אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
חייו של נהג מרוצים: כשהחיים נותנים לך לימון תעשה לימונדה
ראשי » מגזין » חייו של נהג מרוצים: כשהחיים נותנים לך לימון תעשה לימונדה

חייו של נהג מרוצים: כשהחיים נותנים לך לימון תעשה לימונדה

ביצועים לא מוצלחים במקצה הדירוג שלחו את דין אפפל לזנק מהמקום ה-24 בקטגוריה. הוא ניצל את זה בכדי להנות ופשוט לנהוג. הצטרפו אליו לזינוק אל המירוץ האחרון לעונה

דין אפפל 13/11/2022 צלם: דירק ריטר

לפני שתצפו בסרטון חשוב שתקבלו קצת רקע למה שתראו. מדובר בזינוק למירוץ האחרון לעונת 2022 בסבב ה-RCN הגרמני (או Rundstrecken Challenge Nürburgring בשמו המלא) אשר מתקיים בעיקר על מסלול הנורבורגרינג. זהו סבב המהווה כניסה לעולם מירוצי הסיבולת הן מבחינת עלויות, הן מבחינת הרכבים אבל לא מבחינת הנהגים. אשר חלקם נהגי מירוץ מקצועיים עם פינה חמה בלב לסבב הזה ומתחרים בו כשהדבר מתאפשר.

הסבב כולל 8 תחרויות הנפרסות על פני השנה, כאשר בכל תחרות יש קטגוריות רכבים שונות אשר מתחרות במקביל. מה שהופך אותו למעניין יותר בגלל הבדלי היכולות בין הרכבים השונים שנאבקים בו זמנית על המסלול. ואם במקרה חייתם במערה או מתחת לסלע אז מדובר במסלול, ככל הנראה המהיר, הארוך והמסוכן בעולם ומשמש קרקע לקרבות התרברבות בין יצרני הרכבים השונים לגבי מי מחזיק בשיאי ההקפה בו. אני מזנק מהמקום ה-24 בקטגוריה מתוך 28 בגלל מקצה מדידת זמנים לא טוב שלי ושל הנהג הנוסף שחולק איתי את הרכב, כל אחד מאיתנו נוהג חצי מה-3 שעות תחרות.

אתם מצטרפים למשרד שלי בהקפת החימום לפני ההזנקה, במוו 325i מהדור האטמוספרי האחרון (E90) – מנוע 2.5 ליטר עם כ-220-230 כ״ס ותיבה ידנית וכמובן ללא שום בקרות בטיחות ויציבות. היא שייכת לקטגוריה הנקראת V4 שהייתה בשנים האחרונות הגדולה ביותר (30-40 רכבים) בכל מירוץ. היא גם הקשה ביותר מבחינת רמת הנהגים והנכונות של כל קבוצה להוציא עוד ביצועים (דרך המנוע, התנהגות או מערכת הבלימה) בצורה שעדין נחשבת כשרה. כל נהג עושה את ההכנות האחרונות שלו בין אם זה חימום הצמיגים והבלמים ובין אם זה להתרכז לאות הזינוק.

חייו של נהג מירוצים דין אפפל
לקרוא למרוצי ה-RCN צפופים ועמוסים זה האנדרסטייטמנט של המאה

 


אני בעיקר עסוק במערכת הקשר עם הקבוצה כי יש מספר בעיות שלא היו לפני-כן במדידת הזמנים. יש ויברציות בהגה בפניות תחת עומס, כמה אורות צהובים בלוח השעונים (שלא אמורים לדלוק) ודוושת ברקס רכה למרות שהחליפו את הבלמים רגע לפני זה. אנחנו בעיקר תוהים אם נכון ובטיחותי להיכנס מיד לרחבת הטיפולים או לנסות למשוך הקפה אחת. אני בוחר באופציה השניה. וגם מחליט בגלל המיקום הנמוך בקטגוריה שהמקום בו נסיים בסוף התחרות פחות משמעותי – אני הולך להנות!

וככה, דקה וחצי בערך לתוך הסרטון אנחנו מזנקים בשיטת רולינג סטארט (זינוק תוך כדי נסיעה ולא עמידה). הקטגוריה שלי יחד עם רכבים ממספר קטגוריות נוספות. קו הזינוק עצמו הוא מתחת לגשר ב.מ.וו M Power אבל האור הירוק ניתן קצת לפניו ולכן אפשר לראות אותנו חוצים אותו בפול גז וכבר לא במבנה מסודר. ללא ספק יש עוד הרבה מה לשפר וללמוד אבל בינתיים מוזמנים לצפות ולהנות יחד איתי. כשהגיע הזמן להעביר את ההגה לנהג השני של הקבוצה כבר היינו במקום ה-14. כך שנהיגה הזו סיפקה לי המון הנאה בעקיפות על המסלול.

נ.ב. מתנצל על האיכות הנמוכה. זאת איכות מערכת הטלמטריה-וידאו באוטו.

RCN דין אפפל נורבורגרינג
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
קאמבק היברידי: הונדה פרלוד חוזרת בפרשנות מודרנית

קאמבק היברידי: הונדה פרלוד חוזרת בפרשנות מודרנית

עם סיוע היברידי: אופל מוקה המחודשת בישראל

עם סיוע היברידי: אופל מוקה המחודשת בישראל

675NK בישראל: חבילת הטריפל של CF מוטו

675NK בישראל: חבילת הטריפל של CF מוטו

בעקבות הטנרה: ווג DS800 ראלי בישראל

בעקבות הטנרה: ווג DS800 ראלי בישראל

אאודי Q5 החדשה גם בפלאג-אין

אאודי Q5 החדשה גם בפלאג-אין

1000 כ”ס של דריפטים על פס הייצור של ב.מ.וו

1000 כ”ס של דריפטים על פס הייצור של ב.מ.וו

בחזרה לחיים: אלפא רומיאו תמשיך לייצר את הג’וליה עד 2027

בחזרה לחיים: אלפא רומיאו תמשיך לייצר את הג’וליה עד 2027

נוסטלגיה חשמלית: רנו 5 E-Tech הושקה בישראל

נוסטלגיה חשמלית: רנו 5 E-Tech הושקה בישראל

לקראת 2026: קאוואסאקי KLE500 חוזר

לקראת 2026: קאוואסאקי KLE500 חוזר

פחות נפח, פחות משקל: דוקאטי חושפת את מונסטר חדש ל-2026

פחות נפח, פחות משקל: דוקאטי חושפת את מונסטר חדש ל-2026

שלישיית הבוקסרים החדשה של ב.מ.וו נחתה בישראל

שלישיית הבוקסרים החדשה של ב.מ.וו נחתה בישראל

שכפול גנטי: טויוטה חושפת רשמי את הבייבי לנד קרוזר

שכפול גנטי: טויוטה חושפת רשמי את הבייבי לנד קרוזר

סטארק מציגה את הסופרמוטו החזק ביותר

סטארק מציגה את הסופרמוטו החזק ביותר

פרארי SC40: מציגה מחווה חד-פעמית והיברידית ל-F40

פרארי SC40: מציגה מחווה חד-פעמית והיברידית ל-F40

החשמל יורד לעם? דיפאל S05 הושק בישראל

החשמל יורד לעם? דיפאל S05 הושק בישראל

טויוטה פרואייס מקס (מבחן דרכים): סידור עבודה

טויוטה פרואייס מקס (מבחן דרכים): סידור עבודה

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד