אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
יותר חזקה ויותר וטכנולוגית: אאודי S3 מתחדשת
ראשי » חדשות » יותר חזקה ויותר וטכנולוגית: אאודי S3 מתחדשת
אאודי S3

יותר חזקה ויותר וטכנולוגית: אאודי S3 מתחדשת

הקומפקטית החמה של אאודי בדרך לעבור מתיחת פנים, כשהיא תכלול תוספת כוח מבורכת ועוד מספר שינויים משמעותיים שאמורים לשדרג את היכולת ואת חווית הנהיגה

אופיר דואק 13/02/2024 צלם: יצרן

היצע הדגמים הספורטיביים של אאודי עובר שינוי משמעותי בתקופה האחרונה. מצד אחד דגמים וותיקים ואייקונים כמו אאודי TT ואאאודי R8 מגיעים לסוף דרכם, כשמצד שני נערכת אאודי להיכנס לעידן החשמלי. בין לבין, ממשיכה החטיבה לשדרג את הדגמים הקיימים. אחרי המהדורה המיוחדת של RS6 אוואנט GTO שנחשפה בשבוע שעבר, חושפת חטיבת הספורט של אאודי פרטים ראשונים ותמונות תחת הסוואה של מתיחת הפנים אותה תעבור ה-S3 שהיא כיום דגם הכניסה לעולם הספורטיבי של אאודי.

התמונות של אאודי S3 ספורטבק ואאודי S3 שוחררו כשהן תחת מעטה של עיטוף הסוואה בצבעים מזעזעים בשילוב חישוקי גלגלים אדומים, אבל זה לא ממש משנה כי בלאו הכי אין יותר מידי מה להסתיר ולחשוף. כדרכן של מתיחות פנים באאודי, גם במקרה של ה-S3 השינויים הקוסמטיים אמורים להיות מינוריים למדי. מה שחשוב יותר הוא שורת שינויים מכאנים משמעותיים שתעבור אאודי S3 המחודשת כדי לשפר את הביצועים, היכולות ואת חווית הנהיגה.

בראש ובראשונה מנוע ה-2.0 ליטר טורבו זוכה לתוספת של 23 כ”ס ו-2 קג”מ, בין היתר בזכות מגש טורבו משופר, פרפר מצערת גדול יותר וניהול מנוע עדכני. שינויים אלו מעמידים את תפוקת המנוע על 333 כ”ס ו-42.8 קג”מ המתקבלים בין 2,100 ל-5,500 סל”ד. תיבת ההילוכים כפולת המצמדים זכתה לצמדים מחוזקים ועמידים מבעבר המאפשרים לקצר במחצית את זמני החלפת ההילוכים. בפועל שינויים אלו מתורגמים בקיצור התאוצה ל-100 קמ”ש ל-4.7 שניות בלבד בדרך למהירות מרבית מוגבלת של 250 קמ”ש.


שינויים מעניינים נעשו גם בשלל מערך המכלולים של אאודי S3. המתלה הקדמי זכה לעצמות עצה מחוזקות ולקאמבר שלילי בזווית כפולה מבעבר העומדת עתה על 1.5 מעלה לטובת שיפור תגובות ההיגוי והגדל שטח המגע של הצמיגים עם הכביש. מאחור מקבלת אאודי S3 המחודשת מפצל מומנט המאפשר לחלק את הכוח בין הגלגלים האחוריים ולתעדף את הגלגל הפנימי בעת פניה כדי “להדק” את הפניה. מערכת ההיגוי הפרוגרסיבית של אאודי, שבה יחס ההעברה משתנה בהתאם לזווית ההפניה, תהפוך להיות ציוד סטנדרטי, כשמערכת הבלימה תכלול מלפנים דיסקים מוגדלים בקוטר 357 מ”מ עם קלאפרים חדשים בעלי שתי בוכנות ורפידות בלימה חדשות בעלות שטח מגע גדול מבעבר. לבסוף, ישנם גם צמיגי 235/35 ספורטיביים מתוצרת פאלקן על חישוקי 19 אינץ’.

אאודי הוסיפה גם מצב נהיגה חדש הנקרא “דיינמיק פלוס” שבו מועבר מקסימום כוח אפשרי לגלגלים האחוריים, מפצל המומנט מתעדף את הגלגל האחורי חיצוני כדי לאפשר לנהג לבצע דריפט בקלות יותר כשמערכת בקרת היציבות עוברת למצב ספורט המתירני שלה. אל אלו מצטרפים תגובות חדות ומהירות יותר של תיבת ההילוכים והמצערת.
אאודי S3 המחודשת אמורה להיחשף רשמית בשבועות הקרובים, כאשר כרגע לא ידוע מה יהיה מחירה ההתחלתי בחו”ל ומתי תנחת גם בישראל.

S3 סדאן S3 ספורטבק אאודי אאודי S3 אאודי S3 סדרן אאודי S3 ספורטבק
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
יותר הספק ופחות משקל: אסטון מרטין חשפה גרסת קצה ל-DB12

יותר הספק ופחות משקל: אסטון מרטין חשפה גרסת קצה ל-DB12

לשטח, וקצת לכביש: ק.ט.מ 390 אנדורו R בישראל

לשטח, וקצת לכביש: ק.ט.מ 390 אנדורו R בישראל

גם לסיטרואן יש 7 מושבים בזול: C3 איירקרוס החדש בישראל

גם לסיטרואן יש 7 מושבים בזול: C3 איירקרוס החדש בישראל

קימקו משיקה שלושה דגמים חדשים בישראל

קימקו משיקה שלושה דגמים חדשים בישראל

למרחקים ארוכים: דוקאטי מולטיסטראדה V4 מקבל גרסת ראלי חדשה

למרחקים ארוכים: דוקאטי מולטיסטראדה V4 מקבל גרסת ראלי חדשה

פורשה 904 חוזרת לחיים

פורשה 904 חוזרת לחיים

יונדאי אלנטרה N (מבחן דרכים): הוט בלי האצ’

יונדאי אלנטרה N (מבחן דרכים): הוט בלי האצ’

סופרמוטו עממי: ק.ט.מ SMC R 390 החדש בישראל

סופרמוטו עממי: ק.ט.מ SMC R 390 החדש בישראל

אייקון מהניינטיז: למבורגיני דיאבלו חוגגת 35

אייקון מהניינטיז: למבורגיני דיאבלו חוגגת 35

אוואטר 11 (נהיגה ראשונה): המגנט

אוואטר 11 (נהיגה ראשונה): המגנט

לינק אנד קו 01 (השקה עולמית): ניתוח עומק

לינק אנד קו 01 (השקה עולמית): ניתוח עומק

שירת הברבור של ה-V12? מרצדס מאייבך במהדורה מיוחדת

שירת הברבור של ה-V12? מרצדס מאייבך במהדורה מיוחדת

הקאמבק הושלם: מארק מארקז שוב אלוף עולם

הקאמבק הושלם: מארק מארקז שוב אלוף עולם

סוף שבוע לא רגוע: קאן אם מאבריק R בדיונה הגדולה

סוף שבוע לא רגוע: קאן אם מאבריק R בדיונה הגדולה

הכי קרוב למסלול: דוקאטי פאניגאלה V4 R חדש

הכי קרוב למסלול: דוקאטי פאניגאלה V4 R חדש

אגדה בת 25: פורשה קאררה GT

אגדה בת 25: פורשה קאררה GT

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד