אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
היברידית עם שרירים: ב.מ.וו מציגה את ה-M5 החזקה ביותר אי פעם
ראשי » חדשות » היברידית עם שרירים: ב.מ.וו מציגה את ה-M5 החזקה ביותר אי פעם
ב.מ.וו M5

היברידית עם שרירים: ב.מ.וו מציגה את ה-M5 החזקה ביותר אי פעם

ב.מ.וו M5 החדשה מתאימה את עצמה לעידן המודרני, כשהיא שומרת על מנוע V8 אבל מוסיפה לו מנוע חשמלי וסוללה שהופכים אותה ל-M5 הכי חזקה (וכבדה) בהיסטוריה

אופיר דואק 26/06/2024 צלם: יצרן

בראשית שנות ה-80 המציאה ב.מ.וו את קטגוריית מכוניות הסאלון הספורטיביות עם ה-M5 הראשונה. ה-M5 ייסדה שושלת של מכוניות סאלון חזקות ומושחזות וגררה מרוץ חימוש לאורך הדורות מצד המתחרות הגרמניות, אבל לא רק, כשהיא מהווה את אמת המידה בקטגוריה אותה המציאה.

כיום אמנם כל מכונית סדאן חשמלית עם מאות כוחות סוס מנסה להתיימר ולהגדיר את עצמה כ”ספורט-סאלון” (אפילו לב.מ.וו יש אחת כזו, קוראים לה i5 60M), אבל עם כל הכבוד חובבי הקטגוריה, גם כאלו שלא יכולים להרשות לעצמם כזו, לא יוותרו כל כך מהר על מנוע V8 בחזית. עם זאת, אי אפשר להתעלם מרוח הזמן וזה מה שעושה ב.מ.וו כשהיא חושפת כעת את הדור החדש של ה-M5 המצוידת לראשונה במערכת הנעה היברידית נטענת ונושאת את הכינוי M Hybrid.

אז מה יש לנו כאן? בניגוד למרצדס שב-E53 AMG העושה שימוש במנוע שישה צילינדרים (וב-C63 AMG המספקת בארבעה צילינדרים צנועים) ב.מ.וו לא וויתרה על מנוע ה-V8 בנפח 4.4 ליטר אשר בסיוע צמד מגדשי טורבו טווין סקול מניב 585 כ”ס ב-5,600 סל”ד ומומנט של 76.5 קג”מ הזמינים בין 1,800 ל-5,400 סל”ד. למעשה, מדובר באותו מנוע S68 המשמש גם את ב.מ.וו XM בגרסת ה-Red Label הקיצונית.


המנוע החשמלי של ב.מ.וו M5 מספק 197 כ”ס יושב בצמוד לתיבת ההילוכים האוטומטית בעלת שמונת יחסי העברה, כשהוא מסוגל להניע אותה באופן עצמאי לטווח של עד 69 ק”מ במהירןת של עד 140 קמ”ש, הודות לסוללה בקיבולת של 21.1 קוט”ש שבמפתיע לא תומכת בטעינת DC מהירה וזקוקה לקצת יותר מ-3 שעות לטעינה משקע ביתי. שני המנועים יוצרים הספק משולב 727 כ”ס ו-102 קג”מ, 9 כ”ס פחות מאשר ב-XM Red Label, מה שהופך אותה ל-M5 החזקה ביותר אי פעם, עם 90 כ”ס יותר מה-M5 CS מהדור הקודם, אבל מה שיותר חשוב: עם 100 כ”ס יותר מאשר גרסת ה-AMG של ה-E קלאס, לפחות עד שיגיע מענה בדמות E63 AMG חדשה.

אמנם מדובר ב-M5 החזקה בהיסטוריה, אך גם בכבדה ביותר בשושלת עם נתון משקל עצמי של 2,435 ק”ג ללא נהג, כמעט חצי טון יותר מהדור הקודם! לאור זאת, למרות תוספת הכוח המשמעותית השיפור בביצועים זניח. למעשה, עם 3.5 שניות בזינוק ל-100 קמ”ש ה-M5 החדשה איטית בעשירית שניה מהדור היוצא, כאשר רק בתאוצה ל-200 קמ”ש היא מצליחה להפגין שיפור עם נתון של 10.9 לעומת 11.1 שניות בדור היוצא. המהירות המרבית נותרה זהה ומוגבלת ל-250 קמ”ש, או ל-305 קמ”ש עם חבילת M Driver.

אז למה צריך את כל הדבר הזה אתם שואלים? הסיבה פשוטה. ב.מ.וו M5 החדשה מצליחה להפגין את הביצועים הללו כשהיא עומדת בתקינת זיהום האוויר המחמירה יורו 6e, וזה המחיר שצריך לשלם כדי שאפשר יהיה ליהנות מגרגור של מנוע V8 בשרני במסגרת המגבלות הרגולטוריות הדרקוניות של המחוקק האירופי ירוק המצפון. ב.מ.וו מצידה מבטיחה שה-M5 החדשה שומרת על יכולת דינמית גבוהה ואף משופרת לעומת הדור היוצא.

לשם כך כמו בדור הקודם גם ב.מ.וו M5 החדשה היא בעלת מערכת הנעה כפולה חכמה המאפשרת בחירה בין מספר מצבי חלוקת כוח, כולל מצב של הנעה אחורית מלאה, כשמאחור ישנו דיפרנציאל אחורי ננעל הנשלט בצורה אלקטרונית בהתאם למצבי הנהיגה. מערכת המתלים עברה שינויים הכוללים זרועות מתלה מחוזקות וקשיחות יותר וגאומטריה שונה בשילוב של בולמים אדפטיביים עם היגוי אחורי אקטיבי כסטנדרט. מערכת הבלימה מבוססת על דיסקים מאווררים בקוטר 410 מ”מ מלפנים ו-398 מ”מ מאחור, כאשר בלמים קרמיים עם דיסקים קדמיים מוגדלים לקוטר של 420 מ”מ מוצעים כאופציה ויחסכו כ-25 ק”ג משמעותיים.

כמו בעבר ב.מ.וו מאפשרת שלל אפשרויות של התאמה אישית של מצבי הנהיגה השונים, רמת ההתערבות של בקרות האחיזה, חלוקת הכוח, תגבור ההגה ורמת הבלימה הרגרנטיבית. למרבה המזל, למרות ההתבססות על מסך מגע ישנה אפשרות לגישה מהירה לכיול באמצעות מתגים בקונסולה המרכזית, כאשר מאחורי גלגל ההגה ישנם שני לחצנים למצבי הנהיגה הנבחרים ולחצן Boost לתגבור כוח מידי של המנוע החשמלי בעת עקיפה או שימוש בבקרת השיגור.

כמובן שה-M5 נבדלת חיצונית מיתר דגמי סדרה 5 עם חבילת M הקוסמטית עם כל האמצעים המקובלים: פגושים בעלי כונסי אוויר מוגדלים, שבכה קדמית מושחרת ומוארת עבור מי שצריך עוד תשומת לב, חצאיות צד, דפיוזר גדול וארבעה פתחי פליטה עסיסיים מאחור. מי שירצה יותר מכך יוכל להוסיף חבילת פרפורמנס הכוללת חישוקים מחושלים החוסכים כמה ק”ג של משקל בלתי מוקפץ וגימורי חוץ מסיבי פחמן מרוכבים ואופציה לגג עשוי סיבי פחמן.
ב.מ.וו M5 החדשה תגיע לאולמות התצוגה באירופה בחודש נובמבר בקרוב, בישראל נראה אותה בהזמנה מיוחדת מהרבעון הראשון של שנת 2025.

ב.מ.וו M5ב.מ.וו M5Preview
BMW M5 2024 08BMW M5 2024 08Preview
BMW M5 2024 09BMW M5 2024 09Preview
Fabian Kirchbauer PhotographyFabian Kirchbauer PhotographyPreview
Fabian Kirchbauer PhotographyFabian Kirchbauer PhotographyPreview
BMW M5 2024 05BMW M5 2024 05Preview
BMW M5 2024 01BMW M5 2024 01Preview
BMW M5 2024 02BMW M5 2024 02Preview
Fabian Kirchbauer PhotographyFabian Kirchbauer PhotographyPreview
Fabian Kirchbauer PhotographyFabian Kirchbauer PhotographyPreview
BMW M5 2024 03BMW M5 2024 03Preview
BMW M5 2024 04BMW M5 2024 04Preview
BMW M5 2024 06BMW M5 2024 06Preview
Fabian Kirchbauer PhotographyFabian Kirchbauer PhotographyPreview
Fabian Kirchbauer PhotographyFabian Kirchbauer PhotographyPreview
ב.מ.וו M5ב.מ.וו M5Preview
Fabian Kirchbauer PhotographyFabian Kirchbauer PhotographyPreview
Fabian Kirchbauer PhotographyFabian Kirchbauer PhotographyPreview
Fabian Kirchbauer PhotographyFabian Kirchbauer PhotographyPreview
Fabian Kirchbauer PhotographyFabian Kirchbauer PhotographyPreview
ב.מ.וו M5ב.מ.וו M5Preview
ב.מ.וו M5ב.מ.וו M5Preview

bmw BMW M5 M5 ב.מ.וו ב.מ.וו M5 ספורט סאלון
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

מבצעי ימי השופינג מגיעים ל-Xi Mobility

מבצעי ימי השופינג מגיעים ל-Xi Mobility

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

צ’רי טיגו 9 (מבחן דרכים):  הכל בגדול

צ’רי טיגו 9 (מבחן דרכים): הכל בגדול

אחרי לה-מאן, ג’נסיס רוצה גם מכונית על

אחרי לה-מאן, ג’נסיס רוצה גם מכונית על

אדוונצ’ר ודיוק: דגמי ה-790 החדשים של ק.ט.מ בישראל

אדוונצ’ר ודיוק: דגמי ה-790 החדשים של ק.ט.מ בישראל

BYD אטו 2 פלאג-אין (השקה עולמית): הפלאג-אין יורד אל העם

BYD אטו 2 פלאג-אין (השקה עולמית): הפלאג-אין יורד אל העם

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד