אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
היברידי לשטח: טויוטה מציגה טאקומה חדש
ראשי » חדשות » היברידי לשטח: טויוטה מציגה טאקומה חדש
טויוטה טאקומה

היברידי לשטח: טויוטה מציגה טאקומה חדש

הדור הרביעי של טויוטה טאקומה נחשף בהוואי עם מנועי טורבו, גרסה היברידית חזקה ולא פחות משלוש תצורות קרביות שונות לחובבי השטח

כרמל נולדמן 23/05/2023 צלם: יצרן

טנדרים הם המעוז האחרון שבו מותגי הרכב האמריקאים שולטים בשוק המקומי, אבל גם שם ליפנים יש נוכחות לא מבוטלת. אחד מהטנדרים היפניים המצליחים בארה”ב הוא טויוטה טאקומה, טנדר בגודל קומפקטי במונחים אמריקאים, אבל מעט גדול יותר מההילקס המוכר לנו. הטאקומה ביסס את מקומו בשוק במשך כמעט שלושה עשורים, ו-8 שנים לאחר שהוצג הדור הנוכחי מוצג חדש לחלוטין.

הדור הרביעי של טויוטה טאקומה נחשף בימים אלו בהוואי על פלטפורמת TNGA-F, אותה הוא חולק עם דגמי טונדרה וסקויה הגדולים יותר. העיצוב מציג חזית אגרסיבית מבעבר ומכוון באופן בולט לטעם הקהל האמריקאי הרחב. אבל זה לא אומר שלטאקומה אין מה לחדש מול המתחרים, להפך. טויוטה חושפת בטאקומה החדש כמה חידושים לא אופייניים לז’אנר.

מתחת למכסה המנוע ישנן שתי אפשרויות לבחירה, שתיהן משתמשות במנוע ארבעה צילינדרים בעל מגדש טורבו בנפח 2.4 ליטר. ברמת הכניסה מייצר המנוע 228 כ”ס ו-33 קג”מ, כאשר לגרסה המחוזקת ישנם 278 כ”ס ו-43 קג”מ בשילוב עם תיבת ההילוכים אוטומטית חדשה בת שמונה הילוכים. לאלה שאוהבים ומבינים יש גם אפשרות לבחור בתיבת הילוכים ידנית בעלת 6 יחסי העברה, לה הספק מעט מתון יותר במפתיע של 270 כ”ס ו-42 קג”מ.

 




מנוע V6 שרירי לא תמצאו בטאקומה החדש ובמקום זאת נמצאת בפסגה גרסת ה-i-FORCE MAX ההיברידית. בגרסה זו משולב מנוע ה-2.4 ליטר עם מנוע חשמלי בהספק של 48 כ”ס להספק כולל של 326 כ”ס ו-63 קג”מ המתקבלים כבר ב-1,700 סל”ד. מנוע דיזל לא נמצא ברשימת האופציות, כיוון שזה שלא מקובל בארה”ב בטנדרים “קטנים” כמו הטאקומה.

השימוש בפלטפורמת TNGA-F העניק לטאקומה שלדת סולם חדשה, שימוש בפלדה בעלת חוזק גבוה לקשיחות מוגברת ואלומיניום להפחתת משקל. אל אלו מצטרף מתלה אחורי רב-חיבורי חדש מקום מתלה סרן חי פשוט המקובל בטנדרים מה שצפוי לתרום לאיכות הנסיעה, בלמי דיסק והיגוי משופר בעל סיוע חשמלי. אל אלו מצטרף מערך מקיף של מערכות בטיחות אקטיביות המוכר מדגמי טויוטה העדכניים.

 


יכולת השטח של הטאקומה נלקחה לגבהים חדשים והיא מסתייעת באפשרות ניתוק מוט מייצב קדמי לגמישות מוגברת,  מערכת Multi-Terrain Select לבחירת מצבי נהיגה בשטח, בקרת CRAWL לזחילה, דיפרנציאל אחורי ננעל אלקטרונית ובקרת סיוע בירידה. יכולת הגרירה מקסימלית היא 2,948 ק”ג ומשקל המטען המרבי הוא 750 ק”ג. 

הטאקומה יגיע במספר רמות גימור שביניהם ניתן למצוא גם את ה-TRD Pro שהיא גרסת הקיצון של הטנדר המיועד להתמודד מול פורד ריינג’ר ראפטור ושברולט קולוראדו ZR2 המוכר לנו. ה-TRD מגיע עם צמיגים בקוטר 33 אינץ’, זווית גישה של 33.8 מעלות וזווית נטישה של 25.7 מעלות ומערכת מתלים בשם QS3 שתוכננה על ידי FOX, הכוללת בולמים בקוטר 2.5 אינץ’ ועוד לא מעט פינוקים.  אחד הדברים המסקרנים בדגם הוא מערכת שיכוך חדשה שיש בכסאות “איזון דינאמי” שלפי התמונות נראית ממש מגניבה ומזכירה גרסת קיצון של כסא של אוטובוס או משאית.

Tacoma 2024 01Tacoma 2024 01Preview
Tacoma 2024 18Tacoma 2024 18Preview
Tacoma 2024 04Tacoma 2024 04Preview
Tacoma 2024 05Tacoma 2024 05Preview
Tacoma 2024 06Tacoma 2024 06Preview
Tacoma 2024 07Tacoma 2024 07Preview
Tacoma 2024 08Tacoma 2024 08Preview
Tacoma 2024 09Tacoma 2024 09Preview
Tacoma 2024 02Tacoma 2024 02Preview
Tacoma 2024 03Tacoma 2024 03Preview
Tacoma 2024 10Tacoma 2024 10Preview
Tacoma 2024 11Tacoma 2024 11Preview
טויוטה טאקומהטויוטה טאקומהPreview
Tacoma 2024 13Tacoma 2024 13Preview
Tacoma 2024 14Tacoma 2024 14Preview
Tacoma 2024 15Tacoma 2024 15Preview
Tacoma 2024 16Tacoma 2024 16Preview
Tacoma 2024 17Tacoma 2024 17Preview



בנוסף, ניתן לקבל את טויוטה טאקומה החדש בגרסת ה-Trailhunter, אשר הוצגה לראשונה כקונספט בתערוכת SEMA 2022. גרסה זו כוללת מערכת מתלים OME מיוחדת, עם בולמי מונו טיוב “מחושלים” בקוטר 2.5 אינץ’, ומבחר פינוקים וזיוודים שאמורים לתת לכם את האפשרות לצלוח את כל יבשת אוסטרליה- מיגונים, שנורקל וכו’. אם זה לא מספיק,  יש גם את גרסת TRD off-road עם בולמי בילשטיין. אז מה היה לנו? גם FOX גם בילשטין וגם OME רק תבחרו.

לנו נשאר רק לקוות שהרכב יגיע לישראל לא רק ביבוא מקביל, ובנתיים להתנחם בשלל הסרטונים ששוטפים כעת את הרשת ומדגימים את היכולת של הטאקומה החדש.

טאקומה TRD טויוטה טויטה טאקומה טנדר טנדר היברידי טנדר שטח
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

אאודי TT קופצת לעתיד

אאודי TT קופצת לעתיד

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בעיית משקל

בעיית משקל

הסיפור של זונטס

הסיפור של זונטס

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד