שנת 2025 היא שנה עמוסת חידושים בימאהה. בין שלל הדגמים החדשים של היצרנית בכחול שהגיעו ארצה השנה נמצאים גם דגמי משפחת ה-900 סמ”ק העדכנית, הכוללת את ה-MT09 והטרייסר 9 על שלל גרסאותיהם כשהם מצוידים במנוע הטריפל CP3 המוכר והמצליח. לקראת 2025 הצטרף למשפחה גם אח חדש וספורטיבי הנושא את השם R9, ששיווק מתחיל בישראל בימים אלו.
ימאהה R9 ממשיך את מגמת אופנועי הספורט השפויים שהחלה להתעורר בשנים האחרונות, שימאהה הייתה אחת מהמחוללות שלה עם ה-R7 שכבר נמכר מזה זמן גם בישראל. אם ה-R7 בעל מנוע הטווין המקבילי אמור להוות אלטרנטיבה לאופנועי ה-600 הספורטיביים ה-R9 אמור לשמש אלטרנטיבה זולה ומתונה יחסית לאופנועי הליטר המסורתיים שהפכו בשנים האחרונות לרפליקות מסלול קיצוניות, חזקות ויקרות לרכישה ולאחזקה. בנוסף הוא גם מוצע בגרסה המותאמת לרשיון A1.
ימאהה R9 מונע על ידי מנוע הטריפל המוכר של ימאהה בנפח 890 סמ”ק במהדורתו העדכנית המניב 119 כ”ס ב-10,000 סל”ד ומומנט של 9.5 קג”מ ב-7,000 סל”ד, הספק שקרוב לאופנועי ה-600 הספורטיביים אך עם הרבה יותר מומנט וסל”ד פעולה מתון יותר. אל המנוע מצטרפים מכלולים ראויים לגיבוי הביצועים הספורטיביים. זה מתחיל בשלדת אלומיניום המאפשרת ל-R9 לרשום משקל רטוב של 195 ק”ג, וממשיך במזלג קדמי הפוך 43 מ”מ ובולם אחורי מתוצרת קאייבה, כשלשניהם אפשרויות כיוונון מלאות. לא נתפלא אם בעתיד ימאהה תציג גם גרסת SP עם מתלים משודרגים לטובת משחיזי הלכת.
גם מערכת הבלימה לא מראה על כיוון של חיסכון, כשישנם קאליפרים רדיאליים בעלי 4 בוכנות של ברמבו מסדרת Stylma מלפנים ומערכת ABS עם אפשרות ניתוק הפעולה על הגלגל האחורי. חבילת האלקטרוניקה כוללת גם שלושה מצבי רכיבה קבועים ועוד שני מצבי רכיבה הניתנים להגדרה אישית, בהם ניתן להגדיר 4 כיולים שונים לאופי המנוע ואת רמת ההתערבות של בקרת המשיכה, בקרת ההחלקה של הגלגל האחורי, בקרת ווילי ובלימת המנוע. בנוסף ישנו קוויקשיפטר דו-גיווני, מערכת בקרת זינוק ואפילו מערכת בקרת שיוט.
מחירו של ימאהה R9 בישראל עומד על 95 אלף שקלים כולל אגרות רישוי, מחיר דומה למחירי אופנועי ה-600 הספורטיביים הקיצונים.