להחזיק מכונית אספנות קלאסית זה מתגמל מאד, אם אתה חובב רכב כמובן. אבל יש כאלו שלא מסתפקים במכונית קלאסית “רגילה” ורוכשים או שולחים את המכונית שבבעלותם לסדנה שהופכת אותה למיוחדת עוד יותר על ידי הענקת פרשנות מודרנית ו/או אישית בהתאם לטעמו (וכיסו של הבעלים). לכבוד השנה החדשה ריכזנו עבורכם כמה מכוניות ייחודיות כאלו כדי שיהיה לכם על מה לחלום השנה.
MST-Cars – פורד אסקורט דור ראשון בנויה למסלול
MST Cars התחילה כעסק משפחתי בצפון וויילס שבאנגליה עם שורשים של למעלה מ-100 שנה ומתמחה כיום באספקת חלקים ובבניה של פורד אסקורט מהדור הראשון והשני למסלול ולראלי. מבין שלל הגרסאות המוצעות על ידי החברה, תוכלו למצוא פורד אסקורט דור ראשון בנויה למסלול. מבין שלל סוגי המנועים המוצעים, רוכשי האסקורט הקיצונית יוכלו לבחור במנוע בנפח 2.5 ליטר המפיק למעלה מ-300 כ”ס המשודך לתיבת הילוכים ידנית בעלת חמישה או שישה יחסי העברה המעבירים את הכח לזוג גלגלי ה’מינילייט’ ברוחב “8 שמותקנים מאחור דרך דיפרנציאל מוגבל החלקה.
בנוסף, על מנת להתמודד עם ההספק שהאסקורט הקלאסית מעולם לא חלמה עליו, באסקורט של MST מותקנים קוילאוברים מבית בילשטיין ובלמים משודרגים של AP רייסינג. המחיר, במידה ושקלתם להזמין, תלוי ברשימת התוספות ויכול לחצות בקלות את ה-100,000 דולר. כן כן, בשביל פורד אסקורט.
Alfaholics
אלפאהוליקס, כשמה כן היא, היא ה-סדנא לחולי אלפא רומיאו, והיא מתמחה בעיקר בסדרת ה-105 עם ניסיון של כ-35 שנה בתחום. מבין שלל המכוניות שנבנות בסדנא, ניתן למצוא את ה-GTA-R 290 המבוססת על הג’וניור שיוצרה בשנות ה-60 וה-70. בחזיתה של ה-GTA-R 290 שוכן מנוע טווין ספארק משודרג מבית אלפא רומיאו המפיק 240 כ”ס ב-7,000 סל”ד באמצעות מחשב ניהול של חברת Motec. תיבת ההילוכים בעלת יחסי ההעברה הקצרים משודכת לזוג הגלגלים האחוריים באמצעות דיפרנציאל מוגבל החלקה, והמתלים המשודרגים, שכוללים אפשרות לכיול גובה המכונית, מציגים חסכון של 34 קילוגרם במשקל לעומת המתלים המקוריים. בחזית תמצאו עצמות עצה מטיטניום ובתא הנוסעים מושבי ריקארו, כלוב מלא ו… מזגן. המחיר, כמו הרכב, לא לבעלי לב חלש: 250,000 דולר.
Tuthill Porsche
אם אתם מעוניינים בפורשה 911 קלאסית אבל סדנת סינגר מייצרת מכוניות המוניות מידי עבורכם, יכול להיות שהישועה שלכם תגיע מסדנת Tuthill Porsche שבאנגליה, המייצרת את ה-911K קלת המשקל. הרעיון מאחורי ה-911K פשוט, לכאורה: מכונית קלת משקל בעלת מנוע חזק מספיק על מנת להתמודד מול מכוניות מודרניות. בזנבה של ה-911K מותקן מנוע בוקסר שישה צילינדרים בנוי בנפח 3.1 ליטר המפיק למעלה מ-350 כ”ס ב-11,000 סל”ד(!).
הכח מועבר לזוג הגלגלים האחוריים באמצעות תיבת הילוכים בעלת שישה יחסי העברה. על מנת להגיע למשקל קל במיוחד של 850 ק”ג, מרבית חלקי המרכב כגון הדלתות, הגג, הכנפיים הקדמיות, מכסה תא המטען, מכסה תא המנוע ועוד עשויים מקארבון. פורשה 911 קלאסית היא לא מכונית זולה ובאופן לא מפתיע גם זו של סדנת Tuthill: שלכם תמורת לא פחות מ-500,000 דולר.
https://www.tuthillporsche.com/
Ringbrothers דה-תומאסו פנתרה
ג’ים ומייק רינג, מייסדי Ringbrothers, נולדו עם התשוקה לייצר מכוניות שיהיו מרגשות יותר מכל דבר אחר שנוסע על הכביש. אחת מהיצירות שהם בנו במהלך השנים היא הדה-תומאסו פנתרה שנת 1971: מכונית בעלת עיצוב איטלקי ומנוע אמריקאי. במכונית, שנבנתה על ידי Ringbrothers בשיתוף עם חברת נייקי ונחשפה בתערוכת הרכב SEMA בשנת 2013, הותקן מנוע LS3 המפיק 600 כ”ס שמשודך לתיבת הילוכים ידנית של ZF בעלת חמישה יחסי העברה. זוג מפלטים של חברת פלואומאסטרס מנגנים מאחור בזמן שכח המנוע עובר לקרקע דרך חישוקי שלושה חלקים של חברת HRE. את ההשפעה של חברת נייקי תוכלו למצוא בעיצוב תא הנוסעים, כאשר צד הנהג עטוף בעור בצבע שחור וצד הנוסע שלידו עטוף בעור בצבע צהוב. המכונית נמכרה בסופו של דבר במכירה פומבית שנערכה בשנת 2015 במחיר של 300,000 דולר.