אחרי שנים של דשדוש והיצע דגמים דל ומיושן, גם פיאט נמצאת בתהליך התחדשות מואץ תחת כנפי סטלנטיס. האיטלקים ממש לא מתכוונים להסתפק בטופולינו החביבה והאיזטורית או ב-600 החדשה, שהיא פתרון ביניים זריז על בסיס הפלטפורמה המשותפת לשלל הדגמים הקטנים שהגיעו מקבוצת PSA. בפיאט מתכוונים בשנים הקרובות להציג קו דגמים חדש, מודרני ומעוצב. רמז לקו הדגמים העתידי של פיאט אנחנו מקבלים זה עתה עם חשיפתם של לא פחות מחמישה דגמי קונספט שונים, אבל דומים.
חמשת דגמי הקונספט חולקים פלטפורמה משותפת ומודולארית, שהיא קרוב לוודאי פלטפורמת STLA Small של סטלנטיס, אשר מעבר לגמישות התכנונים שתאפשר לבנות עליה דגמים מקטגוריות שונות תאפשר שימוש ביחידות הנעה חשמליות, היברידיות ולמרבה השמחה גם קונבנציונליות. זה אומר שלפחות בשנים הקרובות נמשיך לראות דגמי בנזין חדשים תחת סמל פיאט גם באירופה. צעד מתבקש לאור העובדה שבשוק הבית של פיאט אחוז הדגמים החשמליים עומד על 2% בלבד.
מעבר לבסיס המכאני-טכנולוגי, חמשת דגמי הקונספט חולקים גם קו עיצובי דומה המשלב זוויות ישרות ומראה קובייתי שניתן לראות בו מעין חזקה לקו שאפיין את פיאט בשנות ה-80′. בנוסף ישנו שימוש בגופי תאורה קובייתיים רבים מלפנים ומאחור, מעיין פיקסלים גדולים (וד”ש ליונדאי) היוצרים את התאורה הראשית והאחורית וגם מאפשרים לשלב את שם היצרן או סמל קדמי בסגנון חמשת האלכסונים ששימש את פיאט בשנות ה-80′ וה-90′. לצד ה”פיקסלים” של גופי התאורה ישנם פיקסלים חלולים המשמשים כתובשות להתקנת אבזור חיצוני וייעודי לשימושי פנאי שונים.
בפיאט מצהירים כי חמשת הדגמים יגיעו לייצור ומיועדים להיות דגמים גלובליים, אשר ישווקו לא רק באירופה אלא גם בדרום אמריקה ובשווקים נוספים בהם לפיאט ינשה נוכחות חזקה. הדגם ראשון צפוי להיות מושק כבר בחודש יולי הקרוב, כאשר דגם חדש נוסף יוצג בכל שנה במהלך שלושת השנים הקרובות. יהיה זה הימור לא נועז מידי שהדגם הראשון שיגיע לייצור הוא גם הקונספט היחיד מבין החמישה שנושא שם דגם מוצהר. מדובר ביורשת של הפנדה, כאשר בדגם הקונספט המוצג (בתמונה הראשית) ניתן להבחין בקווי דמיון לפנדה המקורית בקווי הגוף והגג הקובייתיים כמו גם בפלסטיקה הנבדלת לפגושים מלפנים ומאחור. המראה המוגבה הוא רמז לגרסת ה-4X4 הייחודית והפופולארית של הפנדה המקורית, ויתכן שבפיאט לא יפספסו את ההזדמנות להציג לה יורשת מודרנית.
יתר דגמי הקונספט חולקים קווים דומים אבל מראה שונה, כשלמעשה הם זהים עד לקו הדלתות הקדמיות. החלק האחורי שונה בהתאם לתצורת המרכב. הדגם המעניין ביותר הוא טנדר שמיועד להיות היורד של פיאט סטראדה הפופולארי בברזיל. בנוסף ישנה גם גרסת SUV גדולה, גרסת קרוסאובר עם חלק אחורי משופע בסגנון פאסטבק שאמורה לקבל אתה שם “טיפו” ומיועדת לדרום אמריקה ולמזרח התיכון ולקינוח דגם קאמפר עם מרכב בסגנון ואן, אך עם כלכלים גדולים המיועדים לנסיעה בדרכים לא סלולות ושלל פתרונות פרקטיים לחובבי הקמפינג.