אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
ייחודיות בעידן החשמלי: פגשנו את המחושמלות החדשות של סיטרואן
ראשי » מבחני דרכים » ייחודיות בעידן החשמלי: פגשנו את המחושמלות החדשות של סיטרואן
סיטרואן

ייחודיות בעידן החשמלי: פגשנו את המחושמלות החדשות של סיטרואן

סיטרואן נכנסת בצעדים מדודים לעידן החשמלי ומנסה לעשות את זה תוך כדי שמירה על הייחודיות המסורתית שמלווה אותה מאז ומעולם. פגשנו בצרפת את החידושים החשמליים שלה ל-2024

יובל לוי 18/09/2023 צלם: יובל לוי

להשקה של סיטרואן הגענו יום אחד מוקדם מידי, מה שפינה לנו זמן לסייר במוזיאון סיטרואן שנמצא צפונית לעיר פריז. המוזיאון, שהוא מוסד ללא כוונת רווח, מחזיק בעשרות מכוניות סיטרואן מכל השנים, הדגמים והצבעים ומספר את הסיפור של סיטרואן, שגם אם אתם לא חובבי צרפתיות הוא אחד מהמרתקים בעולם הרכב. אבל עליו נרחיב בנפרד.

מאז הוקמה סיטרואן בשנת 1919 היא הציגה לא מעט טכנולוגיות פורצות דרך במרוצת השנים, חלקן מוזרות וייחודיות רק לה וחלקן השפיעו על תעשיית הרכב כולה ועל האופן בו התפתחה המכונית המודרנית. בתום הביקור במוזיאון טעמנו חלק מהן באמצעות נהיגה על כמה מהדגמים המכוננים שיצרה סיטרואן. טרקסיון אוואנט למשל, הייתה למעשה המכונית הסדרתית הראשונה בעלת מרכב אחוד והנעה קדמית. אחריה טעמנו  מ-CX 25 GTI Turbo 2, וה-XM, שכל אחת בתקופתה הציגה את האבולוציה המתקדמת ביותר של המתלים הידרו-פנאומטים שסיפקו נוחות נסיעה שאין שני לה בתעשיית הרכב.

נוחות נסיעה טובה מוגשת היום בדגמי סיטרואן באמצעות טכנולוגיית ה-Citroen Advanced Comfort  – כריות בולם הידראוליות שמנסות לעשות את מה שעשו המתלים ההידרו-פנאומטיים רק בלי התקלות והתחזוקה המסובכת. אבל לא הגענו לצרפת על מנת לספר לכם על הטכנולוגיה הזו, שקיימת כבר מספר שנים. הגענו על מנת להתרשם  ולספר לכם על העולם החשמלי של סיטרואן.
במסגרת השקת הדגמים סיפרו לנו שסיטרואן מגדירה עצמה כמותג פופולרי המייצר רכבים נוחים ובעלי תעוזה עיצובית. אבל סיטרואן נאלצת לצעוד עם הזמן ולשלב טכנולוגיות הנעה חשמלית כדי להישאר רלוונטית. כך שההשקה הזו של דגמים חשמליים, שנחשבים בעיני רבים כתורמים לעולם בר קיימא, מהווה מרכיב חשוב בהגדרת המותג כיום. 

סיטרואן C5 איירקרוס ו-C5 X
מאז הושקה ה-C5 איירקרוס וה-C5 X נמכרו כ-283,000 וכ-70,000 יחידות בהתאמה מכל דגם. C5 איירקרוס מוצעת כעת בשתי גרסאות הנעה חדשות: גרסה היברדית-מתונה בשם Hybrid 136 וגרסה היברידית נטענת בשם Plug-in Hybrid 180, המוצעת גם ב-C5 X.


גרסת ההנעה הראשונה מציגה מנוע טורבו-בנזין חדש בנפח 1.2 ליטר ש-40% מסך החלקים שלו שונים ממנוע ה-1.2 ליטר הנוכחי. המנוע החדש מפיק 136 כ”ס והוא משודך, באמצעות מצמד, למנוע חשמלי המפיק 28 כ”ס שמוזן מסוללת 48 וולט. שני המנועים האלו מחוברים לגלגלים הקדמיים באמצעות תיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמדים חדשה בעלת שישה יחסי העברה. לטענת סיטרואן, הטכנולוגיה ההיברידית המתונה החדשה מספקת חיסכון של עד 15% בצריכת הדלק לעומת גרסת הבנזין המוכרת כיום.

הגרסה השניה, המציעה כאמור טכנולוגיה היברידית-נטענת, משלבת בין מנוע טורבו-בנזין בנפח 1.6 ליטר המפיק 150 כ”ס ומשודך, באמצעות מצמד, למנוע חשמלי, הניזון מסוללת 12.4 קוט”ש, ותורם להספק משולב של 180 כ”ס. בשונה מהתיבה הרובוטית המותקנת בגרסה ההיברידית המתונה, בגרסה זו הכח עובר לגלגלים הקדמיים באמצעות תיבת הילוכים אוטומטית פלנטרית בעלת שמונה יחסי העברה. טווח הנסיעה החשמלי, לטענת סיטרואן, הוא 58 ק”מ לגרסת האיירקרוס ו-62 ק”מ לגרסת ה-X, הודות לאווירודינאמיות משופרת בגרסה זו, כשטעינה בעמדה ביתית תארך שעה וארבעים דקות. ככל הנראה, שינויי המיסוי ברכבים ההיברידיים -נטענים הצפויים בישראל בתחילת שנת 2024, יובילו לכך שאת הגרסה ההיברידית-נטענת לא נראה על אדמת הקודש בעקבות תמחור לא כדאי. 

סיטרואן e-C4 ו-e-C4 X
אחת מהביקורות בנוגע לגרסאות החשמליות של סיטרואן C4 ו-C4 X התמקדה בטווח הנסיעה שנבע בעיקר מסוללת ה-50 קוט”ש הצנועה שהותקנה בהן. במסגרת ההשקה, סיטרואן הציגה גרסת הנעה חדשה לשני הדגמים שכוללת מנוע חשמלי חדש המפיק 156 כ”ס, שיפור של 20 כ”ס ביחס לדגם הנוכחי, וסוללת 54 קוט”ש וטווח נסיעה של 420 ק”מ לעומת 360 ק”מ בגרסה הנוכחית. שילוב שכבר פגשנו באופל אסטרה החשמלית, DS3 ואמור להגיע לכל דגמי הביניים של פיג’ו, סיטרואן ואופל.

זהו לא שיפור גדול בקיבולת, בטח ביחס למה שהתרגלנו לקבל כבר בדגמים הסיניים, אבל סוללת ה-54 קוט”ש ממשיכה לתמוך בהצהרה של  הקבוצה בנוגע לכך שהחברה אינה מאמינה בסוללות גדולות וכבדות והמשקל הכולל של שתי הגרסאות נמוך מ-1.6 טון, אם כי ה-e-3008 שפגשנו יום לפני כן, המציעה גם סוללת 93 קוט”ש סותרת את הטענה הזו. עמדת טעינה מהירה תוכל להטעין את הסוללה החדשה מ-20% ל-80% תוך 30 דקות. שתי הגרסאות צפויות להגיע לישראל באמצע שנת 2024, אז גם נוכל לבדוק עד כמה הטווח השתפר באמת.


סיטרואן אמי

סיטרואן אמי באגי

המיי אמי באגי אינה גרסה חדשה, אך היא תמיד מעלה חיוך למי שמתבונן בה ולמי שיושב מאחורי ההגה. מדובר בכלי רכב חשמלי זעיר, בעל שני מושבים, בעל טווח נסיעה של 75 ק”מ ומהירות מרבית של 45 קמ”ש כדי להתאים לתקנות הרישוי באירופה המאפשרות גם לנערים בני 14 לנהוג בה.

הבאג היא גרסה שובבה עוד יותר לאמי הרגילה. כלי הרכב הזה, שמגיע בצבע חאקי וכולל דלתות מינימליסטיות וגג נפתח, מורשה לנסיעה בדרכים עירוניות בלבד ומהווה פתרון מצוין להתניידות עירונית. ממש קטנוע 4 גלגלי במלוא מובן המילה. לצערנו, כל עוד לא ישתנו תקנות ייבוא כלי הרכב לישראל, לא נוכל לראות את כלי הרכב היעיל הזה בכבישי ישראל משום שהוא אינו כולל מערכת מיזוג. מישהו מוכן להרים את הכפפה ולדחוף לשינוי התקנות? אנחנו באוברדרייב לגמריי בעד.

CITROEN ELECTRIC 01CITROEN ELECTRIC 01Preview
CITROEN ELECTRIC 09CITROEN ELECTRIC 09Preview
CITROEN ELECTRIC 03CITROEN ELECTRIC 03Preview
CITROEN ELECTRIC 05CITROEN ELECTRIC 05Preview
סיטרואןסיטרואןPreview
CITROEN ELECTRIC 02CITROEN ELECTRIC 02Preview
CITROEN ELECTRIC 05CITROEN ELECTRIC 05Preview
CITROEN ELECTRIC 04CITROEN ELECTRIC 04Preview
CITROEN ELECTRIC 01CITROEN ELECTRIC 01Preview
CITROEN ELECTRIC 03CITROEN ELECTRIC 03Preview

סיטרואן סיטרואן AMI סיטרואן e-C4 סיטרואן e-C5X סיטרואן אמי
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מבצע סוף שנה משולש בעופר אבניר

מבצע סוף שנה משולש בעופר אבניר

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
אופל פרונטרה (מבחן דרכים): על שימושיות ואופנתיות

אופל פרונטרה (מבחן דרכים): על שימושיות ואופנתיות

מכונית הספורט עם V8 מתה? לא אם זה תלוי בטויוטה

מכונית הספורט עם V8 מתה? לא אם זה תלוי בטויוטה

רנו 5 E-Tech (מבחן דרכים): מכונת זמן צהובה

רנו 5 E-Tech (מבחן דרכים): מכונת זמן צהובה

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

צ’רי טיגו 9 (מבחן דרכים):  הכל בגדול

צ’רי טיגו 9 (מבחן דרכים): הכל בגדול

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד