אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
חייו של נהג מרוצים: כשהחיים נותנים לך לימון תעשה לימונדה
ראשי » מגזין » חייו של נהג מרוצים: כשהחיים נותנים לך לימון תעשה לימונדה

חייו של נהג מרוצים: כשהחיים נותנים לך לימון תעשה לימונדה

ביצועים לא מוצלחים במקצה הדירוג שלחו את דין אפפל לזנק מהמקום ה-24 בקטגוריה. הוא ניצל את זה בכדי להנות ופשוט לנהוג. הצטרפו אליו לזינוק אל המירוץ האחרון לעונה

דין אפפל 13/11/2022 צלם: דירק ריטר

לפני שתצפו בסרטון חשוב שתקבלו קצת רקע למה שתראו. מדובר בזינוק למירוץ האחרון לעונת 2022 בסבב ה-RCN הגרמני (או Rundstrecken Challenge Nürburgring בשמו המלא) אשר מתקיים בעיקר על מסלול הנורבורגרינג. זהו סבב המהווה כניסה לעולם מירוצי הסיבולת הן מבחינת עלויות, הן מבחינת הרכבים אבל לא מבחינת הנהגים. אשר חלקם נהגי מירוץ מקצועיים עם פינה חמה בלב לסבב הזה ומתחרים בו כשהדבר מתאפשר.

הסבב כולל 8 תחרויות הנפרסות על פני השנה, כאשר בכל תחרות יש קטגוריות רכבים שונות אשר מתחרות במקביל. מה שהופך אותו למעניין יותר בגלל הבדלי היכולות בין הרכבים השונים שנאבקים בו זמנית על המסלול. ואם במקרה חייתם במערה או מתחת לסלע אז מדובר במסלול, ככל הנראה המהיר, הארוך והמסוכן בעולם ומשמש קרקע לקרבות התרברבות בין יצרני הרכבים השונים לגבי מי מחזיק בשיאי ההקפה בו. אני מזנק מהמקום ה-24 בקטגוריה מתוך 28 בגלל מקצה מדידת זמנים לא טוב שלי ושל הנהג הנוסף שחולק איתי את הרכב, כל אחד מאיתנו נוהג חצי מה-3 שעות תחרות.

אתם מצטרפים למשרד שלי בהקפת החימום לפני ההזנקה, במוו 325i מהדור האטמוספרי האחרון (E90) – מנוע 2.5 ליטר עם כ-220-230 כ״ס ותיבה ידנית וכמובן ללא שום בקרות בטיחות ויציבות. היא שייכת לקטגוריה הנקראת V4 שהייתה בשנים האחרונות הגדולה ביותר (30-40 רכבים) בכל מירוץ. היא גם הקשה ביותר מבחינת רמת הנהגים והנכונות של כל קבוצה להוציא עוד ביצועים (דרך המנוע, התנהגות או מערכת הבלימה) בצורה שעדין נחשבת כשרה. כל נהג עושה את ההכנות האחרונות שלו בין אם זה חימום הצמיגים והבלמים ובין אם זה להתרכז לאות הזינוק.

חייו של נהג מירוצים דין אפפל
לקרוא למרוצי ה-RCN צפופים ועמוסים זה האנדרסטייטמנט של המאה

 


אני בעיקר עסוק במערכת הקשר עם הקבוצה כי יש מספר בעיות שלא היו לפני-כן במדידת הזמנים. יש ויברציות בהגה בפניות תחת עומס, כמה אורות צהובים בלוח השעונים (שלא אמורים לדלוק) ודוושת ברקס רכה למרות שהחליפו את הבלמים רגע לפני זה. אנחנו בעיקר תוהים אם נכון ובטיחותי להיכנס מיד לרחבת הטיפולים או לנסות למשוך הקפה אחת. אני בוחר באופציה השניה. וגם מחליט בגלל המיקום הנמוך בקטגוריה שהמקום בו נסיים בסוף התחרות פחות משמעותי – אני הולך להנות!

וככה, דקה וחצי בערך לתוך הסרטון אנחנו מזנקים בשיטת רולינג סטארט (זינוק תוך כדי נסיעה ולא עמידה). הקטגוריה שלי יחד עם רכבים ממספר קטגוריות נוספות. קו הזינוק עצמו הוא מתחת לגשר ב.מ.וו M Power אבל האור הירוק ניתן קצת לפניו ולכן אפשר לראות אותנו חוצים אותו בפול גז וכבר לא במבנה מסודר. ללא ספק יש עוד הרבה מה לשפר וללמוד אבל בינתיים מוזמנים לצפות ולהנות יחד איתי. כשהגיע הזמן להעביר את ההגה לנהג השני של הקבוצה כבר היינו במקום ה-14. כך שנהיגה הזו סיפקה לי המון הנאה בעקיפות על המסלול.

נ.ב. מתנצל על האיכות הנמוכה. זאת איכות מערכת הטלמטריה-וידאו באוטו.

RCN דין אפפל נורבורגרינג
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מבצע סוף שנה משולש בעופר אבניר

מבצע סוף שנה משולש בעופר אבניר

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
אופל פרונטרה (מבחן דרכים): על שימושיות ואופנתיות

אופל פרונטרה (מבחן דרכים): על שימושיות ואופנתיות

מכונית הספורט עם V8 מתה? לא אם זה תלוי בטויוטה

מכונית הספורט עם V8 מתה? לא אם זה תלוי בטויוטה

רנו 5 E-Tech (מבחן דרכים): מכונת זמן צהובה

רנו 5 E-Tech (מבחן דרכים): מכונת זמן צהובה

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

צ’רי טיגו 9 (מבחן דרכים):  הכל בגדול

צ’רי טיגו 9 (מבחן דרכים): הכל בגדול

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד