בשבוע שעבר למבורגיני הציגה את האורוס החדש, רכב פנאי מרשים ביותר שעומד במרכז תכנית הצמיחה של היצרנית האקזוטית. האורוס הולך להיות סיפור הצלחה לא קטן, אבל אם אתם שואלים אותנו למבורגיני LM002 שצץ בימים האחרונים ברשת עושה לנו את זה הרבה יותר.
את ההיסטוריה המלאה של הרמבו-למבו הזה בטח קראת כאן (ואם לא, נמליץ לך שכן) אבל נזכיר בקצרה את ה”מיטב”.
ב-1986, טרום עידן רכבי הפנאי המופרכים דוגמת פורשה קאיין טורבו, הוצג ה-LM002 ונראה פחות או יותר שונה מכל דבר אחר בסביבה. מרכב רבוע וזווית ותא נוסעים עשיר ומפואר משכו אליו לא מעט טיפוסים מיוחדים כמו מועמר קדאפי, פבלו אסקובר וחבריהם.

לא רק המראה עשה את זה, אלא גם המנוע – V12 אטמוספרי (שנלקח ישירות מהקונטאש) בנפח 5.2 ל’ שהפיק 450 כ”ס – מספיק בשביל לרשום 100 קמ”ש ב-7.8 שניות ו-210 קמ”ש מרביים. ואנחנו מדברים על שנות ה-80′ כן?
הוא יוצר בסך הכל ב-349 עותקים, 48 מתוכם נבנו בארה”ב וכונו LM/American, כולל האחד שהועמד למכירה פומבית בשבוע שעבר ונמכר בסכום של 467,000 דולר.

הבעלים סיפר כי במשך חמש שנים הרכב עבר תהליך רסטורציה מלא ומדוקדק – מכאנית וחיצונית – בעלות של כ-325,000 דולר, ובאמת קשה למצוא בו פגם ממה שניתן לראות בתמונות. כל חלק ששופץ נראה מושלם ומקורי וקשה להאמין שהרכב הזה עלה לכביש באוקטובר 1989.
אם זה לא מספיק, האקזמפלר הספציפי הזה מגיע עם ארגז כלים מקורי בחלקו האחורי וסט המפתחות, ספר הרכב והמסמכים המקוריים. יש גם קבלות ואסמכתאות לשיפוץ המקיף, אם תהיתם.

אנחנו בהחלט מבינים את מי שיעדיף לשלם סכום כזה על למבורגיני LM002, אגדות משנות ה-80′ עם מנועי V12 מיתולוגים עושים לנו את זה הרבה יותר. ה-200,000 דולר שלמבורגיני דורשת על האורוס החדש נראים לנו פתאום קצת לא במקום…