סדנת זגאטו האיטלקית הפכה לשם דבר בעולם הרכב, עם מסורת של גרסאות מיוחדות בעיצוב ייחודי וכמות יצור מצומצמת. הדגמים המפורסמים והאייקוניים של זגאטו נוצרו לרוב על בסיס אלפא רומיאו ואסטון מרטין, אבל ישנם גם יוצאים מן הכלל כמו למשל ה-AGTZ Twin Tail אותה חושפת הסדנה בימים אלו. ראשי התיבות של AGTZ הן Alpine GT Zagato והיא מתבססת על אלפין A110 בעלת המנוע המרכזי.
ההשראה ל-AGTZ היא אלפין A220 שפותחה על ידי הצרפתים כדי להתמודד במרוץ הלה-מאן של 1968 בקטגוריה הבכירה מול פורד ופרארי, לא פחות. המכונית פותחה על בסיס ה-A210 שהתחרתה בהצלחה ואף זכתה בשלושת המקומות הראשונים בקטגוריה שלה במרוץ של שנת 1966. כדי להגיע למהירויות הגבוהות בקטגוריה הבכירה העניקה אלפין ל-A220 עיצוב שונה שהזנב המוארך והאווירודינמי היה גולת הכותרת. אגב, מתוך 4 מכוניות שלקחו חלק במרוץ, רק אחת הצליחה לסיים אותו.
למרות הכישלון, ה-A220 הפכה לבעלת חשיבות בהיסטוריה של המותג הצרפתי. מספיק חשיבות כדי לשמש השראה למעצבים של זגאטו לבצע הומאז’ על בסיס אלפין A110 הנוכחית. ה-A110 זכתה לטיפול מקיף של זגאטו. קווי הרטרו המעוגלים נשמרו אך ישנה חזית חדשה מוארכת ומחודדת עם צמד יחידות תאורה עגולות תחת חיפוי שקוף בכל צד, טיפול שונה למשטחי הגוף, כונסי אוויר צידיים מחודדים ועיצוב מחודש וחיתוך חד לאחורי המכונית בשילוב זווית החלון האחורי.
אבל זה לא הסיפור הגדול של המכונית הזו. מה שמעניין במיוחד הוא שזנב המכונית קיבל אופציה להארכה, תרתי משמע. זגאטו העניקו ל-AGTZ אפשרות להוסיף הארכה אווירודינמית לזנב המולבשת ומשתלבת בחלקה האחורי של המכונית, כך שניתן לבחור בין מראה ספורטיבי יום יומי או מראה אווירודינמי יותר לשימוש על המסלול. צבע כחול אלפין מסורתי רק מוסיף להילה של המוכנית, כאשר ניתן לקבל גם בסכמת צביעה דומה למכוניות המסלול של אלפין בשנות ה-60′ להשלמת המחווה.
בזגאטו לא מספרים אם בוצעו שינויים מכאניים או שיפורים כלשהם באלפין, המונעת על ידי מנוע 1.8 ליטר מוגדל בעל 300 כ”ס המשודך לתיבת הילוכים כפולת מצמדים. לא שזה משנה באמת כי בסופו של דבר בזגאטו העיצוב מדבר ומי שרוצה את אחת היצירות של הסדנה פשוט קונה אותן, שהמחיר לא משחק תפקיד. במקרה של ה-AGTZ מדובר בתג מחיר אסטרונומי של 650 אלף יורו, כאשר זגאטו תייצר רק 19 יחידות של המכונית.