אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
כבר לא חד-פעמית: לקסוס LBX מגיעה לייצור עם המנוע של היאריס GR ותיבה ידנית
ראשי » חדשות » כבר לא חד-פעמית: לקסוס LBX מגיעה לייצור עם המנוע של היאריס GR ותיבה ידנית
לקסוס LBX מוריזו RR

כבר לא חד-פעמית: לקסוס LBX מגיעה לייצור עם המנוע של היאריס GR ותיבה ידנית

לקסוס מפתיעה ומביאה לייצור תוך זמן קצר את גרסת הביצועים של ה-LBX עם המנוע של יאריס GR, הנעה כפולה ואפילו אפשרות לתיבת הילוכים ידנית. כרגע, ביפן בלבד

אופיר דואק 18/07/2024 צלם: יצרן

יצרניות הרכב נוטות להציג לעיתים קרובות גרסאות חד-פעמיות, ורסיה חזקה, מהודרת או מובדלת עיצובית על בסיס דגמים קיימים שנועדו לעורר עניין בתערוכות רכב ללא כוונה להגיע לייצור סדרתי. בתערוכת Tokyo Auto Saloon שנערכה בתחילת השנה הציגה לקסוס דגם שכזה, גרסה ספורטיבית של ה-LBX עם מכלולי הנעה שהגיעו מטויוטה יאריס GR שנוצרה עבור אקיו טויודה נשיא טויוטה חובב ההגה. בדיוק מסוג המכוניות שנדמה שיישארו חד-פעמיות.

ובכן, מסתבר שיש הפתעות בחיים וכשטויוטה/לקסוס מצהירים שהם רוצים ליצור מכוניות מרגשות ומהנות להנהיגה הם לא אומרים זאת רק כדי לייצר אהדה ויחסי ציבור. חצי שנה לאחר שהוצגה לקסוס LBX מוריזו RR בתערוכה בטוקיו היא מגיעה לייצור סדרתי. כרגע הניתן להזמין את המוריזו רק בשוק היפני כאשר מסירות ראשונות יעשו בסוף חודש אוגוסט, כאשר לשווקים בעלי הגה ימני כמו אוסטרליה צפויה המכונית להגיע במהלך המחצית הראשונה של 2025. כרגע לא ברור תיוצר גם גרסה מותאמת לאירופה, אבל בכל מקרה אל תצפו לראות אותה כאן בישראל ביבוא רשמי.

לא  שזה מפחית מרמת המגניבות של לקסוס LBX מוריזו RR. ההבדלים בין אב-הטיפוס של אקיו טויודה למהדורה הרשמית הם קלים בלבד. המוריזו נמוכה בס”מ ורחבה בס”מ וחצי מלקסוס LBX סטנדרטית, כאשר היא זכתה לטיפול קוסמטי מתבקש, אך לא מוחצן מידי. פתחי אוויר מוגדלים וכנפונים לפגוש הקדמי, שבכה קדמית מושחרת, חצאיות צד, צמד פתחי פליטה מאחור ולסיום חישוקי 19 אינץ’ עם צמיגים ספורטיביים בחתך נמוך. סולידי יחסית ל-GR עמוסת הספויילרים.


יחידת ההנעה הגיעה ללא שינויים מהמהדורה העדכנית של היאריס GR שבה טיפס ההספק המרבי ל-305 כ”ס ב-6,500 סל”ד ומומנט של 40.8 קג”מ הזמינים בין 3,250 ל-4,600 סל”ד. אב הטיפוס המקורי הוצע עם תיבת הילוכים אוטומטית בת שמונה יחסי העברה שהגיע במקביל גם ליאריס GR ותוצע גם בדגם הסדרתי של המוריזו. אבל הפתעה נעימה נוספת היא שלקסוס תציע את ה-LBX השרירית הזו גם עם אופציה נדירה לתיבת הילוכים ידנית בעת שישה יחסי העברה, אגב, בפעם הראשונה בלקסוס. למרות הבדל משקל של 30 ק”ג לטובת תיבת ההילוכים הידנית נתוני התאוצה ל-100 קמ”ש של שתי הגרסאות זהה, ועומד על 5.2 שניות.

מעבר לכך מגיעה לקסוס LBX מוריזו עם אותה מערכת הנעה כפולה בעלת חלוקת כוח משתנה המוכרת מהיאריס, כשהמעבר להנעה כפולה הצריכך את שדרוג המתלה האחורי ומעבר לתצורה רב חיבורית. המתלים עצמם מוקשחים לעומת המקור עם גאומטריה משופרת, ועושים לראשונה שימוש מלפנים בזרועות מתלה תחתונות גמישות כדי לשפר את האחיזה על פני כבישים משובשים. גם מערכת הבלימה שודרגה בהתאם עם רכיבים מוגדלים העמידים בעומס גבוה.
המחיר ביפן של לקסוס LBX מוריזו ידנית עומד על כ-42 אלף דולר לפני תוספות, כאשר 100 לקוחות נבחרים יזכו לאפשרות לבצע התאמה עיצובית אישית של המכונית לטעמם.

LBX מוריזו RR טויוטה טויוטה יאריס GR לקסוס לקסוס LBX לקסוס LBX מוריזו RR
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מבצע סוף שנה משולש בעופר אבניר

מבצע סוף שנה משולש בעופר אבניר

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
אופל פרונטרה (מבחן דרכים): על שימושיות ואופנתיות

אופל פרונטרה (מבחן דרכים): על שימושיות ואופנתיות

מכונית הספורט עם V8 מתה? לא אם זה תלוי בטויוטה

מכונית הספורט עם V8 מתה? לא אם זה תלוי בטויוטה

רנו 5 E-Tech (מבחן דרכים): מכונת זמן צהובה

רנו 5 E-Tech (מבחן דרכים): מכונת זמן צהובה

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

צ’רי טיגו 9 (מבחן דרכים):  הכל בגדול

צ’רי טיגו 9 (מבחן דרכים): הכל בגדול

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד