אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
התרשמות ראשונה: דגמי BYD החדשים
ראשי » מבחני דרכים » התרשמות ראשונה: דגמי BYD החדשים
BYD

התרשמות ראשונה: דגמי BYD החדשים

BYD ממשיכה לשים את השוק האירופאי בראש סדר העדיפויות ומציגה שני דגמים חדשים, סיל ודולפין, העושים שימוש בטכנולוגיית סוללות חדשנית. יצאנו להתרשם מהם לראשונה רגע לפני שהם מגיעים גם לישראל

יובל לוי 16/04/2023 צלם: יובל לוי, יצרן

חברת BYD (Build Your Dreams), שנוסדה בשנת 1995, היא חברה קצת שונה בנוף של יצרניות הרכב החשמליות. מדובר בחברת ענק הפועלת בארבעה תחומים עיקריים: רכב, אלקטרוניקה, אנרגיות מתחדשות ורכבות. אלא שלצד הגודל והחוסן הכלכלי שלה, מחזיקה BYD בקלף אחד שאין למתחרות. BYD מייצרת את הסוללות שלה בעצמה, ולא רק לעצמה, היא גם מספקת את הסוללות ללא מעט יצרניות אחרות של מכוניות חשמליות ובראש ובראשונה לטסלה.

בישראל החלה BYD למכור מכוניות באמצע השנה שעברה אחרי שכבר יש לה דריסת רגל משמעתית בשוק האוטובוסים. הכניסה של BYD לישראל הוכתרה בהצלחה שהפתיעה גם את הסינים, כאשר כ-10,000 רכבים נמסרו ללקוחות בארץ מאז החלו המסירות הראשונות ברבעון הרביעי של שנת 2022.  Atto 3 הוא הדגם הנמכר ביותר בישראל בששת החודשים האחרונים ואליו הצטרפו בחודשיים האחרונים גם הקרוסאובר המגודל Tang והסדאן המסוגננת Han. אם BYD בונה את החלומות, ניתן לומר שלא מעט ישראלים הגשימו את החלום שלהם לאחרונה.

אלא ש-BYD לא מסתפקת בשלושת הדגמים הללו, וכדי להרחיב את אחיזתה היא הציגה סדרת דגמים חדשה העושה שימוש בסוללה בטכנולוגיה חדשה בשם ‘בלייד’. סוללה זו עברה בהצלחה את מבחן חדירת המסמר, מבחן שבדרך כלל גורם לסוללות בטכנולוגיית ליתיום-יון, הטכנולוגיה המוכרת בתעשייה, להתלקח. רמת הבטיחות הזו אפשרה ל-BYD לוותר על מארז ההגנה המקובל, ולמעשה, הסוללה משמשת כרצפת המכונית. בכך מאפשרת מרחב פנימי גדול יותר, מרכב קשיח יותר והגם הפחתת משקל משמעותית. כמו כן, BYD הציגה פלטפורמה חדשה העונה לשם 3.0, המספקת, לטענת החברה, יעילות אנרגטית של 89% בזכות שילוב מובנה של שלל מערכות.

סוללת הבלייד החדשנית מאפשרת רצפה שטוחה ונמוכה מהמקובל

 


 

כחלק מסדרת דגמים חדשה, BYD השיקה בברצלונה שני דגמים חדשים המיועדים להגיע לשוק האירופי ולישראל לקראת סוף השנה. לשם שינוי לא מדובר בזוג רכבי פנאי, אלא במשפחתית קומפקטית מסגמנט C בשם דולפין ולרכב סדאן מסגמנט D (מישהו אמר מתחרה לטסלה מודל 3?) בשם סיל (כלב ים).

BYD דולפין
הדולפין הוא רכב האצ’בק קומפקטי באורך 429 ס”מ ובעל בסיס גלגלים באורך 270 ס”מ. הוא ישווק בגרסה אחת בעלת מנוע המספק 201 כ”ס ומניע את הגלגלים הקדמיים. לדולפין סוללת 60 קוט”ש המאפשרת להצהיר על טווח נסיעה של 427 ק”מ (WLTP). חזית הדולפין היא בעלת מראה ייחודי יחסית, בזכות זוג יחידות תאורה המשולבות באלמנט עיצובי המדמה שבכה קדמית. צללית המרכב אינה מביאה עימה בשורה עיצובית חדשה, אך עם זאת, את הדולפין תוכלו להזמין בשילוב של שני צבעי מרכב, מה שיבדל אותו מרוב המכוניות בסגמנט.

תא הנוסעים של BYD דולפין הוא בעל מסך מולטימדיה נדיב בגודל “12.8 ומושבים העטופים בעור סינטטי. במידה והמסך שמסתובב סביב צירו ב-90 מעלות המותקן ב-Atto 3 הוא מה ש”קנה” אתכם, נוכל לספר לכם כי גם מסך המולטימדיה של הדולפין מציע את היכולת הזו. כמצופה מרכב שקרוי על שם יונק ימי, העיצוב הפנימי כולל מספר אלמנטים הלקוחים מעולם הים כגון ידיות פתיחת דלת בהשראת דולפין, פתחי אוורור בהשראת סנפיר ועוד.

BYD דולפין. סוף סוף האצ’בק במקום עוד קרוסאובר

 

BYD סיל
סיל הוא רכב סדאן בעל מידות נדיבות למדי עם אורך של 480 ס”מ ובסיס גלגלים של 292 ס”מ. סיל יוצע בשתי גרסאות: גרסת מנוע חשמלי יחיד בהספק 308 כ”ס שמניע את הגלגלים האחוריים, ומעליו גרסת הנעה כפולה בעלת שני מנועים חשמליים בהספק משולב של 523 כ”ס המסוגלים להאיץ את כלב הים מ-0 ל-100 קמ”ש תוך 3.8 שניות בלבד. לשתי גרסאות הסיל סוללת 82 קוט”ש המאפשרת טווח נסיעה של 570 ק”מ (WLTP) בגרסת ההנעה האחורית ו-520 ק”מ (WLTP) בגרסת ההנעה הכפולה.

בעולם עמוס לעייפה ברכבי קרוסאובר השקה של רכב סדאן היא משב רוח מרענן. במיוחד כיוון שהעיצוב של BYD סיל מוצלח למדי לטעמי. הפרופורציות נכונות ומשדרות מראה דינאמי בזכות חזית נמוכה ותא מטען קצר יחסית, לצד גג נמוך המזכיר מראה של רכב קופה. קורה C כוללת אלמנט עיצובי בדמות טיפות מים, שטרם גיבשתי את דעתי הסופית עליו. איכות החומרים בתא הנוסעים טובה למדי, מסך מולטימדיה נדיב בגודל “15.6 (שגם הוא מסתובב על צירו ב-90 מעלות), מושבי עור מתבקשים וגג שמש פנורמי שאינו מציע הצללה.

BYD סיל. טסלה מודל 3 על הכוונת

 

דייג, אוהב דגים?

במסגרת ההשקה, נהגנו בדולפין ובסיל במסלול סגור, לא מספיק כדי לגבש חוות דעת מקיפה אבל מספיק כדי לקבל מושג ראשוני לגבי היכולת הכוללת, זאת לאחר התנסות במבחן שינויי כיוון (סלאלום), במבחן תאוצה, בלימה ובמבחן התחמקות ממכשול. מהטעימה הקצרה אוכל לספר ששני הרכבים הציגו יכולת תאוצה מרשימה כמתבקש מרכבים בעלי הנעה חשמלית. לפחות ממבחן הסלאלום ניתן לספר כי שתי המכוניות התמודדו איתו בכבוד וסיפקו ביטחון ראוי מאחורי ההגה.

מכיוון שמדובר בטעימה של ממש, שכללה מספר דקות של נהיגה במסלול סגור בלבד, תאלצו להמתין לחוות הדעת המלאה שתימסר לאחר מבחן דרכים מקיף של בוחני אוברדרייב על כבישי הארץ. כרגע נוכל לספר כי הפלטפורמה החשמלית הייעודית, סוללת הבלייד המאפשרת מרחב פנים משופר, הממשק הטכנולוגי העדכני ויחידות ההנעה החזקות מספקות את כל מה שצריך על מנת שהדולפין וכלב הים יוכלו לקפוץ בביטחון למים. עם זאת, הצלחתם בשוק הישראלי תהיה תלויה כמובן בתמחור, שטרם נקבע. ככה זה כשיש הרבה דגים בים.

 

 

BYD Dolfin 10BYD Dolfin 10
BYD דולפין
Preview
BYD Dolfin 02BYD Dolfin 02Preview
BYD Dolfin 05BYD Dolfin 05Preview
BYD Dolfin 04BYD Dolfin 04Preview
BYD Dolfin 06BYD Dolfin 06Preview
BYD Dolfin 03BYD Dolfin 03Preview
BYD Dolfin 01BYD Dolfin 01Preview
BYD Dolfin 07BYD Dolfin 07Preview
BYD Dolfin 08BYD Dolfin 08Preview
BYD Dolfin 09BYD Dolfin 09Preview
BYD Dolfin 11BYD Dolfin 11Preview
BYD Dolfin 12BYD Dolfin 12Preview
BYD Dolfin 13BYD Dolfin 13Preview
BYD Dolfin 14BYD Dolfin 14Preview
BYD Dolfin 15BYD Dolfin 15Preview

BYD דולפין

מנוע: חשמלי קדמי
הספק: 201 כ”ס
מומנט: 29.6 קג”מ
סוללה: 60 קוט”ש
בסיס גלגלים: 270 ס”מ
טווח נסיעה (יצרן): 427 ק”מ
מ-0 ל-100 קמ”ש: 7 שנ’
מהירות מרבית: 160 קמ”ש

 

BYD Seal 08BYD Seal 08Preview
BYD Seal 05BYD Seal 05Preview
BYD Seal 03BYD Seal 03Preview
BYD Seal 04BYD Seal 04Preview
BYD Seal 01BYD Seal 01Preview
BYD Seal 02BYD Seal 02Preview
BYD Seal 06BYD Seal 06Preview
BYD Seal 07BYD Seal 07Preview
BYD Seal 09BYD Seal 09Preview
BYD Seal 10BYD Seal 10
BYD סיל. טסלה מודל 3 על הכוונת
Preview
BYD Seal 11BYD Seal 11Preview
BYD Seal 12BYD Seal 12Preview
BYD Seal 13BYD Seal 13Preview
BYD Seal 14BYD Seal 14Preview

BYD סיל

מנוע: חשמלי אחורי / זוג מנועים חשמליים
הספק: 308 כ”ס / 523 כ”ס
מומנט: 36.7 קג”מ / 68.3 קג”מ
סוללה: 82 קוט”ש
בסיס גלגלים: 292 ס”מ
טווח נסיעה (יצרן): 570 ק”מ / 520 ק”מ
מ-0 ל-100 קמ”ש: 5.9 שנ’ / 3.8 שנ’
מהירות מרבית: 180 קמ”ש

BYD BYD דולפין BYD סיל מכונית חשמלית
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
יותר הספק ופחות משקל: אסטון מרטין חשפה גרסת קצה ל-DB12

יותר הספק ופחות משקל: אסטון מרטין חשפה גרסת קצה ל-DB12

לשטח, וקצת לכביש: ק.ט.מ 390 אנדורו R בישראל

לשטח, וקצת לכביש: ק.ט.מ 390 אנדורו R בישראל

גם לסיטרואן יש 7 מושבים בזול: C3 איירקרוס החדש בישראל

גם לסיטרואן יש 7 מושבים בזול: C3 איירקרוס החדש בישראל

קימקו משיקה שלושה דגמים חדשים בישראל

קימקו משיקה שלושה דגמים חדשים בישראל

למרחקים ארוכים: דוקאטי מולטיסטראדה V4 מקבל גרסת ראלי חדשה

למרחקים ארוכים: דוקאטי מולטיסטראדה V4 מקבל גרסת ראלי חדשה

פורשה 904 חוזרת לחיים

פורשה 904 חוזרת לחיים

יונדאי אלנטרה N (מבחן דרכים): הוט בלי האצ’

יונדאי אלנטרה N (מבחן דרכים): הוט בלי האצ’

סופרמוטו עממי: ק.ט.מ SMC R 390 החדש בישראל

סופרמוטו עממי: ק.ט.מ SMC R 390 החדש בישראל

אייקון מהניינטיז: למבורגיני דיאבלו חוגגת 35

אייקון מהניינטיז: למבורגיני דיאבלו חוגגת 35

אוואטר 11 (נהיגה ראשונה): המגנט

אוואטר 11 (נהיגה ראשונה): המגנט

לינק אנד קו 01 (השקה עולמית): ניתוח עומק

לינק אנד קו 01 (השקה עולמית): ניתוח עומק

שירת הברבור של ה-V12? מרצדס מאייבך במהדורה מיוחדת

שירת הברבור של ה-V12? מרצדס מאייבך במהדורה מיוחדת

הקאמבק הושלם: מארק מארקז שוב אלוף עולם

הקאמבק הושלם: מארק מארקז שוב אלוף עולם

סוף שבוע לא רגוע: קאן אם מאבריק R בדיונה הגדולה

סוף שבוע לא רגוע: קאן אם מאבריק R בדיונה הגדולה

הכי קרוב למסלול: דוקאטי פאניגאלה V4 R חדש

הכי קרוב למסלול: דוקאטי פאניגאלה V4 R חדש

אגדה בת 25: פורשה קאררה GT

אגדה בת 25: פורשה קאררה GT

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד