אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
טויוטה סופרה החדשה נחשפה!
ראשי » חדשות » טויוטה סופרה החדשה נחשפה!
טויוטה סופרה החדשה נחשפה!

טויוטה סופרה החדשה נחשפה!

חמש שנים לאחר מכונית התצוגה שבישרה על חזרתה, טויוטה סופרה החדשה מוצגת בתערוכת דטרויט

אריאל אלסיבוני 14/01/2019

מאז שהופסק ייצור הדור הרביעי של טויוטה סופרה, היא הפכה למכונית קאלט. כעת, מוצג הדור החמישי, ולמרות שהוא משתשמש באותה הפלטפורמה ומערכת ההנעה של ב.מ.וו Z4 החדשה, טויוטה לקחה את הבסיס הזה למקום משלה.

אולי הדבר הבולט ביותר אחרי שרואים את התמונות ומעלעלים בנתונים הרשמיים – אלו הממדים. טויוטה רצו מידות שישימו את הדינאמיות במקום הראשון, מכונית קצרה ורחבה, ערכי ליבה מסורתיים של הסופרה. אז הדור החמישי הוא קודם כל קצר למדי. סה”כ 437 ס”מ – בדיוק כמו פורשה 718 קאימן (במקרה?). בסיס הגלגלים קצר גם הוא, 247 ס”מ – קצר יותר מזה של ה-GT86.

מכסה המנוע הארוך ושאר המוטיבים העיצוביים כאן, לא ממש משאירים מקום לנוסעים מאחור – טויוטה סופרה החדשה מיועדת בעיקר לנהג מספרים בטויוטה, אפשר לקחת עוד נוסעים. עוד פרטים מעניינים? טויוטה מצהירים שהשלדה של הסופרה החדשה קשיחה יותר מזו של ה-LFA בכבודה ובעצמה. הם מספרים שמרכז הכובד נמוך יותר מזה של ה-GT86. אבל את זה כבר ידענו.

סממנים מה-FT1

כמו ב-Z4, אפשר למצוא בסופרה החדשה את בלוק B58 של היצרנית הגרמנית. מנוע שישה ציל’ בטור, מוגדש, בנפח 3.0 ל’. ההספק המוצהר עומד על 335 כ”ס ו-50.8 קג”מ. כל אלו עוברים דרך תיבת פלנטרית בת שמונה יחסי-העברה של ZF אל דיפרנציאל מוגבל- החלקה נשלט-אלקטרונית ומחולקים משם לגלגלי ה-19 אינץ’ האחוריים. מידות הצמיגים מאחור גדולות מעט יותר מאלו שלפנים. הגומי עצמו הוא מישלין פיילוט סופר-ספורט – זה מראה שהסופרה מכוונת לביצועים אמיתיים ולא רק להנאה לנהג כמו ה-GT86 וצמיגיה נטולי האחיזה. רגע, אוטומטית? כן. ואני מהמר שלא תוצע אופציה בעתיד. אני גם מקווה שאצטרך לאכול את הכובע על האמירה הזו.


למרות הבסיס הדומה, טויוטה סופרה החדשה מאיצה מהר יותר מהב.מ.וו Z4 ל-100 קמ”ש. היא עושה זאת ב-4.3 ש’, 0.3 ש’ מהיר יותר מהגרמניה. נתון המשקל יכול להסביר את הפער הזה כשהטויטה קלה יותר ב-40 ק”ג עם נתון משקל כולל של 1,495 ק”ג. עוד שריד מב.מ.וו הוא מגביל המהירות שעוצר את החגיגה ב-250 קמ”ש.

טויוטה סופרה החדשה נחשפה!
ההיסטוריה חוזרת?

 

טויוטה מספרים על עבודה שנעשתה על כיול המתלים והשלדה. על חיזקו נקודות קריטיות במטרה לשפר את הפידבק וחדות הניהוג ועל המאמץ האדיר שהושקע בהפחתת משקל בלתי מקופץ.  דברים כמו חלוקת משקל אמיתית של 50\50, שחייבו את דחיפת המנוע לאחור וגרמו לאתגרים בייצור. הקליפרים של ברמבו, שמיועדים לעמוד בעומס גבוה. המושבים שאמורים לפי טויוטה להציע תמיכה יוצאת דופן. הכל בכדי לייצר מכונית שלא רק מרגישה חדה ומדויקת, אלא גם מבצעת ברמות הגבוהות ביותר.

כל זה ארוז בעיצוב חיצוני שלא דומה לשום דבר. בתמונות הוא נראה מרשים מזוויות מסויימות ועמוס באחרות. אני די משוכנע שהסופרה החדשה היא מאותן המכוניות שלא מצליחות לרגש על הנייר – מאלו שממגנטות אותך רק במפגש פנים אל פנים. תא הנוסעים כבר נראה ייחודי פחות עם הרבה מאוד חלקים, מתגים ודיפון שזועקים ב.מ.וו. עם כל הציניות שהנוסטלגיה בצד – עושה רושם שהסופרה באמת לקחה כיוון משל עצמה והיא חוזרת. בגדול.

toyota-supra-red-studio-007-367305toyota-supra-red-studio-007-367305Preview
טויוטה סופרה החדשה נחשפה!טויוטה סופרה החדשה נחשפה!Preview
toyota-supra-red-studio-005-859090toyota-supra-red-studio-005-859090Preview
toyota-supra-red-studio-004-410783toyota-supra-red-studio-004-410783Preview
toyota-supra-red-studio-003-238890toyota-supra-red-studio-003-238890Preview
toyota-supra-red-studio-002-506197toyota-supra-red-studio-002-506197Preview
toyota-supra-red-studio-001-267691toyota-supra-red-studio-001-267691Preview
toyota-supra-red-location-007-672842toyota-supra-red-location-007-672842
סממנים מה-FT1
Preview
toyota-supra-red-location-006-778711toyota-supra-red-location-006-778711Preview
toyota-supra-red-location-005-646477toyota-supra-red-location-005-646477Preview
toyota-supra-red-location-004-153728toyota-supra-red-location-004-153728Preview
toyota-supra-red-location-003-698224toyota-supra-red-location-003-698224Preview
toyota-supra-red-location-002-774440toyota-supra-red-location-002-774440Preview
טויוטה סופרה החדשה נחשפה!טויוטה סופרה החדשה נחשפה!
ההיסטוריה חוזרת?
Preview
Preview

 

מסירות ראשונות של הסופרה דור V צפויות להתחיל באירופה בשלהי הקיץ עם עלות של כ-60,000 יורו. אלינו היא לא צפויה להגיע.

טויוטה טויוטה סופרה
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
קאמבק היברידי: הונדה פרלוד חוזרת בפרשנות מודרנית

קאמבק היברידי: הונדה פרלוד חוזרת בפרשנות מודרנית

עם סיוע היברידי: אופל מוקה המחודשת בישראל

עם סיוע היברידי: אופל מוקה המחודשת בישראל

675NK בישראל: חבילת הטריפל של CF מוטו

675NK בישראל: חבילת הטריפל של CF מוטו

בעקבות הטנרה: ווג DS800 ראלי בישראל

בעקבות הטנרה: ווג DS800 ראלי בישראל

אאודי Q5 החדשה גם בפלאג-אין

אאודי Q5 החדשה גם בפלאג-אין

1000 כ”ס של דריפטים על פס הייצור של ב.מ.וו

1000 כ”ס של דריפטים על פס הייצור של ב.מ.וו

בחזרה לחיים: אלפא רומיאו תמשיך לייצר את הג’וליה עד 2027

בחזרה לחיים: אלפא רומיאו תמשיך לייצר את הג’וליה עד 2027

נוסטלגיה חשמלית: רנו 5 E-Tech הושקה בישראל

נוסטלגיה חשמלית: רנו 5 E-Tech הושקה בישראל

לקראת 2026: קאוואסאקי KLE500 חוזר

לקראת 2026: קאוואסאקי KLE500 חוזר

פחות נפח, פחות משקל: דוקאטי חושפת את מונסטר חדש ל-2026

פחות נפח, פחות משקל: דוקאטי חושפת את מונסטר חדש ל-2026

שלישיית הבוקסרים החדשה של ב.מ.וו נחתה בישראל

שלישיית הבוקסרים החדשה של ב.מ.וו נחתה בישראל

שכפול גנטי: טויוטה חושפת רשמי את הבייבי לנד קרוזר

שכפול גנטי: טויוטה חושפת רשמי את הבייבי לנד קרוזר

סטארק מציגה את הסופרמוטו החזק ביותר

סטארק מציגה את הסופרמוטו החזק ביותר

פרארי SC40: מציגה מחווה חד-פעמית והיברידית ל-F40

פרארי SC40: מציגה מחווה חד-פעמית והיברידית ל-F40

החשמל יורד לעם? דיפאל S05 הושק בישראל

החשמל יורד לעם? דיפאל S05 הושק בישראל

טויוטה פרואייס מקס (מבחן דרכים): סידור עבודה

טויוטה פרואייס מקס (מבחן דרכים): סידור עבודה

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד