אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
טויוטה היילקס GR ספורט במבחן דרכים – גיבור יקר
ראשי » מבחני דרכים » טויוטה היילקס GR ספורט במבחן דרכים – גיבור יקר
טויוטה היילקס GR

טויוטה היילקס GR ספורט במבחן דרכים – גיבור יקר

טויטה מנסה לרענן את תדמיתו של היילקס כרכב העבודה הקשוח עם גרסת GR ספורט קרבית. האם מדובר בקוסמטיקה בלבד או בסופר טנדר יפני שיקפיץ לכם את הדופק?

אופיר דואק 10/08/2023 צלם: אופיר דואק

בעולם ישנם דגמים שתדמיתם כל כך התקבעה בציבור עד שהם הפכו להיות שם נרדף לתכונות אותן הם מייצגים. טויוטה היילקס הוא דוגמה בולטת לכך, טנדר העבודה האפרורי התקבע במהלך השנים (ותודה גם ל-Top Gear) כרכב עבודה קשוח ועמיד,כזה שישרוד לנצח ומנועו ימשיך לטרטר בקצוות הנידחות ביותר של העולם.

התדמית הזו משרת מצויין את טויוטה ומתורגמת היטב למכירות ברחבי העולם, אלא שבשנים האחרונות היא פחות מתיישבת עם העובדה שטנדרים הפכו, בעיקר בארה”ב לתחליף לרכבי שטח עבור חובבי הטיולים והאקסטרים, בעיקר מאז שפורד הציגה את ה-F150 ראפטור לפני כעשור. בארה”ב זו לא בעיה עבור טויוטה כי במקום היילקס היא מוכרת שם את הטאקומה שעבר טיפול של סדנת TRD, אבל השימוש בטנדרים גם כרכבי פנאי רב תכליתיים הפך נפוץ גם ברחבי העולם ואפילו אצלנו. בהתאם לכך יצרניות הטנדרים מציגות עוד ועוד “סופר טנדרים” חזקים, מוגבהים וקשוחים.

טויוטה כל זה קורה בזמן שטיוטה בשנים האחרונות מנסה להתנער מתדמיתה האפרורית ומטפחת את חטיבת הביצועים שלה GR.  לא רק סופרה ויאריס GR, בטויטה רוצים לשדרג גם את תדמיתו של היילקס מיודענו, שזוכה להצלחה גדולה בשנים האחרונות במרוצי ראלי ומדבר, כולל זכיה בראלי דאקאר המפרך. משם הדרך להצגת גרסת GR ספורטיבית הייתה קצרה, ובשבועות האחרונים טויוטה היילקס GR ספורט נחת גם בישראל עם תג מחיר עסיסי של 370 אלף שקלים, כשהוא פונה עבור מי שרוצה יותר מהטנדר שלו.


אז מה כוללת חבילת ה-GR ספורט? חיצונית ישנם שדרוגים שעוזרים להיילקס להתנער מתדמית רכב העבודה האפרורי, ולהעניק לו נופך נוסף של קשיחות (כאילו שהייתה חסרה לו כזו). השבכה הקדמית החדשה מודגשת ועם הכיתוב TOYOTA במקום סמל החברה בסגנון טנדרים אמריקאים. הפגוש הקדמי קיבל עיצוב שונה עם, חלק תחתון כסוף הממשיך את מיגון הגחון וגם מאפשר לשפר את זווית הגישה קלות ל-30 מעלות.


כנפוני הפלסטיק  הוגדלו כדי לסוכך על מפשק הסרנים שהורחב ב-13 ס”מ משמעותיים, כשבסך הכל רוחבו של ה-GR צמח ל-202 ס”מ שהם 17 ס”מ יותר מהיילקס סטנדרטי. על הארגז מותקן חיפוי אווירודינמי הממשיך את קו קבינת הנוסעים וכמובן אי אפשר בלי תגי GR במיקומים אסטרטגיים ותגי היילקס מושחרים. יחד עם מרכב מוגבה שהגדיל את מרווח הגחון לכמעט 32 ס”מ היילקס GR נראה קשוח ומרשים. הדבר היחיד שפוגע בעיצוב הוא שבמבט מהצד הצמיגים נראים מעט קטנים מידי, למרות שהם במידה ראויה של 265/65 על חישוקי 17 ובעלי פרופיל ראוי. כנראה בגלל שהתרגלנו לצמיגים מפלצתיים כמו בדגמי הראפטור.




האופי הספורטיבי ממשיך גם לתא הנוסעים. הפלסטיקה אמנם נשארה קשיחה ומגורענת כיאה לרכב עבודה שנועד להזיע ולא להתפנק, אך הוא מעניק תחושה מהודרת יותר בזכות תוספות כמו מושבים עור/אלקנטרה ספורטיביים, חגורות בטיחות אדומות ודוושות אלומיניום, אך מצרף  גם דיפון פלסטיק דמוי סיבי פחמן בלוח המכשירים ובדלתות שנראה זול למדי. מעבר לכך ההיילקס נשאר היילקס. בנוי היטב, עם הנדסת אנושברורה ומספק מרווח הגיוני לארבעה נוסעים עם אופציה לדחוס גם נוסע חמישי מזדמן.

ומה מעבר לקוסמטיקה? מסתבר שלא הרבה. יחידת ההנעה נותרה זהה לזו שבדגמי ההיילקס הבכירים כמו גם בלנד קרוזר. זה לא בהכרח רע כי מדובר ביחידת הנעה מוצלחת, עם שפע מומנט שמסוגלת להתמודד בקלות עם הדרישות מרכב שכזה בעבודה ובשטח, אבל רמת הביצועים פחות תואמת את המראה ורחוקה ממה שיש לשברולט קולוראדו ZR2 ופורד ריינג’ר ראפטור בעלי מנועי הבנזין הבשרניים. בקיצור, כוח יש, אבל לא ביצועים ספורטיביים.



כאמור מפשק הסרנים וזוויות המרכב שופרו, ואליהם מצטרפים בולמי זעזועים וקפיצים משופרים שגם נראים מצויין כיוון שהם צבועים באדום. גם כאן התוצאה השאירה אותנו בתחושה מעורבת. המתלים נותרו נוקשים למדי וזה מורגש בכל שביל זרוע אבנים ובורות. יכולת השיכוך רחוקה מהגיהוץ המופתי של הראפטור וגם על הכביש כאשר לא הארגז לא עמוס היילקס GR מזכיר שהוא קודם כל טנדר. בצד השני של המשוואה ניתן להרגיש שיפור ביכולת הריסון של המתלים עם פחות נדנודי מרכב בעיקר מכיוון החרטום. שלא תבינו לא נכון. טויוטה היילקס נותר כלי יעיל וקשוח שיקח אתכם רחוק כשהוא עמוס בציוד גם בשטח טכני בלי למצמץ כשבעת הצורך יש לו הילוך כוח ונעילת דיפרנציאל אחורי. אבל למרות הלוק שלו, הוא רחוק מלהיות ההיילקס של נאסר אל עטיה. גם אם תחליטו שאתם מתחרים בדקאר טויוטה היילקס GR ידע לקפץ על דרופים בשבילים מהירים, הוא קרוב לוודאי ישרוד, הגב שלכם פחות.



כך שבסופו של דבר נשארנו כאן עם היילקס שמציע את כל התכונות הטובות והמוכרות שלו כרכב עבודה יעיל. בגרסת ה-GR הוא גם נראה מצויין, מאובזר היטב ובעל יכולת שטח וכביש מעט טובות יותר, אבל לא טובות מספיק כדי להצדיק תוספת של 100 אלף שקלים ביחס להיילקס אדוונצ’ר ו-60 אלף שקלים להיילקס סהרה. אולי בדור הבא של היילקס שנמצא ממש מעבר לפינה בטיוטה יחליטו להציע גרסת GR שהולכת עד הסוף. עד אז, נמשיך לפנטז על ההיילקס של נאסר אל עטיה.


טויוטה היילקס GR – תעודת זהות
מנוע: 2,755 סמ”ק, טורבו דיזל 4 צילינדרים, הספק: 204 כ”ס ב-3,000-3,400 סל”ד, מומנט: 51 קג”מ ב-1,600 עד 2,800 סל”ד
תמסורת: תיבת הילוכים אוטומטית, 6 יחסי העברה והילוך כוח, הנעה: כפולה, שילוב חשמלי, בסיס גלגלים: 308.5 ס”מ, משקל: 2,125 ק”ג, מ-0 ל-100 קמ”ש: 10.7 שניות, מהירות מרבית: 175 קמ”ש, צריכת דלק ממוצעת (יצרן): 10.1 ק”מ לליטר, מחיר: 370 אלף שקלים

טויוטה היילקס GRטויוטה היילקס GRPreview
Hilux GR 08Hilux GR 08Preview
Hilux GR 12Hilux GR 12Preview
Hilux GR 17Hilux GR 17Preview
Hilux GR 16Hilux GR 16Preview
Hilux GR 15Hilux GR 15Preview
Hilux GR 14Hilux GR 14Preview
Hilux GR 13Hilux GR 13Preview
Hilux GR 10Hilux GR 10Preview
Hilux GR 09Hilux GR 09Preview
Hilux GR 07Hilux GR 07Preview
Hilux GR 06Hilux GR 06Preview
Hilux GR 05Hilux GR 05Preview
Hilux GR 04Hilux GR 04Preview
Hilux GR 03Hilux GR 03Preview
Hilux GR 02Hilux GR 02Preview
Hilux GR 01Hilux GR 01Preview

GR ספורט טויוטה טויוטה היילקס טויוטה היילקס GR טויוטה היילקס GR ספורט טנדר 4X4
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
עם סיוע היברידי: אופל מוקה המחודשת בישראל

עם סיוע היברידי: אופל מוקה המחודשת בישראל

בעקבות הטנרה: ווג DS800 ראלי בישראל

בעקבות הטנרה: ווג DS800 ראלי בישראל

אאודי Q5 החדשה גם בפלאג-אין

אאודי Q5 החדשה גם בפלאג-אין

1000 כ”ס של דריפטים על פס הייצור של ב.מ.וו

1000 כ”ס של דריפטים על פס הייצור של ב.מ.וו

בחזרה לחיים: אלפא רומיאו תמשיך לייצר את הג’וליה עד 2027

בחזרה לחיים: אלפא רומיאו תמשיך לייצר את הג’וליה עד 2027

נוסטלגיה חשמלית: רנו 5 E-Tech הושקה בישראל

נוסטלגיה חשמלית: רנו 5 E-Tech הושקה בישראל

לקראת 2026: קאוואסאקי KLE500 חוזר

לקראת 2026: קאוואסאקי KLE500 חוזר

פחות נפח, פחות משקל: דוקאטי חושפת את מונסטר חדש ל-2026

פחות נפח, פחות משקל: דוקאטי חושפת את מונסטר חדש ל-2026

שלישיית הבוקסרים החדשה של ב.מ.וו נחתה בישראל

שלישיית הבוקסרים החדשה של ב.מ.וו נחתה בישראל

שכפול גנטי: טויוטה חושפת רשמי את הבייבי לנד קרוזר

שכפול גנטי: טויוטה חושפת רשמי את הבייבי לנד קרוזר

סטארק מציגה את הסופרמוטו החזק ביותר

סטארק מציגה את הסופרמוטו החזק ביותר

פרארי SC40: מציגה מחווה חד-פעמית והיברידית ל-F40

פרארי SC40: מציגה מחווה חד-פעמית והיברידית ל-F40

החשמל יורד לעם? דיפאל S05 הושק בישראל

החשמל יורד לעם? דיפאל S05 הושק בישראל

טויוטה פרואייס מקס (מבחן דרכים): סידור עבודה

טויוטה פרואייס מקס (מבחן דרכים): סידור עבודה

אדוונצ’ר קרבי בקטנה: ק.ט.מ 390 אדוונצ’ר R בישראל

אדוונצ’ר קרבי בקטנה: ק.ט.מ 390 אדוונצ’ר R בישראל

עוד יותר רטרו: רויאל אנפילד 350 קלאסיק Goan בישראל

עוד יותר רטרו: רויאל אנפילד 350 קלאסיק Goan בישראל

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד