אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
הלך הקלאץ. המכוניות הידניות נכחדות בשוק הישראלי
ראשי » מגזין » הלך הקלאץ. המכוניות הידניות נכחדות בשוק הישראלי

הלך הקלאץ. המכוניות הידניות נכחדות בשוק הישראלי

היצע המכוניות הידניות בישראל הולך ומצטמצם. לחובבי הנהיגה אין ממש אפשריות ידניות מתחת ל-200 אלף שקלים אבל בכל זאת הצלחנו למצוא כמה מהן

יובל לוי 18/09/2024 צלם: יצרן

הקשר הישיר בין הנהג לרכב, תחושת השליטה המוחלטת, הסיפוק שבהעברת הילוכים עם גז ביניים תוך כדי בלימה בכניסה לפניה או למתחילים שביננו: זינוק מוצלח בעליה. כל אלה הפכו את התיבה הידנית לסמל של חווית נהיגה אמיתית ואותנטית. מאז הוצגה תיבת ההילוכים האוטומטית ברכבים סדרתיים לפני כ-85 שנה על ידי האמריקאים (באופן לא מפתיע), התיבות האוטומטיות כבשו לאט ובטוח את ליבם של רוכשי המכוניות החדשות. בשנים האחרונות, לצד ההתפתחות הטכנולוגית והדרישה לנוחות מרבית, תיבות ההילוכים האוטומטיות לסוגיהן והרכבים החשמליים נטולי תיבות ההילוכים כבשו את השוק, וניתן לומר בביטחון שהתיבה הידנית נמצאת למעשה בסכנת הכחדה.

בעבר רכבים בעלי תיבת הילוכים ידנית הציגו ביצועים נמרצים יותר לצד צריכת דלק נמוכה ביחס לתיבות אוטומטיות. כיום, בעיקר לאחר הצגתן של תיבות ההילוכים הרובוטיות כפולות המצמדים ומרובות יחסי ההעברה, שני היתרונות המשמעותיים האלו של התיבה הידנית התבטלו, כשבלא מעט מקרים היא נמצאת בעמדת נחיתות.

למרות זאת, אם נשים בצד את ההנאה מנהיגה ברכב עם תיבת הילוכים ידנית, שהוא יתרון מרכזי עבורנו לפחות, נותרו שני יתרונות נוספים לתיבה הידנית גם למי שאינו חובב נהיגה מושבע: מחיר הקניה יהיה לרוב זול יותר מאשר רכב עם תיבת הילוכים אוטומטית ואמינות התיבה הידנית תגבר ככל הנראה על זו האוטומטית.


המגמה העולמית שבה יצרניות הרכב לא טורחות להציג תיבה ידנית אפילו כאופציה הולכת יחד ביד עם היתרונות שתמונות בתיבות ההילוכים האוטומטית המודרניות. הראשונה היא שבריבוי ההילוכים מאפשר להשיג צריכת דלק מופחתת וצמצום פליטות מזהמים שהן קריטיות בעיקר בשוק האירופאי. השניה היא אפשרות ההתאמה למערכות בטיחות אקטיביות מתקדמות ויכולות נהיגה אוטונומית המיושמות כיום במכוניות המודרניות. במילים אחרות, שימוש תיבת הילוכים ידנית לא מסוגלת לקחת את הפיקוד לחלוטין מהנהג.

המציאות בשוק הישראלי בכל מה שנוגע לרכבים חדשים המשווקים עם תיבת הילוכים ידנית עגומה עוד יותר. מעט מאוד דגמים חדשים מוצעים עם תיבה ידנית, והמגוון הולך וקטן מידי שנה. הסיבה לכך היא פשוטה: רוב הלקוחות הישראליים מעדיפים את הנוחות של התיבה האוטומטית, והיבואנים מיישרים איתם קו. אם נפרוט את זה למספרים, דוח המסירות של איגוד יבואני הרכב מלמד אותנו שמתוך 155,145 כלי רכב שעלו לכביש בחציון הראשון של שנת 2024, רק ב-946 מהם הותקנו שלוש דוושות. כחצי אחוז בלבד. 946 הרכבים האלו כללו גם שלושה דגמים זולים יחסית, שנכון להיום כבר לא משווקים בישראל מסיבות שונות: יונדאי i10, סיטרואן ברלינגו וסקודה אוקטביה. הפסקת שיווק של דגמים אלו הותיר את שוק הרכב הישראלי עם מגוון דגמים ידניים מועט. ריכזנו עבורכם שלושה דגמים המספקים שימושיות וחוויה שונה במחיר זול, עד כמה שניתן כמובן בשוק הרכב הישראלי. ישנם עוד מספר דגמים בהן ישנה אופציה לתיבת הילוכים ידנית, רובן על הסקאלה הספורטיבית, ומחירן גבוה מ-200 אלף שקלים.


דאצ’יה ג’וגר
הג’וגר הידני מציע שילוב ייחודי של תא נוסעים המסוגל לשנע לא פחות משבעה אנשים לצד מחיר קניה זול במיוחד, מחיר המזכה את הג’וגר בתואר “הרכב הידני הזול בישראל”. מנוע ה-1.0 ליטר טורבו מספק ביצועים סבירים, והתיבה הידנית מאפשרת לסחוט משלושת הצילינדרים שלו את מלא הסוסים. תא הנוסעים מעוצב בפשטות, מה שהופך את הג’וגר לרכב שמתאים למשפחות מרובות ילדים בעלות תקציב מצומצם או למי שמחפש רכב פרקטי ושימושי ליום-יום. נציין כי בישראל משווקת גם דאצ’יה דאסטר ידנית במחיר של החל מ-117 אלף שקלים שדור חדש שלה כבר נמצא בדרך.

מנוע: 1 ליטר טורבו-בנזין, שלושה צילינדרים
הספק: 110 כ”ס
צריכת דלק (יצרן): 17.5 ק”מ לליטר
מחיר: 110 אלף שקלים

סוזוקי סוויפט

סוזוקי סוויפט
סוזוקי סוויפט הידנית היא בחירה מצוינת למי שמחפש מכונית עירונית זריזה וחסכונית. המנוע הקטן והמשקל הקל שלה תורמים לזריזות ואפילו מספקים הנאה בנהיגה הודות לתיבה הידנית. תא הנוסעים, כמקובל במכונית סופר מיני, מיועד לרווקים או לזוג ללא ילדים והוא כולל את כל האבזור החיוני לצד מערכות בטיחות מודרניות. נציין כי סוזוקי מייבאים גם את האיגניס וגם את הג’ימני בגרסאות ידניות, ואנחנו בהחלט מפרגנים להם על כך.

מנוע: 1.2 ליטר בנזין, שלושה צילינדרים, תגבור היברידי
הספק: 82 כ”ס
צריכת דלק (יצרן): 22.7 ק”מ לליטר
מחיר: 114 אלף ש”ח

אבארט 595 נובולארי S
ה-595 הידנית והוותיקה היא הבחירה המובנת מאליה לחולי ההגה בעלי תקציב מוגבל. מנוע הטורבו בנפח 1.4 ליטר מושך את האבארט הקטנה בזריזות קדימה בליווי צלילי מפלט רועמים. בורר ההילוכים הותקן קרוב להגה והתפעול שלו קל ונעים. תא הנוסעים מעוצב בסגנון ספורטיבי אך המושב האחורי אינו מיועד לאנשים הסובלים מקלסטרופוביה. רטרושיק על סטרואידים, והקטנה החמה האחרונה שאפשר לרכוש עם תיבה ידנית.

מנוע: 1.4 טורבו-בנזין, 4 צילינדרים,
הספק: 165 כ”ס
צריכת דלק (יצרן): 13.9 ק”מ לליטר
מחיר: 170 אלף שקלים

אבארט 595 גיר ידני דאצ'יה ג'וגר דאצ'יה ג'וגר ידני סוזוקי סוויפט סוזוקי סוויפט ידנית תיבת הילוכים ידנית
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

אאודי TT קופצת לעתיד

אאודי TT קופצת לעתיד

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בעיית משקל

בעיית משקל

הסיפור של זונטס

הסיפור של זונטס

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד