק הוא גרסת קופה מוגדלת לקרוסאובר אחר אותו מייצרת פיאט בברזיל הנקרא פולס (Pulse), שלו כבר יש גרסת אבארט משלו. שני הדגמים חולקים פלטפורמה משותפת עם בסיס גלגלים צנוע של 253 ס”מ, כאשר לפאסטבק מרכב באורך של 443 ס”מ מה שיוצר סרחי עודף לא קטנים. העיצוב לא מלהיב במיוחד, אך בזכות תוספות ספורטיביות כמו שבכה קדמית מושחרת, בתי גלגלים נפוחים בצבע הגוף, ספויילר אחורי צנוע על, חישוקי 18 שחורים וכמובן שלל סמלי אבארט התוצאה יותר נעימה לעין.


גם תא הנוסעים פשוט למדי בעיצובו, אך מקבל שדרוג משמעותי למראה עם גרפיקה שונה ללוח המחוונים הדיגיטלי, גימורים דמויי סיבי פחמן, פס אדום החוצה לרוחבו את לוח המכשירים ומושבים ספורטיביים בריפוד עור עם תיפורים רוחביים ותפרים אדומים סטייל אבארט קומפיטציונה.

שדרוג משמעותי יותר נעשה בתחום הביצועים. לפאסטבק הסטנדרטי מנוע 1.0 ליטר טורבו תלת צילינדרי המספק 130 כ”ס, אך גרסת האבארט משתדרגת עם מנוע ה-1.3 ליטר טורבו של פיאט בורסיה מחוזקת המספק 180 כ”ס ו-27.5 קג”מ, עם מערכת פליטה שאמורה לתת לו להישמע כמו אבארט אמיתית. מצד שני, הברזילאים יכולים לשכוח מתיבת הילוכים ידנית ויאלצו להסתפק בתיבה אוטומטית רציפה, לא בדיוק המתכון למכונית שמתיימרת להיות ספורטיבית, אך למרות זאת, התאוצה ל-100 קמ”ש אורכת 7.6 שניות. השלדה זכתה לשינויים עם קפיצים מוקשחים, בולמי זעזועים ספורטיביים ומוט מייצב קדמי עבה יותר. בפיאט/אבארט טוענים גם לשיפור בהיגוי הודות ליחס העברה מהיר יותר. השקעה נאה עבור קרוסאובר עממי. אולי גם בפיאט אירופה ילמדו קצת מהברזילאים ויחזרו למקורות גם בדגמים האירופאים.

אבארט פאסטבק אבארט' פיאט פיאט ברזיל פיאט פאסטבק
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

אאודי TT קופצת לעתיד

אאודי TT קופצת לעתיד

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בעיית משקל

בעיית משקל

הסיפור של זונטס

הסיפור של זונטס

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד