שיאי מהירות שמגיעים מהעילית של המכוניות החשמליות מתוצרת סין כבר הופכים להיות עניין שבשגרה. אחרי ששיאומי כבר עושה שמות לשיאי ההקפה של מיטב מכוניות העל האירופאיות בנורבורגרינג, מגיע גם תורה של BYD להציב שיאים משלה. בשבוע שעבר קבעה יאנגוואנג U9, מכונית העל של מותג היוקרה הבכיר של החברה, שיא מהירות סנסציוני במסלול פאפנבורג בגרמניה שנועד לבדיקת וקביעת שיאי מהירות מרביים.
בתום המבחנים והניסויים רשמה יאנגוואנג U9 בגרסת הביצועים שלה (המכונה Track Edition) מהירות מרבית של 472.41 קמ”ש כאשר מאחורי ההגה יושב נהג הניסוי הגרמני מארק בסנג. אגב אותו בסנג קבע בשנה שעברה גם את שיא המהירות של ה-U9 הסדרתית העומד על 375 קמ”ש, אם כי מי שירכוש את המכונית יגלה שהיא מוגבלת רק למהירות של 310 קמ”ש.
ההישג של יאנגוואנג U9 מעניק לה את תואר המכונית החשמלית המהירה ביותר בהיסטוריה (לפחות בקו בישר). בכך היא מנפצת את שיא המהירות הקודם שהוחזק על ידי רימאק נבארה R שרשמה מהירות של 431.48 קמ”ש מוקדם יותר השנה ואת השיא של אספארק אוול (שעדין לא נמכרת לציבור) שעומד על 437.92 קמ”ש. ואם כבר שבירת שיאים ומוסכמות, בוגאטי טורביו רשמה שיא מהירות של “רק” 445 קמ”ש.
השיא נקבע כאמור על ידי על ידי גרסת הביצועים של יאנגוואנג U9 שנחשפה בסין אך טרם הגיע לייצור. גם לגרסה זו ישנם ארבעה מנועים חשמליים, אחד לכל גלגל, אך ההספק המשולב קפץ מ-1288 כ”ס ב-U9 הרגילה ליותר מ-3000 כ”ס, כאשר יחס ההספק/משקל של המכונית עומד על 1,217 כ”ס לטון – כמעט פי 2 מזה של פרארי SF90 סטרדאלה. לצד זאת נעשו גם שדרוגים נוספים בכך הקשור לשיפור היעילות האווירודינמית וכוח ההצמדה הנחוץ עבור מהירויות שכאלו.
אגב, מעניין לציין שאת שיא המהירות החדש לא קבעה יאנגוואנג U9 עם צמיגי ממיטב התוצרת הדביקה של יצרניות הצמיגים המובילות כמו פירלי, מישלין וכדומה, אלא עם צמיגי סמי סליקס ייחודיים שפותחו למשימה על ידי חברת גיטי הסינגפורית. גם זו קריאת תיגר על הסדר העולמי הישן בעולם הרכב. נצטרך להתרגל.