אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
טויוטה סופרה החדשה נחשפה!
ראשי » חדשות » טויוטה סופרה החדשה נחשפה!
טויוטה סופרה החדשה נחשפה!

טויוטה סופרה החדשה נחשפה!

חמש שנים לאחר מכונית התצוגה שבישרה על חזרתה, טויוטה סופרה החדשה מוצגת בתערוכת דטרויט

אריאל אלסיבוני 14/01/2019

מאז שהופסק ייצור הדור הרביעי של טויוטה סופרה, היא הפכה למכונית קאלט. כעת, מוצג הדור החמישי, ולמרות שהוא משתשמש באותה הפלטפורמה ומערכת ההנעה של ב.מ.וו Z4 החדשה, טויוטה לקחה את הבסיס הזה למקום משלה.

אולי הדבר הבולט ביותר אחרי שרואים את התמונות ומעלעלים בנתונים הרשמיים – אלו הממדים. טויוטה רצו מידות שישימו את הדינאמיות במקום הראשון, מכונית קצרה ורחבה, ערכי ליבה מסורתיים של הסופרה. אז הדור החמישי הוא קודם כל קצר למדי. סה”כ 437 ס”מ – בדיוק כמו פורשה 718 קאימן (במקרה?). בסיס הגלגלים קצר גם הוא, 247 ס”מ – קצר יותר מזה של ה-GT86.

מכסה המנוע הארוך ושאר המוטיבים העיצוביים כאן, לא ממש משאירים מקום לנוסעים מאחור – טויוטה סופרה החדשה מיועדת בעיקר לנהג מספרים בטויוטה, אפשר לקחת עוד נוסעים. עוד פרטים מעניינים? טויוטה מצהירים שהשלדה של הסופרה החדשה קשיחה יותר מזו של ה-LFA בכבודה ובעצמה. הם מספרים שמרכז הכובד נמוך יותר מזה של ה-GT86. אבל את זה כבר ידענו.

סממנים מה-FT1

כמו ב-Z4, אפשר למצוא בסופרה החדשה את בלוק B58 של היצרנית הגרמנית. מנוע שישה ציל’ בטור, מוגדש, בנפח 3.0 ל’. ההספק המוצהר עומד על 335 כ”ס ו-50.8 קג”מ. כל אלו עוברים דרך תיבת פלנטרית בת שמונה יחסי-העברה של ZF אל דיפרנציאל מוגבל- החלקה נשלט-אלקטרונית ומחולקים משם לגלגלי ה-19 אינץ’ האחוריים. מידות הצמיגים מאחור גדולות מעט יותר מאלו שלפנים. הגומי עצמו הוא מישלין פיילוט סופר-ספורט – זה מראה שהסופרה מכוונת לביצועים אמיתיים ולא רק להנאה לנהג כמו ה-GT86 וצמיגיה נטולי האחיזה. רגע, אוטומטית? כן. ואני מהמר שלא תוצע אופציה בעתיד. אני גם מקווה שאצטרך לאכול את הכובע על האמירה הזו.


למרות הבסיס הדומה, טויוטה סופרה החדשה מאיצה מהר יותר מהב.מ.וו Z4 ל-100 קמ”ש. היא עושה זאת ב-4.3 ש’, 0.3 ש’ מהיר יותר מהגרמניה. נתון המשקל יכול להסביר את הפער הזה כשהטויטה קלה יותר ב-40 ק”ג עם נתון משקל כולל של 1,495 ק”ג. עוד שריד מב.מ.וו הוא מגביל המהירות שעוצר את החגיגה ב-250 קמ”ש.

טויוטה סופרה החדשה נחשפה!
ההיסטוריה חוזרת?

 

טויוטה מספרים על עבודה שנעשתה על כיול המתלים והשלדה. על חיזקו נקודות קריטיות במטרה לשפר את הפידבק וחדות הניהוג ועל המאמץ האדיר שהושקע בהפחתת משקל בלתי מקופץ.  דברים כמו חלוקת משקל אמיתית של 50\50, שחייבו את דחיפת המנוע לאחור וגרמו לאתגרים בייצור. הקליפרים של ברמבו, שמיועדים לעמוד בעומס גבוה. המושבים שאמורים לפי טויוטה להציע תמיכה יוצאת דופן. הכל בכדי לייצר מכונית שלא רק מרגישה חדה ומדויקת, אלא גם מבצעת ברמות הגבוהות ביותר.

כל זה ארוז בעיצוב חיצוני שלא דומה לשום דבר. בתמונות הוא נראה מרשים מזוויות מסויימות ועמוס באחרות. אני די משוכנע שהסופרה החדשה היא מאותן המכוניות שלא מצליחות לרגש על הנייר – מאלו שממגנטות אותך רק במפגש פנים אל פנים. תא הנוסעים כבר נראה ייחודי פחות עם הרבה מאוד חלקים, מתגים ודיפון שזועקים ב.מ.וו. עם כל הציניות שהנוסטלגיה בצד – עושה רושם שהסופרה באמת לקחה כיוון משל עצמה והיא חוזרת. בגדול.

toyota-supra-red-studio-007-367305toyota-supra-red-studio-007-367305Preview
טויוטה סופרה החדשה נחשפה!טויוטה סופרה החדשה נחשפה!Preview
toyota-supra-red-studio-005-859090toyota-supra-red-studio-005-859090Preview
toyota-supra-red-studio-004-410783toyota-supra-red-studio-004-410783Preview
toyota-supra-red-studio-003-238890toyota-supra-red-studio-003-238890Preview
toyota-supra-red-studio-002-506197toyota-supra-red-studio-002-506197Preview
toyota-supra-red-studio-001-267691toyota-supra-red-studio-001-267691Preview
toyota-supra-red-location-007-672842toyota-supra-red-location-007-672842
סממנים מה-FT1
Preview
toyota-supra-red-location-006-778711toyota-supra-red-location-006-778711Preview
toyota-supra-red-location-005-646477toyota-supra-red-location-005-646477Preview
toyota-supra-red-location-004-153728toyota-supra-red-location-004-153728Preview
toyota-supra-red-location-003-698224toyota-supra-red-location-003-698224Preview
toyota-supra-red-location-002-774440toyota-supra-red-location-002-774440Preview
טויוטה סופרה החדשה נחשפה!טויוטה סופרה החדשה נחשפה!
ההיסטוריה חוזרת?
Preview
Preview

 

מסירות ראשונות של הסופרה דור V צפויות להתחיל באירופה בשלהי הקיץ עם עלות של כ-60,000 יורו. אלינו היא לא צפויה להגיע.

טויוטה טויוטה סופרה
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מבצע סוף שנה משולש בעופר אבניר

מבצע סוף שנה משולש בעופר אבניר

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
סופה במדבר: נהיגה ראשונה בדגמי קאן אם מאבריק 2026

סופה במדבר: נהיגה ראשונה בדגמי קאן אם מאבריק 2026

טויוטה אייגו X הייבריד (השקה עולמית): להציל את המיני

טויוטה אייגו X הייבריד (השקה עולמית): להציל את המיני

אופל פרונטרה (מבחן דרכים): על שימושיות ואופנתיות

אופל פרונטרה (מבחן דרכים): על שימושיות ואופנתיות

מכונית הספורט עם V8 מתה? לא אם זה תלוי בטויוטה

מכונית הספורט עם V8 מתה? לא אם זה תלוי בטויוטה

רנו 5 E-Tech (מבחן דרכים): מכונת זמן צהובה

רנו 5 E-Tech (מבחן דרכים): מכונת זמן צהובה

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד