אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
כבר לא חד-פעמית: לקסוס LBX מגיעה לייצור עם המנוע של היאריס GR ותיבה ידנית
ראשי » חדשות » כבר לא חד-פעמית: לקסוס LBX מגיעה לייצור עם המנוע של היאריס GR ותיבה ידנית
לקסוס LBX מוריזו RR

כבר לא חד-פעמית: לקסוס LBX מגיעה לייצור עם המנוע של היאריס GR ותיבה ידנית

לקסוס מפתיעה ומביאה לייצור תוך זמן קצר את גרסת הביצועים של ה-LBX עם המנוע של יאריס GR, הנעה כפולה ואפילו אפשרות לתיבת הילוכים ידנית. כרגע, ביפן בלבד

אופיר דואק 18/07/2024 צלם: יצרן

יצרניות הרכב נוטות להציג לעיתים קרובות גרסאות חד-פעמיות, ורסיה חזקה, מהודרת או מובדלת עיצובית על בסיס דגמים קיימים שנועדו לעורר עניין בתערוכות רכב ללא כוונה להגיע לייצור סדרתי. בתערוכת Tokyo Auto Saloon שנערכה בתחילת השנה הציגה לקסוס דגם שכזה, גרסה ספורטיבית של ה-LBX עם מכלולי הנעה שהגיעו מטויוטה יאריס GR שנוצרה עבור אקיו טויודה נשיא טויוטה חובב ההגה. בדיוק מסוג המכוניות שנדמה שיישארו חד-פעמיות.

ובכן, מסתבר שיש הפתעות בחיים וכשטויוטה/לקסוס מצהירים שהם רוצים ליצור מכוניות מרגשות ומהנות להנהיגה הם לא אומרים זאת רק כדי לייצר אהדה ויחסי ציבור. חצי שנה לאחר שהוצגה לקסוס LBX מוריזו RR בתערוכה בטוקיו היא מגיעה לייצור סדרתי. כרגע הניתן להזמין את המוריזו רק בשוק היפני כאשר מסירות ראשונות יעשו בסוף חודש אוגוסט, כאשר לשווקים בעלי הגה ימני כמו אוסטרליה צפויה המכונית להגיע במהלך המחצית הראשונה של 2025. כרגע לא ברור תיוצר גם גרסה מותאמת לאירופה, אבל בכל מקרה אל תצפו לראות אותה כאן בישראל ביבוא רשמי.

לא  שזה מפחית מרמת המגניבות של לקסוס LBX מוריזו RR. ההבדלים בין אב-הטיפוס של אקיו טויודה למהדורה הרשמית הם קלים בלבד. המוריזו נמוכה בס”מ ורחבה בס”מ וחצי מלקסוס LBX סטנדרטית, כאשר היא זכתה לטיפול קוסמטי מתבקש, אך לא מוחצן מידי. פתחי אוויר מוגדלים וכנפונים לפגוש הקדמי, שבכה קדמית מושחרת, חצאיות צד, צמד פתחי פליטה מאחור ולסיום חישוקי 19 אינץ’ עם צמיגים ספורטיביים בחתך נמוך. סולידי יחסית ל-GR עמוסת הספויילרים.


יחידת ההנעה הגיעה ללא שינויים מהמהדורה העדכנית של היאריס GR שבה טיפס ההספק המרבי ל-305 כ”ס ב-6,500 סל”ד ומומנט של 40.8 קג”מ הזמינים בין 3,250 ל-4,600 סל”ד. אב הטיפוס המקורי הוצע עם תיבת הילוכים אוטומטית בת שמונה יחסי העברה שהגיע במקביל גם ליאריס GR ותוצע גם בדגם הסדרתי של המוריזו. אבל הפתעה נעימה נוספת היא שלקסוס תציע את ה-LBX השרירית הזו גם עם אופציה נדירה לתיבת הילוכים ידנית בעת שישה יחסי העברה, אגב, בפעם הראשונה בלקסוס. למרות הבדל משקל של 30 ק”ג לטובת תיבת ההילוכים הידנית נתוני התאוצה ל-100 קמ”ש של שתי הגרסאות זהה, ועומד על 5.2 שניות.

מעבר לכך מגיעה לקסוס LBX מוריזו עם אותה מערכת הנעה כפולה בעלת חלוקת כוח משתנה המוכרת מהיאריס, כשהמעבר להנעה כפולה הצריכך את שדרוג המתלה האחורי ומעבר לתצורה רב חיבורית. המתלים עצמם מוקשחים לעומת המקור עם גאומטריה משופרת, ועושים לראשונה שימוש מלפנים בזרועות מתלה תחתונות גמישות כדי לשפר את האחיזה על פני כבישים משובשים. גם מערכת הבלימה שודרגה בהתאם עם רכיבים מוגדלים העמידים בעומס גבוה.
המחיר ביפן של לקסוס LBX מוריזו ידנית עומד על כ-42 אלף דולר לפני תוספות, כאשר 100 לקוחות נבחרים יזכו לאפשרות לבצע התאמה עיצובית אישית של המכונית לטעמם.

LBX מוריזו RR טויוטה טויוטה יאריס GR לקסוס לקסוס LBX לקסוס LBX מוריזו RR
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
רטרו אדוונצ’ר: ב.מ.וו R12 G/S בישראל

רטרו אדוונצ’ר: ב.מ.וו R12 G/S בישראל

פיסול במתכת: ראיון עם סיימון לואסבי מיונדאי

פיסול במתכת: ראיון עם סיימון לואסבי מיונדאי

פורשה 911 טורבו S החדשה: עוד כוח וגם משקל

פורשה 911 טורבו S החדשה: עוד כוח וגם משקל

מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

אאודי TT קופצת לעתיד

אאודי TT קופצת לעתיד

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בעיית משקל

בעיית משקל

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד