אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
טויוטה יאריס GR מתחזקת ומקבלת תיבה אוטומטית לקראת 2024
ראשי » חדשות » טויוטה יאריס GR מתחזקת ומקבלת תיבה אוטומטית לקראת 2024
טויוטה יאריס GR

טויוטה יאריס GR מתחזקת ומקבלת תיבה אוטומטית לקראת 2024

אחרי עוד זכיה באליפות הראלי העולמית טויוטה מעדכנת את גרסת הכביש של יאריס GR שזוכה לעוד כוח, קוקפיט משופר לנהג ולראשונה גם אופציה לתיבת הילוכים אוטומטית

אופיר דואק 14/01/2024 צלם: יצרן

בסוף השבוע האחרון נפתחה תערוכת Tokyo Auto Salon המשמשת מזה 4 עשורים הבמה לתעשיית הרכב היפנית כדי להציג דגמים ספורטיביים, קונספטים ושיפורים שונים (להבדיל מ-Japan Motor Show שנערכת בטוקיו ומכונה על ידי רוב במערב כ”תערוכת טוקיו”). בצל העננה החשמלית, ניכר שהיפניים עדין לא ויתרו על מכוניות ספורטיביות שורפות בנזין, לפחות לא בינתיים, כאשר את הזרקורים משכו כמה וכמה דגמים מעניינים, בהם טויוטה יאריס GR המחודשת.

הסופרמיני של טויוטה אמנם עברה מתיחת פנים קלה לאחרונה, אך הגרסה הספורטיבית שלה, שהיא למעשה גרסת הומולוגציה למכונית המשתתפת באליפות הראלי העולמית, עברה שורת עדכונים משמעותיים הרבה יותר ביחס לדגם היוצא. קוסמטית ניתן להבחין בחזית עדכנית, כונס אוויר מוגדל ובולט יותר למצנן הביניים, פגוש קדמי חדש, חישוקים חדשים ועוד מספר שינויים אווירודינמיים. אבל אלו לא העיקר במתיחת הפנים הזו שכוללת כמה שינויים מהותיים.

השינוי הבולט נעשה בתחום המכאני, ראשית ביחידת ההנעה. המנוע המוגדש בעל שלושת הצילינדרים נותר בנפח של 1,618 סמ”ק, אך הודות לבוכנות חדשות, שסתומי פליטה משופרים ומערכת הזרקה בלחץ גבוה יותר התקבלה תוספת של 19 כ”ס ו-3 קג”מ. בגרסתו העדכנית מפיק המנוע 280 כ”ס ב-6,500 סל”ד ומומנט מרבי של 39.8 קג”מ המתקבלים בין 3,250 ל-4,600 סל”ד. לצד זאת וספה אופציה לחבילת מסלול הכוללת מערכת קירור משופרת בעלת רדיאטור מוגדל, פתחי זרימת אוויר משופרים ומנגנון להתזת מים על מצנן הביניים.


אחד מהסממנים הייחודים של טויוטה יאריס GR הייתה העובדה שהוצעה רק עם תיבת הילוכים ידנית, עד כה. לגרסה המחודשת נוספת גם אופציה לתיבת הילוכים אוטומטית חדשה בעלת שמונה יחסי העברה. אנשי חטיבת GR טוענים כי תיבת ההילוכים האוטומטית מאפשרת החלפות הילוכים מהירות יותר הבאות לידי ביטוי בזמני הקפה משופרים ביחס לגרסה הידנית. אופי ומהירות ההעברת ההילוכים משתנה בהתאם לתכנית הנהיגה הנבחרת על ידי הנהג, כאשר במצב בספורט ובמצב ידני מאפשרת התיבה להגיע אל מנתק ההמתה הנמצא ב-7,200 סל”ד. למרות שמדובר בתיבה אוטומטית “קנס” המשקל הוא נסבל יחסית והיא כבדה ב-20 ק”ג מיאריס GR ידנית.

חידוש מעניין נעשה בתא הנוסעים כאשר ישנו עיצוב חדש ללוח המכשירים השונה מזה של דגמי היאריס הרגילים. ה-GR קיבלה מעין קוקפיט המשלב ביחידה אחת את לוח המחוונים ופאנל הפיקוד העליון. הקונסולה המרכזית הכוללת את מסך המולטימדיה מופנית בזווית של 15 מעלוות כלפי הנהג לתפעול אינטואיטיבי ומהיר יותר. לוח המחוונים החדש הוא מסך דיגיטלי בגודל 12.3 אינץ’ עם מספר מצבי תצוגה המקרין מידע כמו מחוון להחלפת הילוכים, לחץ גדישה, מד כוחות G ובגרסה האוטומטית גם את טמפרטורת השמן של תיבת ההילוכים. בנוסף הונמכה תנחת הנהיגה ב-2.5 ס”מ.

טויוטה יאריס GR המחודשת תגיע לאולמות התצוגה באירופה בקיץ הקרוב, כשבמקביל תוצענה שתי מהדורות מיוחדות כמחווה לשני אלופי הראלי סבסטיאן אוג’יה וקייל רובנפרה. למרות שישנה כעת אופציה לתיבה אוטומטית, אל תצפו לראות את יאריס GR גם בישראל באופן רשמי.

 

Yaris GR 2024 04Yaris GR 2024 04Preview
Yaris GR 2024 05Yaris GR 2024 05Preview
Yaris GR 2024 08Yaris GR 2024 08Preview
Yaris GR 2024 09Yaris GR 2024 09Preview
Yaris GR 2024 10Yaris GR 2024 10Preview
Yaris GR 2024 07Yaris GR 2024 07Preview
טויוטה יאריס GRטויוטה יאריס GRPreview
Yaris GR 2024 02Yaris GR 2024 02Preview
Yaris GR 2024 03Yaris GR 2024 03Preview
Yaris GR 2024 01Yaris GR 2024 01Preview
Yaris GR 2024 12Yaris GR 2024 12Preview
Yaris GR 2024 06Yaris GR 2024 06Preview
Yaris GR 2024 13Yaris GR 2024 13Preview

GAZZO RACING טויוטה טויוטה יאקיס GR טויוטה יאריס יאריס GR
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
רטרו אדוונצ’ר: ב.מ.וו R12 G/S בישראל

רטרו אדוונצ’ר: ב.מ.וו R12 G/S בישראל

פיסול במתכת: ראיון עם סיימון לואסבי מיונדאי

פיסול במתכת: ראיון עם סיימון לואסבי מיונדאי

פורשה 911 טורבו S החדשה: עוד כוח וגם משקל

פורשה 911 טורבו S החדשה: עוד כוח וגם משקל

מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

אאודי TT קופצת לעתיד

אאודי TT קופצת לעתיד

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בעיית משקל

בעיית משקל

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד