אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
הפרארי האחרונה שניצחה בלה-מאן נמכרה ב-36 מיליון דולר
ראשי » מגזין » הפרארי האחרונה שניצחה בלה-מאן נמכרה ב-36 מיליון דולר
פרארי 250LM

הפרארי האחרונה שניצחה בלה-מאן נמכרה ב-36 מיליון דולר

רגע לפני שפורד כבשו את הלה-מאן, פרארי 250LM הייתה המכונית האחרונה שזכתה במרוץ הסיבולת המפרך. כעת המכונית שזכתה במרוץ נמכרה בסכום צנוע של 36 מיליון דולר

אופיר דואק 12/02/2025 צלם: RM Shotheby's

לפני קצת יותר משבוע נמכרה במכירה פומבית על ידי בית המכירות RM Sotheby’s מכונית המרצדס W196 R סטרימליינר שזכתה באליפות הפורמולה 1 בשנת 1955 ועליה נהגו חואן מנואל פאנג’יו וסר סטרלינג מוס. המכונית הנדירה שנמכרה במחיר אסטרונומי של כ-54 מיליון דולר הייתה שייכת לאוסף של מוזיאון המכוניות של מסלול המרוצים באינדיאנפוליס, אשר הוציא לאחרונה למכירה עוד מספר מכוניות יוצרות דופן בעלות היסטוריית מרוצים עשירה.

מכונית נוספת מהאוסף נמכרה לפני מספר ימים, אמנם במחיר נמוך בהרבה מאותה מרצדס מופלאה, אבל עדין בסכום גבוה להחריד שאמור לשקף את מעמדה ההיסטוריה של המכונית. מדובר במכונית פרארי 250LM מספר שלדה 5893 אשר זכתה במרוץ 24 השעות של לה-מאן בשנת 1965.

במכונית עם המספר 21 עליה נהגו מאסטן גרגורי האמריקאי ויוכן רינדט האוסטרי בקבוצת נורת’ אמריקן רייסינג. זו הייתה הפעם הראשונה שבה קבוצת מרוצים פרטית זכתה במרוץ 24 השעות של לה-מאן עבור פרארי, ובאופן אירוני גם הפעם האחרונה בה זכתה פרארי בלה-מאן עד שנת 2023.


הפרארי 250LM הייתה אבולוציה של הפרארי 250P והתחרתה בקטגוריית הפרוטוטייפ בנפח של עד 4.0 ליטר, כשהיא מצוידת במנוע V12 בנפח 3.3 ליטר. קבוצת פרארי הרשמית התחרתה באותו מירוץ בקטגוריית הפרוטוטייפ עם ה-330 P2 בעלת מנוע V12 בנפח 4.0 ליטרים, אך הצוותים שלה נאלצו לפרוש בגלל סיבות טכניות. שנה לאחר מכן אותה 330 כבר תיאלץ לראות את האחוריים של פורד GT40 שהחלה את שנות התהילה שלה שגרמו לפרארי בעשור שלאחר מכן לוותר על הלה-מאן ולהתמקד בפורמולה 1.

המכונית הספציפית נבנתה בשנת 1964 (אך נרשמה כדגם 1965) עם מנוע 3.0 ליטר שהוחלף מאוחר יותר למנוע ה-3.3 ליטר החזק יותר איתו הגיעה ללה-מאן. קריירת המרוצים של ה-5893 המשיכה גם אחרי הזכיה בלה-מאן. היא התמודדה עוד פעמים בלה-מאן והשתתפה 4 פעמים במרוץ 24 השעות של דייטונה, כך שמדובר באחת ממכוניות הפרארי הספציפיות שהשתתפו בהכי הרבה מרוצי סיבולת של 24 שעות. אחרי שסיימה את קריית המרוצים שלה נמכרה המכונית לאספן מכוניות אמריקאי ובשנת 1972 נרכשה על ידי המוזיאון באינדיאנפוליס שהחזיק בה עד השבוע, כשהוא דואג לתחזק אותה ולשמר אותה במצב נסיעה עם תיעוד מדוקדק של היסטורית התיקונים.

רק 32 יחידות של פרארי 250LM יוצרו על גרסאותיה השונות במהלך השנים, כאשר לאף אחת מהן אין ייחוס יוקרתי כמו של המכונית הספציפית הזו, שגם מעולם לא עברה שיפוץ מלא או בניה מחדש. זה הספיק כדי שאספן אלמוני הציע עבורה סכום של 36 מיליון דולר. לא מכונית הפרארי היקרה ביותר בהיסטוריה, תואר זה שמור ל-250GTO/330LM שנמכרה בשנה שעברה, אבל בהחלט בין אחת היקרות שבהן שהחליפו ידים במכירה פומבית.

1965 Ferrari 250 LM 071965 Ferrari 250 LM 07Preview
1965 Ferrari 250 LM 181965 Ferrari 250 LM 18Preview
1965 Ferrari 250 LM 171965 Ferrari 250 LM 17Preview
1965 Ferrari 250 LM 161965 Ferrari 250 LM 16Preview
1965 Ferrari 250 LM 141965 Ferrari 250 LM 14Preview
1965 Ferrari 250 LM 151965 Ferrari 250 LM 15Preview
1965 Ferrari 250 LM 121965 Ferrari 250 LM 12Preview
1965 Ferrari 250 LM 091965 Ferrari 250 LM 09Preview
1965 Ferrari 250 LM 101965 Ferrari 250 LM 10Preview
1965 Ferrari 250 LM 111965 Ferrari 250 LM 11Preview
1965 Ferrari 250 LM 041965 Ferrari 250 LM 04Preview
1965 Ferrari 250 LM 051965 Ferrari 250 LM 05Preview
1965 Ferrari 250 LM 061965 Ferrari 250 LM 06Preview
1965 Ferrari 250 LM 031965 Ferrari 250 LM 03Preview
1965 Ferrari 250 LM 021965 Ferrari 250 LM 02Preview
1965 Ferrari 250 LM 011965 Ferrari 250 LM 01Preview
פרארי 250LMפרארי 250LMPreview

24 השעות של לה מאן RM Sothebys לה-מאן מכירה פומבית פרארי פרארי 250LM
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מבצע סוף שנה משולש בעופר אבניר

מבצע סוף שנה משולש בעופר אבניר

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
אופל פרונטרה (מבחן דרכים): על שימושיות ואופנתיות

אופל פרונטרה (מבחן דרכים): על שימושיות ואופנתיות

מכונית הספורט עם V8 מתה? לא אם זה תלוי בטויוטה

מכונית הספורט עם V8 מתה? לא אם זה תלוי בטויוטה

רנו 5 E-Tech (מבחן דרכים): מכונת זמן צהובה

רנו 5 E-Tech (מבחן דרכים): מכונת זמן צהובה

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

צ’רי טיגו 9 (מבחן דרכים):  הכל בגדול

צ’רי טיגו 9 (מבחן דרכים): הכל בגדול

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד