אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
יחידה במינה: אב הטיפוס של פרארי 365GTB/4 דייטונה עומד למכירה
ראשי » חדשות » יחידה במינה: אב הטיפוס של פרארי 365GTB/4 דייטונה עומד למכירה
פרארי דייטונה

יחידה במינה: אב הטיפוס של פרארי 365GTB/4 דייטונה עומד למכירה

פרארי דייטונה היא מכונית נחשקת ונדירה, אבל אב הטיפוס שלה נדיר הרבה יותר וגם שונה מהותית מהדגם הסדרתי. השבוע הוא מוצע למכירה פומבית וצפוי להיות שווה הרבה יותר מ"סתם" דייטונה

אופיר דואק 22/05/2023 צלם: RM Sothebys

לעיתים די קרובות מתגלגלות למכירות פומביות בבתי המכירות היוקרתיים מכוניות קלאסיות נחשקות בגרסאות מיוחדות שיוצרו בכמויות זעומות, כשמחירן בהתאם. אבל אבות טיפוס של דגמיים קלאסיים כמעט לא מתגלגלים אל השוק מכמה סיבות פשוטות: יש מעט מאד מהן, ורובן לא נמכרו לקהל הרחב אלא נשמרו במוזיאונים של היצרניות. לפחות במקרה של הפרארי 365GTB/4 דייטונה שלפניכם הסיפור שונה.

מדובר באב הטיפוס לאחת המכוניות הנחשקות ביותר של פרארי בראשית שנות ה-70, שהייתה גם שירת הברבור של מנוע ה-V12 המפורסם ששורשיו בסוף שנות ה-40′ בטרם עברה פרארי לשימוש במנועי 12 צילינדרים בתצורת בוקסר. זהו גם הדגם האחרון של פרארי שנבנה על ידי סדנת בניית המרכבים של סקאלייטי. בסך הכל נבנו שישה אבות טיפוס בטרם הוצגה פרארי 365 GTB/4 הסדרתית, ואב הטיפוס שעומד כעת למכירה על ידי בית המכירות RM סותביס בדיסלדרוף הוא הראשון שבהם. בקיצור, מדובר בדייטונה הראשונה. וזה לא שהדייטונה היא מכונית כל כך נפוצה. רק 1,284 יחידות של פרארי 365 GTB/4 יוצרו בחמש שנים, אליהן מצטרפות עוד 122 יחידות מגרסת הספיידר שכונתה GTS/4.

כיוון שמדובר באב טיפוס, ישנו שוני בינו לבין המכונית הסדרתית שהופיעה בשנת 1968. העיצוב משלב את קווי הגוף המוכרים של ה-365 GTB/4 הסדרתית, אך החזית בעלת צמד הפנסים העגולים הממשיכים את בליטות הכנפיים, השבכה האליפטית וצמד הפגושים הפינתיים מכרום הם אבולוציה של פרארי 275 GTB/4 אותה שהוצגה ב-1964 ואותה ירשה ה-365 GTB/4.

 

356_4 prototype 03356_4 prototype 03Preview
356_4 prototype 11356_4 prototype 11Preview
356_4 prototype 04356_4 prototype 04Preview
356_4 prototype 12356_4 prototype 12Preview
356_4 prototype 01356_4 prototype 01Preview
356_4 prototype 02356_4 prototype 02Preview
356_4 prototype 05356_4 prototype 05Preview
356_4 prototype 06356_4 prototype 06Preview
356_4 prototype 07356_4 prototype 07Preview
356_4 prototype 08356_4 prototype 08Preview
356_4 prototype 09356_4 prototype 09Preview
356_4 prototype 10356_4 prototype 10Preview
356_4 prototype 13356_4 prototype 13Preview
פרארי דייטונהפרארי דייטונהPreview
356_4 prototype 15356_4 prototype 15Preview

 



לבסוף הדגם הסדרתי קיבל חזית מחודדת בעלת פנסי דרך נשלפים ומאותתים טרפזיים כתומים בפינות המרכב שהעניקו מראה שהיה מודרני יותר לתקופתו וסימן ההיכר של המכונית. בנוסף נעשו בדייטונה הסדרתית גם שינויים קלים בחלקה האחורי, שכלל דלת תא מטען גדולה יותר היורדת לכיוון הפגוש, פגוש אחורי מפוצל וצמד פנסים בכל צד (אחד לאור בלם והשני לאיתות) במקום שלושה באב הטיפוס. גם תא הנוסעים שונא לחלוטין מזה של הדגם הסדרתי, עם דשבורד וסידור שעונים דומה לזה של ה-275GTB אותה החליפה.

לא רק העיצוב, גם המנוע באב הטיפוס שונה מזה שבדגם הסדרתי. אמנם בשני המקרים מדובר במנוע V12 בזווית של 60 מעלות אבל המנוע באב הטיפוס המכונה טיפו 243 הוא בנפח של 4,380 סמ”ק ומצויד בגל זיזים עילי כפול, צמד מצתים לכל צילינדר והזנה על ידי שישה קרבורטורים של וובר כשהחידוש בו היה ראש בעל שלושה שסתומים לצילינדר שהגיע ממכונית המסלול של פרארי באותן שנים, P4 330. המנוע של הדייטונה הסדרתית (טיפו 251) לעומת זאת הסתפק בראש סטנדרטי של 2 שסתומים לצילינדר. אגב, למי שחושש למקוריות המנוע, התאמת מספרי המנוע, הגיר והשלדה אומתו על ידי מומחי המפעל של פרארי.




סיפור חייה של המכונית המיוחדת הזו ארוך ומפותל, לכן נשתדל לתמצת אותו. אחרי ששימשה לניסויים על ידי מהנדסי פרארי עברה מכונית לאחת הסוכנויות של החברה ברומא וקיבלה רישוי של שנת 1968. היא הושאלה למספר לקוחות באופן זמני אך הבעלים הרשמי הראשון שלה העלה אותה לכביש בשנת 1972 ובאותה שנה נמכרה ללקוח אמריקאי וחצתה את הים. במשך 11 שנים שהתה אצל אספן מאילינוי עד שבשנת 1989 שוב חזרה לאירופה והתגלגלה אצל מספר בעלים וסוחרים עד שבשנת 2003 הגיעה במצב לא מזהיר אל הבעלים הנוכחים שלה, לאחר שנתקל בה במפגש פרארי בשוויץ. מאז עברה המכונית שחזור ושיקום מלא ברמת המפעל. הרמה כל כך גבוהה עד שהמכונית זכתה להיות מוצגת במוזיאון של פרארי בין השנים 2015 ל-2016.




כיוון שמדובר באב טיפוס נדיר אין למכונית הערכת מחיר רשמית והחל מהיום עד יום שישי ניתן להציע עבורה הצעות. בהתחשב בעובדה ש”סתם” פרארי דייטונה במצב טוב נמכרות כיום במחירים של 650-750 אלף דולר, אב הטיפוס הזה יכול לחצות בקלות את רף המיליון. ביננו, עם איך שהיא נראית היא פשוט שווה את זה.

RM Sothebys מכירה פומבית פרארי פרארי 365 פרארי 365GTB/4 פרארי דייטונה
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
יותר הספק ופחות משקל: אסטון מרטין חשפה גרסת קצה ל-DB12

יותר הספק ופחות משקל: אסטון מרטין חשפה גרסת קצה ל-DB12

לשטח, וקצת לכביש: ק.ט.מ 390 אנדורו R בישראל

לשטח, וקצת לכביש: ק.ט.מ 390 אנדורו R בישראל

גם לסיטרואן יש 7 מושבים בזול: C3 איירקרוס החדש בישראל

גם לסיטרואן יש 7 מושבים בזול: C3 איירקרוס החדש בישראל

קימקו משיקה שלושה דגמים חדשים בישראל

קימקו משיקה שלושה דגמים חדשים בישראל

למרחקים ארוכים: דוקאטי מולטיסטראדה V4 מקבל גרסת ראלי חדשה

למרחקים ארוכים: דוקאטי מולטיסטראדה V4 מקבל גרסת ראלי חדשה

פורשה 904 חוזרת לחיים

פורשה 904 חוזרת לחיים

יונדאי אלנטרה N (מבחן דרכים): הוט בלי האצ’

יונדאי אלנטרה N (מבחן דרכים): הוט בלי האצ’

סופרמוטו עממי: ק.ט.מ SMC R 390 החדש בישראל

סופרמוטו עממי: ק.ט.מ SMC R 390 החדש בישראל

אייקון מהניינטיז: למבורגיני דיאבלו חוגגת 35

אייקון מהניינטיז: למבורגיני דיאבלו חוגגת 35

אוואטר 11 (נהיגה ראשונה): המגנט

אוואטר 11 (נהיגה ראשונה): המגנט

לינק אנד קו 01 (השקה עולמית): ניתוח עומק

לינק אנד קו 01 (השקה עולמית): ניתוח עומק

שירת הברבור של ה-V12? מרצדס מאייבך במהדורה מיוחדת

שירת הברבור של ה-V12? מרצדס מאייבך במהדורה מיוחדת

הקאמבק הושלם: מארק מארקז שוב אלוף עולם

הקאמבק הושלם: מארק מארקז שוב אלוף עולם

סוף שבוע לא רגוע: קאן אם מאבריק R בדיונה הגדולה

סוף שבוע לא רגוע: קאן אם מאבריק R בדיונה הגדולה

הכי קרוב למסלול: דוקאטי פאניגאלה V4 R חדש

הכי קרוב למסלול: דוקאטי פאניגאלה V4 R חדש

אגדה בת 25: פורשה קאררה GT

אגדה בת 25: פורשה קאררה GT

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד