אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
טויוטה יאריס GR מתחזקת ומקבלת תיבה אוטומטית לקראת 2024
ראשי » חדשות » טויוטה יאריס GR מתחזקת ומקבלת תיבה אוטומטית לקראת 2024
טויוטה יאריס GR

טויוטה יאריס GR מתחזקת ומקבלת תיבה אוטומטית לקראת 2024

אחרי עוד זכיה באליפות הראלי העולמית טויוטה מעדכנת את גרסת הכביש של יאריס GR שזוכה לעוד כוח, קוקפיט משופר לנהג ולראשונה גם אופציה לתיבת הילוכים אוטומטית

אופיר דואק 14/01/2024 צלם: יצרן

בסוף השבוע האחרון נפתחה תערוכת Tokyo Auto Salon המשמשת מזה 4 עשורים הבמה לתעשיית הרכב היפנית כדי להציג דגמים ספורטיביים, קונספטים ושיפורים שונים (להבדיל מ-Japan Motor Show שנערכת בטוקיו ומכונה על ידי רוב במערב כ”תערוכת טוקיו”). בצל העננה החשמלית, ניכר שהיפניים עדין לא ויתרו על מכוניות ספורטיביות שורפות בנזין, לפחות לא בינתיים, כאשר את הזרקורים משכו כמה וכמה דגמים מעניינים, בהם טויוטה יאריס GR המחודשת.

הסופרמיני של טויוטה אמנם עברה מתיחת פנים קלה לאחרונה, אך הגרסה הספורטיבית שלה, שהיא למעשה גרסת הומולוגציה למכונית המשתתפת באליפות הראלי העולמית, עברה שורת עדכונים משמעותיים הרבה יותר ביחס לדגם היוצא. קוסמטית ניתן להבחין בחזית עדכנית, כונס אוויר מוגדל ובולט יותר למצנן הביניים, פגוש קדמי חדש, חישוקים חדשים ועוד מספר שינויים אווירודינמיים. אבל אלו לא העיקר במתיחת הפנים הזו שכוללת כמה שינויים מהותיים.

השינוי הבולט נעשה בתחום המכאני, ראשית ביחידת ההנעה. המנוע המוגדש בעל שלושת הצילינדרים נותר בנפח של 1,618 סמ”ק, אך הודות לבוכנות חדשות, שסתומי פליטה משופרים ומערכת הזרקה בלחץ גבוה יותר התקבלה תוספת של 19 כ”ס ו-3 קג”מ. בגרסתו העדכנית מפיק המנוע 280 כ”ס ב-6,500 סל”ד ומומנט מרבי של 39.8 קג”מ המתקבלים בין 3,250 ל-4,600 סל”ד. לצד זאת וספה אופציה לחבילת מסלול הכוללת מערכת קירור משופרת בעלת רדיאטור מוגדל, פתחי זרימת אוויר משופרים ומנגנון להתזת מים על מצנן הביניים.


אחד מהסממנים הייחודים של טויוטה יאריס GR הייתה העובדה שהוצעה רק עם תיבת הילוכים ידנית, עד כה. לגרסה המחודשת נוספת גם אופציה לתיבת הילוכים אוטומטית חדשה בעלת שמונה יחסי העברה. אנשי חטיבת GR טוענים כי תיבת ההילוכים האוטומטית מאפשרת החלפות הילוכים מהירות יותר הבאות לידי ביטוי בזמני הקפה משופרים ביחס לגרסה הידנית. אופי ומהירות ההעברת ההילוכים משתנה בהתאם לתכנית הנהיגה הנבחרת על ידי הנהג, כאשר במצב בספורט ובמצב ידני מאפשרת התיבה להגיע אל מנתק ההמתה הנמצא ב-7,200 סל”ד. למרות שמדובר בתיבה אוטומטית “קנס” המשקל הוא נסבל יחסית והיא כבדה ב-20 ק”ג מיאריס GR ידנית.

חידוש מעניין נעשה בתא הנוסעים כאשר ישנו עיצוב חדש ללוח המכשירים השונה מזה של דגמי היאריס הרגילים. ה-GR קיבלה מעין קוקפיט המשלב ביחידה אחת את לוח המחוונים ופאנל הפיקוד העליון. הקונסולה המרכזית הכוללת את מסך המולטימדיה מופנית בזווית של 15 מעלוות כלפי הנהג לתפעול אינטואיטיבי ומהיר יותר. לוח המחוונים החדש הוא מסך דיגיטלי בגודל 12.3 אינץ’ עם מספר מצבי תצוגה המקרין מידע כמו מחוון להחלפת הילוכים, לחץ גדישה, מד כוחות G ובגרסה האוטומטית גם את טמפרטורת השמן של תיבת ההילוכים. בנוסף הונמכה תנחת הנהיגה ב-2.5 ס”מ.

טויוטה יאריס GR המחודשת תגיע לאולמות התצוגה באירופה בקיץ הקרוב, כשבמקביל תוצענה שתי מהדורות מיוחדות כמחווה לשני אלופי הראלי סבסטיאן אוג’יה וקייל רובנפרה. למרות שישנה כעת אופציה לתיבה אוטומטית, אל תצפו לראות את יאריס GR גם בישראל באופן רשמי.

 

Yaris GR 2024 04Yaris GR 2024 04Preview
Yaris GR 2024 05Yaris GR 2024 05Preview
Yaris GR 2024 08Yaris GR 2024 08Preview
Yaris GR 2024 09Yaris GR 2024 09Preview
Yaris GR 2024 10Yaris GR 2024 10Preview
Yaris GR 2024 07Yaris GR 2024 07Preview
טויוטה יאריס GRטויוטה יאריס GRPreview
Yaris GR 2024 02Yaris GR 2024 02Preview
Yaris GR 2024 03Yaris GR 2024 03Preview
Yaris GR 2024 01Yaris GR 2024 01Preview
Yaris GR 2024 12Yaris GR 2024 12Preview
Yaris GR 2024 06Yaris GR 2024 06Preview
Yaris GR 2024 13Yaris GR 2024 13Preview

GAZZO RACING טויוטה טויוטה יאקיס GR טויוטה יאריס יאריס GR
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

מבצעי ימי השופינג מגיעים ל-Xi Mobility

מבצעי ימי השופינג מגיעים ל-Xi Mobility

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

צ’רי טיגו 9 (מבחן דרכים):  הכל בגדול

צ’רי טיגו 9 (מבחן דרכים): הכל בגדול

אחרי לה-מאן, ג’נסיס רוצה גם מכונית על

אחרי לה-מאן, ג’נסיס רוצה גם מכונית על

אדוונצ’ר ודיוק: דגמי ה-790 החדשים של ק.ט.מ בישראל

אדוונצ’ר ודיוק: דגמי ה-790 החדשים של ק.ט.מ בישראל

BYD אטו 2 פלאג-אין (השקה עולמית): הפלאג-אין יורד אל העם

BYD אטו 2 פלאג-אין (השקה עולמית): הפלאג-אין יורד אל העם

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד