אני צריך להגיד את זה כבר עכשיו, אני אוהב ווספות. גם את המקוריות, עליהן יצא לי לרכוב לא מעט במילניום הקודם. אבל בעיקר אני אוהב את הגלגול האחרון של ה-GTS.
למה? כי אני אוהב לרכוב חזק ומהר על הקטנוע שלי. ווספה GTS300 לפני הכול, לא מגבילה אותך. היא לא מוצר בסיסי שהורכב מכמה צינורות מרותכים וחלקי פלסטיק. האיטלקים מכבדים את המקצוע שלהם ואת המורשת וזה מורגש. בייחוד כשאתה רוצה יותר מהקטנוע שלך.
ובכל זאת תשאל, מה הסיפור? עזוב מושגים ערטילאיים. תכל’ס בשטח, מה הקטע של הקטנועים האלו. או… יופי אני שמח ששאלת. הנה כמה דברים שאני ממש אוהב ב-GTS300 וגם כמה דברים שממש לא.

מנוע: ב-GTS300 יש את המנוע החזק ביותר שהותקן בווספה סדרתית מאז ומעולם. זהו מנוע ה-HPE החדש והמתוחכם של פיאג’ו שמופיע גם ב-MP3 החדש. אבל הסיפור כאן הוא לא הכוח. כאילו, אתה יכול להחליק גלגל אחורי על אספלט כזה ואחר. אפשר גם להניף את הגלגל הקדמי לאוויר די בקלות במהירות נמוכה. אבל הסיפור כאן הוא האופי של המנוע והחיבור שלו לואריאטור. את החיבור החלק, הטבעי, את התגובות ואת התוצאה לא יכול אף אחד לחכות. עניין של ניסיון כנראה.
מבנה: המנוע האמור יושב בתוך גוף קטן יחסית לקטנועי 300 סמ”ק אחרים. זהו אמנם מרכב גדול יותר לעומת הפרימוורה הקטנות, אבל עדיין אבסולוטית זה קטנוע קטן. והוא בנוי, באופן ייחודי למדי. בניגוד לכל קטנוע אחר, עם שלדה נפרדת וחיפויי פלסטיק – הווספה בנויה מקשה אחד. גוף אחוד, או מונוקוק, כמו במכונית. כזו הווספה הייתה מאז ומעולם. הגוף הקשיח הזה, מרגיש שונה לעומת כל קטנוע אחר. מקשה אחת, מוצקה, חסונה שמרגישה עמידה בכל מצב ובכל התעללות.
איכות: צריך לרכוב ולהשתמש בווספה כזו בכדי להבין במה מדובר. בעצם, מספיק רגע לעצור ולבחון אותה. את החיבור בין המשטחים, את איכות החומרים, את ריפוד הכיסא. אין כאן משהו שנעשה לאחר יד. המתגים מרגישים איכותיים, התאורה של לוח השעונים, פתחי האוורור בצד או עבודת המתכת והצבע. הכול נוצר והורכב ברמה הגבוהה ביותר באזור. פעם הבאה שאתה ליד אחת פתח את רגליות המורכב ותסתכל עליהן, מיד תבין על מה אני מדבר.

מידות: הנה משהו שלי מציק באופן אישי. בפעם האחרונה שבדקתי, אני מותח 128 ק”ג על 181 ס”מ. מידות טובות. הווספה בנויה לאיטלקים חטובים עם חברות דקיקות. איך נאמר זאת בעדינות – אני לא חטוב ולא דקיק. כשאני רוכב לבדי, אין לי בעיה למצוא לעצמי מקום כאן. כשאני מרכיב את אשתי השדופה, אני מבין שאני מנצל למעשה את מלוא המושב ולא מותיר כל-כך מקום מאחוריי. אם היה אפשר להגדיל את הווספה בעשרה אחוזים לכל כיוון, זה היה מושלם עבורי.
בחירות: יש כמה בחירות תמוהות בווספה GTS300. בווספה מעדיפים באופן מסורתי לכוון את ה-GTS300 יותר לכיוון תאוצות מרשימות ופחות למהירות מרבית. 130 קמ”ש הם די והותר בכדי להשאיר אופנועים מאחוריך על איילון עמוס. אבל לפעמים איילון לא עמוס ועוד כמה קמ”שים היו מתקבלים בברכה. אבל עם זה אני עוד יכול לחיות, גם עם העובדה שקסדה הגדולה שלי (ע”ע מידות) לא נכנסת מתחת למושב. אבל המבנה הייחודי אומר שפתח התדלוק נמצא מתחת למושב האחורי. וזה קצת מעצבן, בייחוד כשלא שמים לב במהלך תדלוק ודלק ניתז אל חלל תא האחסון.

אלו היו כמה נקודות על ה-GTS300 שנמצאת אצלי בימים אלו. אני אוהב אותה מהסיבות המוזכרות, והתלונות שנרשמו לא מצליחות לטעמי לפגוע ברושם שמשאיר הכלי הזה עליי. כי גם בקטנועים יש ייחוס. אין דין אחד כדין האחר. וה-GTS היא המיוחסת מכולם לטעמי.
נתונים: 278 סמ”ק, 24 כ”ס ב-8,250 סל”ד, 2.6 קג”מ ב-5,250 סל”ד, 148 ק”ג (יבש), מחיר: 32,900 שקלים