אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
טויוטה אייגו X הייבריד (השקה עולמית): להציל את המיני
ראשי » גריד » טויוטה אייגו X הייבריד (השקה עולמית): להציל את המיני
טויוטה אייגו X

טויוטה אייגו X הייבריד (השקה עולמית): להציל את המיני

קטגוריית מכוניות המיני באירופה עומדת בפני הכחדה.ש אז הפתרון של טויוטה הוא לקחת את האייגו X ולהפוך אותה היברידית

אופיר דואק 11/12/2025 צלם: יצרן

קצת קשה להבחין בכך ברחובות פירנצה הצפופים ומרוצפים, אבל קטגוריית מכוניות המיני נמצאת בדעיכה. תקנות זיהום האוויר המחמירות באדיבות האיחוד האירופאי מקשות על יצרניות הרכב ודורשות מהן ליישם טכנולוגיות הנעה מורכבות ויקרות כדי לא לשלם קנסות, מה שהפך את המכוניות הקטנות ללא ריווחיות מספיק.

כך נעלמו להם מהשוק דגמים רבים של מכוניות מיני וסופרמיני שלרבה האירוניה דווקא חסכוניים יותר ומזהמים פחות מדגמים גדולים. הדבר אבסורדי כיוון שבמציאות מכוניות מיני עדין נדרשות. בסופו של דבר, רחובות הערים הגדולות באירופה עדין צרים, המטרופולינים עמוסים וזה לא משהו שישתנה. טויוטה אייגו משקפת היטב את מה שהתחולל בקטגוריית המיני בשני העשורים האחרונים. ליפנים יש מומחיות במכוניות מיקרו קטנות, אך באירופה חסרה להם נציגות מתאימה לטעם המקומי, כך שבתחילת שנות ה-2000 הצטרפה טויוטה לפיג’ו וסיטרואן, שתי יצרניות שמתמחות בקטגוריית הקטנות, כדי ליצור מכונית מיני משותפת.

שיתוף הפעולה עבד לא רע עד 2022. הצרפתים למרות המכירות הנאות החליטו לוותר על פיצוח דור שלישי למכונית המיני המשותפת והשאירו את הזירה לטויוטה. זו מצידה קיצרה את שלדת האריס, לקחה את מנוע הליטר האמין ומוכח מהדורות הקודמים והוסיפה איפור קרוסאוברי אופנתי. לתוצאה קראו אייגו X והיא הצליחה לא רע ביחס לסגמנט (רק באיטליה נמכרו למעלה מ-70 אלף יחידות). אלא שכאמור לרגולטורים יש תוכניות ורצועות משלהם, כך שבטויוטה לא יכלו להסתפק במתיחת פנים קלה וביצעו באייגו שינוי מעמיק.


הזדמנות לשינוי
מבט על טויוטה אייגו X המחודשת חושף שינוי משמעותי בעיקר בחזית. עיצוב חדש למכסה המנוע, יחידות תאורה חדשות וכונס אוויר טרפזי גדול כחלק מהפגוש המשווים לאייקון מראה יותר ג’יפוני, עם אזכור לקרוסאוברים גדולים יותר של טויוטה ואולי גם קצת דמיון ללקסוס LBX (בטח בצבע ההשקה האפרסקי).

אלא שכאמור, השינוי גדול יותר מתחת לפני השטח. החרטום הוארך בכמעט 8 ס”מ כדי שיוכל לאכלס תחתיו את יחידת ההנעה ההיברידית של האריס, עם מנוע 1.5 ליטר המספק 91 כ”ס ומנוע חשמלי שמצטרף אליו כדי ליצר הספק משולב של 116 כ”ס. הצבת הסוללה לרוחב מתחת לספסל האחורי חסכה לטויוטה שינויים מבניים יקרים, ולמעט בליטה קטנה למערכת הקירור המסווה עם הארכה של הקונסולה המרכזית לא תקבלו רמז על קיומה. אפילו תא המטען נותר ללא שינוי בגודלו (ועדין קטן למדי). מיכל הדלק לעומת זאת הצטמק לנפח של 30 ליטרים.

על הדרך עדכנה טויוטה את תא הנוסעים. העיצוב הכללי נשמר, עם פתחי המיזוג העגולים, מוטיב האליפסה סביב מסך המולטימדיה והשילוב של המתכת החשופה בדלתות המשמשת כאן מעין פריט עיצובי חינני, כזה שבכל רכב אחר הייתה נחשב לחסכנות קמצנית. טויוטה הוסיפה כעת גם מסך דיגיטלי בלוח מחוונים, שדרגה את ממשק מערכת המולטימדיה והוסיפה בלם יד חשמלי שמשתלב עם מערכת Auto Hold חיונית לפקקים בעיר.

מצד שני המגרעות המוכרות נשמרו, עם היעד פתח מיזוג מרכזי מלפנים, חלונות אחוריים הנפתחים כחרכי צד ודיפוני פלסטיק פשוטים להפליא. המרחב מאחור גם נותר ללא שינוי והוא מצומצם למדי, עם זאת מלפנים יש מספיק מקום לשני מבוגרים. אגב, על הדרך הוסיפה טויוטה רמת גימור GR המגיעה עם מאפייני עיצוב ספורטיביים, מכסה מנוע בצבע שחור ולמרבה ההפתעה גם מתלים מוקשחים והיגוי משופר. אבל גרסה זו כמו גם האופציה לגג בד מתקפל חשמלית יישארו בחו”ל.

תוספת של כמעט 50% להספק בהשוואה לאייגו הקודמת עם מנוע ה-1.0 נשמעת מעודדת, אבל צריך לזכור שהמעבר ליחידת ההנעה החדשה הביא איתו מחיר בדמות תוספת של 140 ק”ג למכונית הקטנה ששוקל כעת כמעט כמו אחותה הגדולה יאריס. למרבה המזל הדבר לא מורגש. טויוטה אייגו X יכולה לצאת מהמקום בהחלטיות. נתון התאוצה ל-100 קמ”ש הוא 9.2 שניות, חצי שניה יותר מאשר ביאריס, אבל מה שחשוב יותר הוא שהתאוצה מ-80 ל-120 קמ”ש אורכת 7.4 שניות. זה אומר שלאייגו יש די כוח לעקיפות גם בכביש המהיר ויכולת שיוט נפתיע לטובה.

המחיר לכל אלו, כרגיל במערכת ההיברידית של טויוטה, הוא רעש מאד נוכח בתא הנוסעים כאשר המנע נמצא תחת עומס. גם בשיוט רגיל כאשר עוברים להאיץ מנוע הבנזין הוא מזכיר לנהג שהוא הצטרף לעבודה. מצד שני, דווקא בתוך העיר אופי הפעולה של יחידת ההנעה ההיברידית תפור על מידותיה של האיגו. המנוע החשמלי עובד לעיתים קרובות והופך את ההתניידות לנעימה בתוספת יציאה טובה מהמקום.

בסיס גלגלים קצר וחישוקי 18 אינץ’ יוצרים אתגר למערכת המתלים שגם הוקשחה כדי להתמודד עם תוספת המשקל. בהתאם לכך, יכולת הספיגה של מפגעים קטנים ומכסי ביוב בעיר טובה, אך מפגעים עמוקים יותר ורצף שיבושים יוצרים תחושה קופצנית. עם זאת אין כאן תחושה חלולה או של “התרסקות” לתוך הבורות. המוצקות הזו מורגשת גם כשהמהירות עלתה בכבישים המפותלים של טוסקנה. ההיגוי המעט קל מידי התגלה כמדויק והאייגו זרמה היטב עם הפניות גם בקצב לא אופיני למכונית עירונית בהגדרתה. לא ספורטיבית, אך צייתנית עם כניסה טובה לפניה ואחיזה מפתיעה לטובה למרות צמיגים צרים ברוחב 175 בלבד.

מהפך היברידי
כשהושקה האייגו X ב-2022 טענו בטויוטה שאין גרסה היברידית כיוון שאין בה צורך והיא תהיה יקרה מידי. הזמנים השתנו מהר וכעת יש צורך בהנעה היברידית כדי להישאר רלוונטית ואפשר להגיד שהניתוח הוכתר בהצלחה. האייגו ההיברידית נמרצת יותר ואמורה להיות חסכונית הרבה יותר, היא נראית עדכנית ומבצעת את מטלותיה כמכונית עירונית באופן יעיל – אם אתם לא מתכוונים להשתמש במושב האחורי יותר מידי. בידוד רעשי המנוע והקופצנות על חלק מהכבישים מורגשים, אבל מתקבלים במכונית שמשתייכת לקטגוריית המיני.

השאלה הגדולה העומדת באוויר היא שאלת המחיר. טויוטה אייגו X היוצאת עולה כ-105 אלף שקלים והדגם ההיברידי שיגיע בתחילת 2026 ארצה אמור להיות יקר יותר. כיוון שהאופציות בקטגוריה מצומצמות בלאו הכי, יתרון צריכת הדלק והביצועים שמביאה ההנעה ההיברידית יכולים להיות גורם מכריע לטובתה.

טויוטה אייגו X – תעודת זהות
מנוע: 1,490 סמ”ק, בנזין-היברידי, הספק משולב: 116 כ”ס, מומנט: 14.3 +12.1 קג”מ, תמסורת: אוטומטית רציפה, בסיס גלגלים: 243 ס”מ, משקל: 1,090 ק”ג, מ-0 ל-100 קמ”ש: 9.2 שניות, מהירות מרבית: 172 קמ”ש, צריכת דלק ממוצעת (יצרן): 172 קמ”ש, מחיר משוער: 120 אלף ש”ח

הכותב היה אורח חברת טויוטה באיטליה

 

Toyota Aygo X Hybrid 2026 23Toyota Aygo X Hybrid 2026 23Preview
Toyota Aygo X Hybrid 2026 24Toyota Aygo X Hybrid 2026 24Preview
Toyota Aygo X Hybrid 2026 02Toyota Aygo X Hybrid 2026 02Preview
Toyota Aygo X Hybrid 2026 01Toyota Aygo X Hybrid 2026 01Preview
Toyota Aygo X Hybrid 2026 03Toyota Aygo X Hybrid 2026 03Preview
Toyota Aygo X Hybrid 2026 17Toyota Aygo X Hybrid 2026 17Preview
Toyota Aygo X Hybrid 2026 19Toyota Aygo X Hybrid 2026 19Preview
Toyota Aygo X Hybrid 2026 26Toyota Aygo X Hybrid 2026 26Preview
Toyota Aygo X Hybrid 2026 18Toyota Aygo X Hybrid 2026 18Preview
Toyota Aygo X Hybrid 2026 25Toyota Aygo X Hybrid 2026 25Preview
Toyota Aygo X Hybrid 2026 16Toyota Aygo X Hybrid 2026 16Preview
Toyota Aygo X Hybrid 2026 06Toyota Aygo X Hybrid 2026 06Preview
Toyota Aygo X Hybrid 2026 07Toyota Aygo X Hybrid 2026 07Preview
Toyota Aygo X Hybrid 2026 20Toyota Aygo X Hybrid 2026 20Preview
טויוטה אייגו Xטויוטה אייגו XPreview
Toyota Aygo X Hybrid 2026 08Toyota Aygo X Hybrid 2026 08Preview
Toyota Aygo X Hybrid 2026 10Toyota Aygo X Hybrid 2026 10Preview
Toyota Aygo X Hybrid 2026 11Toyota Aygo X Hybrid 2026 11Preview
Toyota Aygo X Hybrid 2026 12Toyota Aygo X Hybrid 2026 12Preview
Toyota Aygo X Hybrid 2026 13Toyota Aygo X Hybrid 2026 13Preview
Toyota Aygo X Hybrid 2026 14Toyota Aygo X Hybrid 2026 14Preview
Toyota Aygo X Hybrid 2026 15Toyota Aygo X Hybrid 2026 15Preview
Toyota Aygo X Hybrid 2026 05Toyota Aygo X Hybrid 2026 05Preview

אייגו X אייגו X הייבריד טויוטה טויוטה אייגו טויוטה אייגו X טויוטה אייגו X הייבריד מיני היברידית מכונית מיני מכונית עירונית קטנה היברידית
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מבצע סוף שנה משולש בעופר אבניר

מבצע סוף שנה משולש בעופר אבניר

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
אופל פרונטרה (מבחן דרכים): על שימושיות ואופנתיות

אופל פרונטרה (מבחן דרכים): על שימושיות ואופנתיות

מכונית הספורט עם V8 מתה? לא אם זה תלוי בטויוטה

מכונית הספורט עם V8 מתה? לא אם זה תלוי בטויוטה

רנו 5 E-Tech (מבחן דרכים): מכונת זמן צהובה

רנו 5 E-Tech (מבחן דרכים): מכונת זמן צהובה

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

צ’רי טיגו 9 (מבחן דרכים):  הכל בגדול

צ’רי טיגו 9 (מבחן דרכים): הכל בגדול

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד