טריומף ספיד-טריפל – אפשר להגיד שהוא התחיל את קטגורית הסטריט-פייטרים המוכנים מהמפעל. הנייקד השרירי הזה, שהוצג לראשונה ב-1994, כיכב עם גלגל מונף באוויר בכל מגזין בריטי בו דפדפנו בשנים ההן. הוא נצרב עמוק בזכרון של כולנו כאופנוע חוליגנים משובח.
בימים אלו חושפת טריומף גלגול נוסף של המכונה הזו וזה זמן טוב לראות מה מציע טריומף ספיד-טריפל החדש, למרות שגלגליו לא יידרכו כאן. כנראה. אז הנה 5 נקודות שצריך לדעת על טריומף ספיד-טריפל החדש.
1. כוח לא חסר. בטריומף מספרים שמנוע שלושת הציל’ בנפח 1,050 סמ”ק עבר הרבה שינויים. הם סופרים 105 חלקי מנוע חדשים. התוצאה? הספק של 148 כ”ס ב-10,500 סל”ד ומומנט של 11.9 קג”מ ב-7,150 סל”ד (עליה של 7 ו-4 אחוזים בהתאמה). נתונים בריאים בהחלט. הדרך לשם כוללת בעיקר חלקים נעים קלים יותר במנוע, כשהטריפל אמור להיות חלק יותר כעת. ומה שיותר מעניין אותנו – לטפס מהר יותר לעבר המנתק שממוקם 1,000 סל”ד גבוה יותר.
2. צריך עדכון טכנולוגי לא? בוודאי, אז טריומף ספיד-טריפל מקבל לא מעט כאלו. יש מסך TFT צבעוני חדש, חמישה מצבי רכיבה, מצערת-על-חוט, בקרת שיוט מעודכנת וגם תפעול ללא מפתח לגרסת ה-RS הבכירה. הגרסה הזו מוסיפה גם יחידת בקרה אינרציאלית שמספקת נתונים לבקרת המשיכה ול-ABS לפניה ונותנת להן יכולת שמיישרת קו עם כל אופנוע מודרני שמכבד את עצמו.
3. ה-RS גם חד יותר וקל יותר. הדגם הבכיר נבדל מהפשוט בכמה נגיעות קלות אך משמעותיות. בעניין רמת התחכום של מערכות העזר כבר נגענו. שניהם משתמשים בשלדת צינורות שיוצרות מעין קורה-כפולה מאלומיניום וגם בזרוע אחורית חד-צידית. לשניהם יש מערכת בלימה ראדיאלית של ברמבו (M4.34) עם מונובלוקים בעלי ארבע בוכנות. ה-RS לא מסתפק בבולמי השואה שיש ב-S. הוא מקבל אוהלינס משובחים מלפנים ומאחור. הוא גם קל יותר ב-3 ק”ג.
4. אז בואו נמשיך לדבר על ה-RS. בהשוואה לדגם הרגיל ה-RS מקבל גם מערכת פליטה עם כל הטיטניום, הקרבון שיש ל-Arrow להציע. ועכשיו גם אפשר להבין איפה נח ההבדל במשקל בין השניים. בשביל שכולם יידעו שקניתם (באופן תיאורטי לגמרי) את ה-RS הוא מגיע עם פסים אדומים עם החישוקים, שלדת זנב בגימור מט, תפרים אדומים על המושב וכמה מדבקות RS.
5. כסף. טריומף טרם פרסמה מחיר רשמי לספיד-טריפלים החדשים. הדור הקודם נמכר בבריטניה במחיר מקביל פחות או יותר לזה של ב.מ.וו S1000R ונמוך בכ-3,000 פאונד ממחירו של אפריליה טואנו RR. מעניין? כאמור זה לא ממש משנה. אנחנו לא רואים אף יבואן נכנס להרפתקאה עם היצרן השונה והנפלא הזה. חבל או לא – זה כבר נתון לשיקולך.