אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
הקרב הגדול של מארק מרקז
ראשי » מגזין » הקרב הגדול של מארק מרקז
מארק מארקז

הקרב הגדול של מארק מרקז

עונת 2023 של ה-MotoGP תוזנק בסוף השבוע והיא צפויה להיות העונה הגורלית בקריירה של מארק מרקז. האם אלוף העולם לשעבר יעשה קאמבק מופלא או שזו תהיה העונה שתבשר על סוף עידן הנמלה?

אופיר דואק 23/03/2023 צלם: HRC הונדה

עונת 2023 באליפות ה-MotoGP יוצאת לדרך בסוף השבוע הקרוב. רגע לפני שמתחרים מתמקמים על הגריד, עולות גם השאלות הבוערות. האם פרנצ’סקו בנאיה יצליח להגן על תוארו, האם פאביו קוואטררו יחזיר את ימאהה לחזית והאם אפריליה וק.ט.מ יצליחו לדגדג לדומיננטיות של דוקאטי. אבל עם כל הכבוד, יש שאלה אחת מעל הכל שמעסיקה את מעריצי הסדרה ואת המתחרים: האם מארק מרקז יעשה קאמבק.

עד לפני שנתיים השאלה הזו לא רק שלא הייתה על הפרק, היא הייתה בגדר מדע בדיוני. עד עונת 2020 מרקז על הונדה מספר 93 פשוט פירק על המסלול את כל מי שרק העז לקרוא עליו תיגר, שהוא מנפץ שיאי מסלול בקצב בלתי פוסק. נדמה שהאיש היחיד שיכל לעצור את מרקז הוא מרקז עצמו, וזה אכן קרה.

במרוץ הראשון של העונה שנערך עקב משבר הקורונה במסלול בחרז התעופף מרקז בהייסיד ושבר את עצם הזרוע. בחיפזון שהיה טעות גורלית חזר מארק מרקז לרכב מספר ימים לאחר שנותח, אך נאלץ לפרוש עוד במקצה האימון לאחר שהבין שהפעם מדובר בנזק משמעותי ממה שהורגל לו. מרקז ויתר על עונת 2020 וחזר במרוץ השלישי שבעונת 2021 ואף הצליח להשיג מספר ניצחונות, אבל היה רחוק מלשכנע, הרבה להתרסק והעדיף לוותר על שני המרוצים האחרונים של העונה כדי שוב להחלים ולחזור לכושר בעונה הבאה.

מארקז במבחני טרום העונה

 


אלא שגם עונת 2022 לא האירה למרקז פנים וכבר במרוץ השני התרסק במקצים המוקדמים 4 פעמים, פונה לבית החולים והחל לסבול שוב מראיה כפולה. אחרי עוד כמה מרוצים לא משכנעים יצא לניתוח נוסף לתיקון הפציעה בזרוע. גם העונה הזו הייתה גמורה.

אלא שכמו עוף החול, מרקז הפתיע וחזר במרוצים האחרונים של העונה ואף הצליח לגרד פודיום. את הפגרה ניצל מרקז למשטר אימונים קשוח, הגדיל מסת שריר וביצע לא מעט עבודה מנטלית. עם זאת, בגיל 30 אותו חגג לפני מספר שבועות כשהוא מפגין כשירות מלאה במבחני טרום העונה, גם הוא יודע שאין טעם לצאת בהצהרות יומרניות. מרקז התבגר, אבל יצטרך ליישם זאת גם על המסלול, להיות קשוב לגוף שלו ומעל לכל לא לקחת סיכונים מיותרים.

 

מארקז ניצל את הפגרה לעבודה פיזית וגם מנטלית

אם זה לא מספיק, מרקז כמו יתר הרוכבים יצטרך להתמודד עם מרוצי הספרינט שנוספו העונה. בניסיון של דורנה להגביר את העניין והתחרותיות בסדרה התווסף ביום בשבת לאחר מקצי הדירוג מקצה ספרינט שהוא למעשה מרוץ לכל דבר, רק עם מחצית מההקפות של המרוץ הרגיל. הנקודות במרוץ הספרינט יכולות להיות משמעותיות מאד בקרב הצמוד על אליפות העולם, אבל הוא מוסיף סיכון ועומס על הרוכבים שגם בלעדי המקצה הנוסף מתמודדים עם עונה מפרכת שבה 21 מרוצים. במקרה של מרקז והרגישות הגופנית שהוא מושך מהפציעה זה יכול להיות דיל ברייקר מול רוכבים צעירים, בריאים שאין להם מה להפסיד.

עולם המרוצים שייך לצעירים, ורוכבי MotoGP שמגיעים לגיל 30 מתחילים לחשב את קיצם לאחור. מרקז נחשב כבר לזקן השבט שסביבו כפירים רעבים (אחד מהם הוא בן קבוצתו ואלוף העלם לשעבר חואן מיר) שמשתוקקים לשלוח אותו לפנסיה מוקדמת. בלחץ מנטלי כזה מרקז יודע שהוא יצטרך להיות העונה מדויק מאי פעם, רק שהוא כבר לא אותו בן 20 ששם ללעג את חוקי הפיזיקה. עוד עונה של דשדוש או חלילה פציעה נוספת כבר יאלצו את מרקז לעשות חושבים כיצד לא לדעוך על המסלול כמו רבים וטובים לפניו.

 

עדין יש רעב בעיניים

מצד שני, אריה רעב הוא אריה מסוכן. מארקז כיום כנראה רעב מאי פעם כשהוא רוצה להוכיח שהוא עדין רלוונטי, שהוא עוד יכול לשבור שיאים ומעל הכל הוא רוצה לקחת עוד אליפות אחת ולהשתוות לנמסיס ולנטינו רוסי. אם יש מישהו שהכישרון והנחישות שלו מסוגלים לייתר קאמבק שכזה זה רק מארק מרקז.

MOTOGP הונדה מארק מרקז
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
עם סיוע היברידי: אופל מוקה המחודשת בישראל

עם סיוע היברידי: אופל מוקה המחודשת בישראל

בעקבות הטנרה: ווג DS800 ראלי בישראל

בעקבות הטנרה: ווג DS800 ראלי בישראל

אאודי Q5 החדשה גם בפלאג-אין

אאודי Q5 החדשה גם בפלאג-אין

1000 כ”ס של דריפטים על פס הייצור של ב.מ.וו

1000 כ”ס של דריפטים על פס הייצור של ב.מ.וו

בחזרה לחיים: אלפא רומיאו תמשיך לייצר את הג’וליה עד 2027

בחזרה לחיים: אלפא רומיאו תמשיך לייצר את הג’וליה עד 2027

נוסטלגיה חשמלית: רנו 5 E-Tech הושקה בישראל

נוסטלגיה חשמלית: רנו 5 E-Tech הושקה בישראל

לקראת 2026: קאוואסאקי KLE500 חוזר

לקראת 2026: קאוואסאקי KLE500 חוזר

פחות נפח, פחות משקל: דוקאטי חושפת את מונסטר חדש ל-2026

פחות נפח, פחות משקל: דוקאטי חושפת את מונסטר חדש ל-2026

שלישיית הבוקסרים החדשה של ב.מ.וו נחתה בישראל

שלישיית הבוקסרים החדשה של ב.מ.וו נחתה בישראל

שכפול גנטי: טויוטה חושפת רשמי את הבייבי לנד קרוזר

שכפול גנטי: טויוטה חושפת רשמי את הבייבי לנד קרוזר

סטארק מציגה את הסופרמוטו החזק ביותר

סטארק מציגה את הסופרמוטו החזק ביותר

פרארי SC40: מציגה מחווה חד-פעמית והיברידית ל-F40

פרארי SC40: מציגה מחווה חד-פעמית והיברידית ל-F40

החשמל יורד לעם? דיפאל S05 הושק בישראל

החשמל יורד לעם? דיפאל S05 הושק בישראל

טויוטה פרואייס מקס (מבחן דרכים): סידור עבודה

טויוטה פרואייס מקס (מבחן דרכים): סידור עבודה

אדוונצ’ר קרבי בקטנה: ק.ט.מ 390 אדוונצ’ר R בישראל

אדוונצ’ר קרבי בקטנה: ק.ט.מ 390 אדוונצ’ר R בישראל

עוד יותר רטרו: רויאל אנפילד 350 קלאסיק Goan בישראל

עוד יותר רטרו: רויאל אנפילד 350 קלאסיק Goan בישראל

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד