אנרג’יקה אגו נוחת בישראל והוא מגיעה לכאן ביוזמת חשמל אוטו ל.י או בשמה המוכר יותר, יבואנית אופנועי ZERO החשמליים. אנרג’יקה ממוקמת באיזור מודנה באיטליה והיא שמה לעצמה למטרה לייצר אופנועים ספורטיביים ללא פליטת מזהמים. איך היא עושה את זה? עם חשמל כמובן.
המנוע החשמלי מייצר הספק המקביל ל-145 כ”ס (בין 4,900 ל-10,500 סל”ד)ונתון מומנט מרשים הרבה יותר – 20.3 קג”מ, הזמינים מהשנייה שאתה מסובב את המצערת. כל זה עובר לגלגל האחורי באמצעות יחס העברה אחד, בלי תיבת הילוכים וללא מצמד, וזמן התאוצה המוצהר ל-100 קמ”ש עומד על 3 שניות כשהמהירות המירבית מוגבלת ל-240 קמ”ש. טווח הנסיעה המוצהר עומד על 150 ק”מ כשטעינה מלאה לוקחת 3.5 שעות.
היות ומדובר במנוע חשמלי שמניע את הגלגל האחורי בצורה ישירה, אין שום בעיה להציע כאן הילוך אחורי. והאגו באמת מאפשר נסיעה לאחור, עם דחיפת המצערת לפנים. עוד בקשר ליחידת ההנעה הזו – הבלמים הרגנרטיביים מחזירים אנרגיה לסוללה בזמן בלימה כשעל הכול חולשת מערכת הניהול הממוחשבת שמכילה גם מערכת בקרת משיכה.
שאר המכלולים נורמטיביים יותר, יש כאן שלדת מסבך צינורות פלדה, פיירינג עשוי קרבון-פייבר ומערכת בלימה (כולל ABS כמובן) של ברמבו. המזלג ההפוך של מרזוקי מלפנים והבולם האחורי של ביטובו (שניהם בעלי אפשרות כיוונון מלאה) סוגרים את מערך השלדה. המחיר עומד על 140,000 שקלים כשהנתון היחיד שנראה לא במקום לאופנוע סופרבייק בדף הנתונים, נמצא תחת סעיף המשקל. 258 ק”ג – מחיר ההנעה הנקיה ממזהמים.