הרבה יצרניות רכב מנהלות קרב יוקרתי על זמני ההקפה במסלול הנורבורגרינג, כשהקרב שמונח עליו לא מעט כבוד (וגם כסף) הוא הקרב בין יצרניות הגרמניות שרוצות כל אחת להפגין את העליונות שלה במסלול האגדי. אחת הקטגוריות בהן הקרב הפך צמוד במיוחד בשנים האחרונות הוא קטגוריית המכוניות הקומפקטיות.
אמנם בקרב מכוניות הנעה קדמית הונדה ורנו זינבו בגרמניות ,אך בכל הקשור לקומפקטיות עם הנעה אחורית או כפולה הקרב מתמקד בשנים האחרונות בין ב.מ.וו לאאודי. בדיוק לפני שנה רשמה אאודי RS3 סדאן שיא הקפה של 7:33.123 דקות, כשהיא שוברת בכ-5 שניות את השיא שקבעה שנה קודם לכן ב.מ.וו M2 קופה ששברה את השיא של ה-RS3 משנת 2021. בקיצור, הבנתם את העניין.
התשובה של ב.מ.וו הגיע זה עתה עם שיא חדש אותו קבעה ה-M2 בגרסת ה-CS הקיצונית שנחשפה לפני מספר שבועות. ב.מ.וו M2 CS רשמה שיפור של למעלה מ-8 שניות מהזמן אותו קבעה אאודי, עם תוצאה של 7:25.534 שניות כאשר מאחורי ההגה יושב יורג וינדינגר, המהנדס הפיתוח של חטיבת M.
זוהי הפעם הראשונה שמכונית מהקטגוריה יורדת מרף השבע וחצי דקות להקפה. תוצאה זו מעמידה את ב.מ.וו M2 CS עם זמן טוב יותר מאשר לא מעט מכוניות חזקות, ויקרות ממנה בהן ב.מ.וו M4 GTS (עם וינדינגר עצמו כנהג), ב.מ.וו M5 CS מהדור הקודם’ למבורגיני הורקאן LP610-4, שברולט קורבט C8, ניסאן GT-R ואפילו פרארי 812 סופרפאסט (כולן נבחנו בתוואי המקוצר יותר של הנורבורגרינג ולא בתוואי המחודש והמעט ארוך יותר שאורכו 20.8 ק”מ). עם זאת, הזמן המהיר ביותר שרשמה מכונית ב.מ.וו סדרתית עומד על 7:18.137 דקות, זמן שנקבע על ידי ה-M4 CSL.
דבר זה מעיד על ההתקדמות האדירה של דגמי הקצה בקטגוריה הקומפקטית שכבר נמצאים בטריטוריית הביצועים של מכוניות העל מהדורה קודם. עכשיו רק נותר לחכות ולראות מה תהיה התגובה של אאודי, שתהיה חייבת לרשום לעצמה הישג נוסף רגע לפני שה-RS3 ומנוע חמשת הצילינדרים שלה מפנים את מקומם.