אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
ההוזלה בביטוח: כבשת הרש נאנסת ומחייכת
ראשי » דו-גלגלי » ההוזלה בביטוח: כבשת הרש נאנסת ומחייכת

ההוזלה בביטוח: כבשת הרש נאנסת ומחייכת

הוזלה בתעריפי בביטוח. ביג-דיל. אנחנו עדיין קורבנות של אונס קבוצתי ואין לנו שום סיבה לחייך

אריאל אלסיבוני 06/06/2017 צלם: רונן טופלברג

אתמול נפל דבר בישראל, בכל הקשור לעולם הדו”ג לפחות. לפי הכותרות בעיתונים ובאתרים זה ממש שחר של יום חדש. לא, זה לא המשיח שהגיע, לא. מדובר במעשה חמורות אחר, ובשטף ההתלהבות קשה להבחין בין צהלה לנעירה.

חפירה עמוקה יותר גלתה את פשר השמחה הגדולה. הכותרות זועקות – “מחירי הביטוח ירדו ב-15 אחוזים”. כן. לא חזון העצמות היבשות ולא גלידת פיסטוק, ירידה של 15 אחוזים בפוליסת ביטוח החובה – הוזלה של כמה מאות שקלים בשנה.

היות ופחדתי שגם אני מושפע מהלך הרוח האופטימי הזה, לא העזתי לבצע חישובים בראש ושלפתי את מחשבון הכיס הנאמן שלי. כן, לא טעיתי. רוכבי הדו-גלגלי בישראל קבלו הטבה – שערכה כערך מנת פלאפל בשבוע. אכן שמחה גדולה.

עכשיו, אני האחרון שיזלזל במנת פלאפל משובחת, אבל תרשה לי בכל זאת לשאול, על מה כל המהומה? ציבור הנהגים והרוכבים הוא אובייקט מאושר לאינוס במדינת ישראל. אם נתמקד רגע ברוכבים נגלה שלא רק משרד הרישוי גוהר מעליהם, לא רק מחיר הדלק, לא רק המיסוי אלא גם פרמיית הביטוח הלא הגיונית אותן הם נדרשים לשלם. ממש גנג-בנג.


וכן, גם אחרי ההנחה מרעידת המדינה שעליה התבשרנו אתמול, מחירי הביטוח הם עדיין בגדר שערוריה. הם עדיין דורשים מאדם שכל רצונו הוא להימנע מפקק או דו”ח חניה, לשלם ביטוח במחיר של קטנוע משומש בסיסי. האונס הקבוצתי הזה נמשך, על ידי כל הגופים המוזכרים, רק שתוך כדי האקט האלים שרץ על גבנו, הושיטו לנו פרח קטן. תודה, באמת.

ועל המחווה הכמעט בזויה הזו אנחנו צוהלים? מה עומדת ההוזלה הזו לשנות בדיוק? על מי היא תשפיע? הלא חצי מהרוכבים רוכבים ללא כיסוי ביטוחי ואת החצי השני לא מעניינת אותה מנת פלאפל. ההטבה הזו תגרום לכל נעלמי הביטוח לבטח את הקטנוע הדל שלהם? אני חושש שאתה יודע את התשובה. אף אחד לא אוהב שדופקים אותו, אפילו אם מגישים לו מיד אח”כ מנת פלאפל.

יבואו חבריי המלומדים ויגידו – אל תזלזל בהישג הזה, הלא אחרי וינוגרד וחישובי ההיוון שלו, היינו אמורים לספוג עליה של 20 אחוז בפוליסה. אמור מעתה שעל הפוליסה קיבלו 35 אחוזי הנחה. ממש הגדה של פסח. בתוך כל העושק הזה, צריך להחמיא לנציגי מועדון האופנועים ונציגי ועד המאבק במחירי הביטוח. הם יחד עם נציגי היבואנים לא עוצרים, דופקים על דלתות ושולחנות ובאמת עושים כל מה שאפשר לעשות בשביל לתקן את העוול הזה.

אבל גם הם יודעים, בדיוק כמוך, שמחירי הביטוח הם לא הגיוניים, והם אלו שמהווים את החסם האמיתי היחידי בשוק הדו-גלגלי. שוק שאמור להיות כפול בגודלו במדינה עם נתוני עומס ואקלים כמו בישראל. שוק שיכול היה לפרוח.

הפתרון? בארץ הקטנה שלנו, שולט בשיח בציבורי רק דבר אחד. כוח. אם זה כוח כלכלי, כוח פוליטי או סתם כוח עממי – רק משם יבוא השינוי. המאבק הזה לא ייגמר בחדרי ישיבות ובדיונים מסודרים. לא עם טיעונים משכנעים ולא עם התפלפלויות מנומקות היטב.

כוח. המוני רוכבים שישטפו את הרחובות. יסתמו אותם, יחסמו אותם, יטלטלו אותם, את דעת הקהל ואת המגדלים בהם יושבים מקבלי ההחלטות. החלבנים. אני לא אופטימי – אין לנו את היכולת להתאגד ולהרעיד. אנחנו עסוקים מדי, פחדנים מדי ולא רוצים לבטל את החופשה בזניזבר בסוף החודש. בדיוק הסיבות, שהופכות אותנו לכאלו קורבנות, אידאלים.

ביטוח
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

השארת תגובה

ביטול

חייבים להתחבר כדי להגיב.

חדשות מקומיות
מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
עם סיוע היברידי: אופל מוקה המחודשת בישראל

עם סיוע היברידי: אופל מוקה המחודשת בישראל

בעקבות הטנרה: ווג DS800 ראלי בישראל

בעקבות הטנרה: ווג DS800 ראלי בישראל

אאודי Q5 החדשה גם בפלאג-אין

אאודי Q5 החדשה גם בפלאג-אין

1000 כ”ס של דריפטים על פס הייצור של ב.מ.וו

1000 כ”ס של דריפטים על פס הייצור של ב.מ.וו

בחזרה לחיים: אלפא רומיאו תמשיך לייצר את הג’וליה עד 2027

בחזרה לחיים: אלפא רומיאו תמשיך לייצר את הג’וליה עד 2027

נוסטלגיה חשמלית: רנו 5 E-Tech הושקה בישראל

נוסטלגיה חשמלית: רנו 5 E-Tech הושקה בישראל

לקראת 2026: קאוואסאקי KLE500 חוזר

לקראת 2026: קאוואסאקי KLE500 חוזר

פחות נפח, פחות משקל: דוקאטי חושפת את מונסטר חדש ל-2026

פחות נפח, פחות משקל: דוקאטי חושפת את מונסטר חדש ל-2026

שלישיית הבוקסרים החדשה של ב.מ.וו נחתה בישראל

שלישיית הבוקסרים החדשה של ב.מ.וו נחתה בישראל

שכפול גנטי: טויוטה חושפת רשמי את הבייבי לנד קרוזר

שכפול גנטי: טויוטה חושפת רשמי את הבייבי לנד קרוזר

סטארק מציגה את הסופרמוטו החזק ביותר

סטארק מציגה את הסופרמוטו החזק ביותר

פרארי SC40: מציגה מחווה חד-פעמית והיברידית ל-F40

פרארי SC40: מציגה מחווה חד-פעמית והיברידית ל-F40

החשמל יורד לעם? דיפאל S05 הושק בישראל

החשמל יורד לעם? דיפאל S05 הושק בישראל

טויוטה פרואייס מקס (מבחן דרכים): סידור עבודה

טויוטה פרואייס מקס (מבחן דרכים): סידור עבודה

אדוונצ’ר קרבי בקטנה: ק.ט.מ 390 אדוונצ’ר R בישראל

אדוונצ’ר קרבי בקטנה: ק.ט.מ 390 אדוונצ’ר R בישראל

עוד יותר רטרו: רויאל אנפילד 350 קלאסיק Goan בישראל

עוד יותר רטרו: רויאל אנפילד 350 קלאסיק Goan בישראל

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד