אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
טויוטה הופכת את ה-GT86 למכונית ראלי כמחווה לסליקה GT Four
ראשי » חדשות » טויוטה הופכת את ה-GT86 למכונית ראלי כמחווה לסליקה GT Four
טויוטה GR Four

טויוטה הופכת את ה-GT86 למכונית ראלי כמחווה לסליקה GT Four

בזמן שהשמועות על קאמבק של הסליקה ממשיכות, טויוטה ייצרה מחווה חד פעמית לגרסת ה-GT Four כשהיא הופכת את ה-GR86 למכונית ראלי עם הנעה כפולה

אופיר דואק 11/11/2024 צלם: יצרן

בניגוד לתדמיתה האפרורית, הפכה טויוטה בשנים האחרונות לאחת היצרניות המעוטרות בשנים האחרונות בספורט המוטורי הודות לחטיבת GR, שגם תרדמה את ההצלחות לכמה דגמים ספורטיביים מלהיבים. בזמן שבטויוטה ייצרו גרסאות GR ליאריס המתחרה באליפות הראלי העולמית, לסופרה הכוחנית ואפילו לקורולה דווקא ה-GR86 המיוצרת בשיתוף סובארו מסתפקת במכלולים צנועים יחסית שלא ממצים את מלוא הפוטנציאל הגלום בה.

כתצוגת יכולת שדווקא גורמת לחובבי הרכב להיות מתוסכלים יותר, הביאה טויוטה לתערוכת SEMA את ה-GR86 האולטימטיבית שעברה טיפול מקיף והפכה ממכונית קופה עממית למכונית ראלי מקצועית. המכונית המכונית מכונה GR86 Rally Legacy, אך תרשו לנו לכנות אותה GR Four כפי שמצויין בכיתוב שעל הספויילר האחורי, שכן מדובר במחווה לטויוטה סליקה GT Four שהייתה ממכוניות הראלי הבולטות בראשית שנות ה-90.

למרות נהגים כמו קרלוס סיינז וארמין שוורץ, לא הצליחה הסיליקה להדיח מכס המלכות את לנצ’יה דלתה אינטגרלה. אך כשהאינטגרלה יצאה לפנסיה הביאה טויוטה את אלוף העולם דידה אוריול לנהוג בשורותיה והצליחה לקטוף שתי אליפויות יצרנים בשנים 1993 ו-1994 לפני שהחל העידן הכחול של סובארו. מאז הפכה הסליקה עם סכימת הצביעה הלבנה בשילוב צבעי האדום-ירוק של יצרנית השמנים קסטרול לסוג של אייקון. אגב, כנראה שהעיתוי לא מקרי, שכן בחודשים האחרונים נפוצות לא מעט שמועות שמכונית הספורט קופה החדשה אותה מפתחת טויוטה תזכה לשם סליקה (או MR2, תלוי את מי שואלים).


טויוטה GR Four אימצה את סכימת הצביעה המפורסמת של הסליקה הקלאסית, לצד הספויילר האחורי הבולט, סוללת הפנסים הקדמיים שנועדה למרוצי ראלי ליליים וחישוקי ספיידליין לבנים בדוגמת כוכב שצועקים נייטיז. אלא שבטויוטה לא הסתפקו רק בויזואליה, וה-GR Four נבנתה כמכונית ראלי לכל דבר ועניין, עם כלוב בטיחות תקני, מושבי בארט, חגורות בטיחות עם 6 נקודות עיגון ומערכת כיבוי אש וניווט.

המנוע הבוקסר פינה את מקומו  ליחידת ההנעה של הקורולה GR, שזה אומר מנוע שלושה צילינדרים מוגדש בנפח 1.6 ליטר המספק 300 כ”ס. בדיוק המנוע שהיינו רוצים לראות גם ב-GR86/BRZ הסדרתית. המנוע הותקן במפרט מרוצים הכולל מערכת קירור מחוזקת, מצנן שמן גדול, ניהול מנוע שונה ועוד כמה תופנים כמו מערכת פליטה ספורטיבית עם צמד מפלטים הבוקע ממרכז הפגוש האחורי. בטויוטה לא הסתפקו בכך והביאו מהקורולה GR גם את מערכת ההנעה הכפולה בעלת הדיפרנציאל המרכזי המאפשר שליטה ידנית בחלוקת הכוח. לשם כך הגיע מהקורולה גם הסרן האחורי בשלמותו לצד מתלים ובולמיים ייעודיים לנהיגת ראלי תחרותית. כך שאם תרצו מדובר למעשה ב-GR86 שקיבלה השתלה של מכלולי הקורולה GR כמעט בשלמותם כשהיא מוכנה למרוצי ראלי.

למרות הפוטנציאל, טויוטה  GR86 לא תחליף את היאריס GT במרוצי ה-WRC ולא צפויה לקבל גרסת ראלי רשמית, אבל עדין ניתן לקוות שמתישהו בטויוטה יבינו את הפוטנציאל וייצרו גרסת GR אמיתית, מחוזקת וחוקית לכביש של מכונית הקופה הנהדרת שלהם.

 

TOYOTA GR FOUR GR86 22TOYOTA GR FOUR GR86 22Preview
TOYOTA GR FOUR GR86 18TOYOTA GR FOUR GR86 18Preview
TOYOTA GR FOUR GR86 13TOYOTA GR FOUR GR86 13Preview
TOYOTA GR FOUR GR86 14TOYOTA GR FOUR GR86 14Preview
טויוטה GR Fourטויוטה GR FourPreview
TOYOTA GR FOUR GR86 17TOYOTA GR FOUR GR86 17Preview
טויוטה GR Fourטויוטה GR FourPreview
TOYOTA GR FOUR GR86 02TOYOTA GR FOUR GR86 02Preview
TOYOTA GR FOUR GR86 03TOYOTA GR FOUR GR86 03Preview
TOYOTA GR FOUR GR86 04TOYOTA GR FOUR GR86 04Preview
TOYOTA GR FOUR GR86 05TOYOTA GR FOUR GR86 05Preview
TOYOTA GR FOUR GR86 06TOYOTA GR FOUR GR86 06Preview
TOYOTA GR FOUR GR86 07TOYOTA GR FOUR GR86 07Preview
TOYOTA GR FOUR GR86 08TOYOTA GR FOUR GR86 08Preview
TOYOTA GR FOUR GR86 09TOYOTA GR FOUR GR86 09Preview
TOYOTA GR FOUR GR86 10TOYOTA GR FOUR GR86 10Preview
TOYOTA GR FOUR GR86 11TOYOTA GR FOUR GR86 11Preview
TOYOTA GR FOUR GR86 12TOYOTA GR FOUR GR86 12Preview
TOYOTA GR FOUR GR86 15TOYOTA GR FOUR GR86 15Preview
TOYOTA GR FOUR GR86 16TOYOTA GR FOUR GR86 16Preview
TOYOTA GR FOUR GR86 19TOYOTA GR FOUR GR86 19Preview
TOYOTA GR FOUR GR86 20TOYOTA GR FOUR GR86 20Preview
TOYOTA GR FOUR GR86 23TOYOTA GR FOUR GR86 23Preview
TOYOTA GR FOUR GR86 24TOYOTA GR FOUR GR86 24Preview
TOYOTA GR FOUR GR86 25TOYOTA GR FOUR GR86 25Preview
TOYOTA GR FOUR GR86 26TOYOTA GR FOUR GR86 26Preview
TOYOTA GR FOUR GR86 27TOYOTA GR FOUR GR86 27Preview
TOYOTA GR FOUR GR86 28TOYOTA GR FOUR GR86 28Preview

GR טויוטה טויוטה GT86 טויוטה סליקה טויוטה סליקה GT4 קורולה GR
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

אאודי TT קופצת לעתיד

אאודי TT קופצת לעתיד

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בעיית משקל

בעיית משקל

הסיפור של זונטס

הסיפור של זונטס

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד