אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
טיוטה לנד קרוזר 250 החדש מנפח שרירים בסגנון איסלנדי
ראשי » חדשות » טיוטה לנד קרוזר 250 החדש מנפח שרירים בסגנון איסלנדי
לנד קרוזר

טיוטה לנד קרוזר 250 החדש מנפח שרירים בסגנון איסלנדי

סדנת Arctic Trucks האיסלנדית לקחה את טויוטה לנד קרוזר החדש והפכה אותו לחיית שטח שתוכל להתמודד עם התנאים הקשים באי הוולקני

אופיר דואק 29/01/2025 צלם: יצרן

איסלנד היא אמנם מדינה דלת אוכלוסיה אך נחשבת למעצמה בכל הקשור לרכבי שטח, זאת הודות לתנאי הסביבה ומזג האוויר הקשוחים באי שדורשים יכולות שטח שהן הרבה מעבר לסטנדרט ברכבי השטח הסדרתיים. בהתאם לכך ישנן באיסלנד לא מעט סדנאות המבצעות שיפורים ופרויקטים יוצאי דופן.

אחת מהסדנאות הללו היא Arctic Trucks שהוקמה ב-1990 באיסלנד כשלוחה של המפיץ טויוטה המקומי כדי לבצע שיפורים ברכבי השטח של החברה הנמכרים בארץ הקרח. ברבות השנים יצרה הסדנה מגוון רכבי שטח משופרים באופן קיצוני, ולא רק על בסיס רכבי טויוטה, שנועדו להתמודד עם תנאי השטח ומזג האוויר הקשים באי האיסלנדי. בימים אלו מציגה הסדנה את הפרשנות שלה על בסיס טויוטה לנד קרוזר 250 החדש שהופך מרכב שטח מתורבת לחיית שטח קיצונית.

הגרסה של ארקטיק טראקס ללנד קרוזר נקראת פראדו 37AT, ולא צריך הרבה דמיון כדי להבין שהכוונה היא שהלנד קרוזר קיבל All Terrain בקוטר של 37 אינץ’ – זאת לעומת קוטר של 32 אינץ’ בצמיגי השטח הסטנדרטיים הקרביים ביותר שמציעה טויוטה באופן רשמי. הצמיגים מתוצרת BF גודריץ’ יכולים להגיע בתצורת סלעים או בוץ, אבל הקטע של הלנד קרוזר הזה הוא הרבה מעבר לרק גומי קרבי.


קודם כל, כדי לאפשר ללנד קרוזר לאכלס את צמיגי הענק בוצעו בו כמה שינויים מבניים מהותיים. מפשקי הסרנים הורחבו ובסיס הגלגלים הוגדל על ידי הזזת הסרן האחורי כדי לאפשר להעניק יציבות מוגברת. מערכת המתלים שודרגה עם רכיבים מחוזקים ומהלך מוגדל בזכות קויילאוברים מלפנים לצד קפיצים ובולמים חדשים מאחור התורמים להגבהת מרכב של 4 ס”מ. בולמי הזעזועים הם מתוצרת R53 בעלי שני תאים פנימיים ואפשרות כיוונון מלאה. מסוג הציוד שניתן למצוא ברכבים המיועדים להתחרות במרוצי ראלי רייד.

הגדלת הצמיגים ושינויי המתלים הצריכו להעניק ללנד קרוזר בודי קיט היקפי הכולל בתי גלגלים מוגדלים ומדרכות צד מחוזקות. על הצד הקוסמטי שהוא גם פרקטי נוספו מגיני בוץ מאסיביים ומיגונים היקפיים. ארקטיק טראקס הוסיפה גם מערכת ניפוח צמיגים מרכזית, כך שאפשר לשנות את לחץ האוויר בצמיגים מבלי חלילה לצאת מתא הנוסעים המחומם.

למעט חיזוקים והתאמות של מערכת העברת הכוח, לא בוצעו ב-AT37 שינויים ביחידת ההנעה, כשניתן יהיה לקבל את הקיטר עם כל תצורת ההנעה בהן מוצע לנד קרוזר 250. כיוון שהסדנא היא שותפה רשמית של טויוטה, ניתן יהיה לרכוש את חבילת השדרוגים הללו כרכב מוכן או כקיט להתקנה אצל דילרים נבחרים של טויוטה מחוץ לאיסלנד בבריטניה, צפון אמריקה ובאפריקה, אבל לא בישראל. כך שהמחיר שטרם פורסם לא רלוונטי עבורנו ואין צורך לרוץ ולבדוק את שער ההמרה משקל לקרונה איסלנדית.

Arctic Trucks איסלנד טויוטה לנד קרוזר טויוטה לנד קרוזר 250 לנד קרוזר פראדו לנד-קרוזר
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
רטרו אדוונצ’ר: ב.מ.וו R12 G/S בישראל

רטרו אדוונצ’ר: ב.מ.וו R12 G/S בישראל

פיסול במתכת: ראיון עם סיימון לואסבי מיונדאי

פיסול במתכת: ראיון עם סיימון לואסבי מיונדאי

פורשה 911 טורבו S החדשה: עוד כוח וגם משקל

פורשה 911 טורבו S החדשה: עוד כוח וגם משקל

מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

אאודי TT קופצת לעתיד

אאודי TT קופצת לעתיד

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בעיית משקל

בעיית משקל

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד